Gå til innhold

Vasking og jul


Gjest vakserundt

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg lært meg at det blir like koselig jul, selv om ikke alt er perfekt. Jeg vasker ikke rundt, men vasker en litt grundigere helgevask.

Så vasker jeg heller rundt når det begynner å bli lyst igjen, og skitten vises....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • waxo

    6

  • annegunn

    4

  • cathlin

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

De siste årene har jeg lært meg at det blir like koselig jul, selv om ikke alt er perfekt. Jeg vasker ikke rundt, men vasker en litt grundigere helgevask.

Så vasker jeg heller rundt når det begynner å bli lyst igjen, og skitten vises....

''Så vasker jeg heller rundt når det begynner å bli lyst igjen, og skitten vises....

''

Slik tenker jeg også før jul.

Når det begynner å bli lysere spør jeg meg hvem som vel bryr om litt skitt i krokene nå som vi etterhvert bare er utendørs :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om all stearinlystenningen med tilsvarende os.

Nedvask tar en heller til våren.

Jeg tar nedvask når jeg flytter....

Ja. Jeg syns man burde ta mye mer hensyn til microorganismene en det vi gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR vasker du så mye til jul?

Jeg går over litt ekstra. Dvs. at jeg tar bak sofaer osv. Prøver også å få tatt vinduer ettersom vi ofte er mer hjemme i romjulen. Så det er litt koselig. That's it!

Om jeg står på litt får jeg dette unna på 3-4 timer. Bruker også litt tid til å pynte litt. Julegardiner osv.

Noen ganger unner jeg meg litt luksus og tar fri fra jobben en dag og holder på med dette i ro og mak.

Er der ekstra å vaske bak sofaen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Jeg skal vaske rundt bad og WC til jul. Ellers blir det vanlig helgavask her. Vasker aldri rundt hele huset på en gang lengre. Tar det når det trengs i små porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er der ekstra å vaske bak sofaen????

Jepp. Her blir gulvene støvsugd ca. 1 gang pr uke og vaskehjelp støvsuger + vasker gulv hver annen uke. Men da blir ikke sofaer, hjørnebord o.l. flyttet på hver gang. Kun de stedene vi kommer til.

Om jeg skal flytte på alt hver gang så ville jeg jo aldri blitt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Jess, skal begynne med det i år!

Skal vaske ned tak/vegger i gangen, badet, vaskerommet og kjøkkenet. SÅ tenker jeg å vaske vinduer innvendig. Greit å få rutine på dette med vasking, og jeg syns ærlig talt at det er nødvendig med rundvask, spesielt i disse rommene.

Har flyttet mye før, men nå har vi bodd i samme hus i 3 år. Har ikke hatt rundvask her før pga nyoppussede rom osv.

MEN i år skal ermene brettes opp og vaskefilla til pers

( må tilføye at siden jeg er gravid i uke 32 pr dags dato , så skal jeg få noen til å hjelpe meg. Har ikke helse til å stå alene og skure i år...)

Blir kjekt med advent og jul igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vaske litt til jul,men det er fordi jeg har tid til det. Jobber ikke 100 %.

Men jeg skal ikke vaske og styre like mye som min mor gjorde da jeg var yngre.

Når julaften kom var vi så slitne og sure alle mann. :-(

Nå blir det bare litt mer en enn helgevask.

Og jeg vasker bare fordi jeg VIL,ikke må.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ja. Jeg syns man burde ta mye mer hensyn til microorganismene en det vi gjør i dag.

Lurer på om noen har kombinert vaskemani og fobi for å ta livet av kryp? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmorfalitten

''Så vasker jeg heller rundt når det begynner å bli lyst igjen, og skitten vises....

''

Slik tenker jeg også før jul.

Når det begynner å bli lysere spør jeg meg hvem som vel bryr om litt skitt i krokene nå som vi etterhvert bare er utendørs :-).

He-he, du høres ut som meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis34

Jeg skal selvsagt vaske litt i krik og krok,men hovedrent tar jeg om våren,da en kan lufte ut skikkelig,julen er det bare masse vedfyring,stearinlys,og ribbe os hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gul dame

Jeg har aldri vasket vegger og tak før jul for da har jeg så mye å gjøre på jobb og slikt, men jeg tar alltid en grundig vask. Jeg rydder så godt jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bli imponert over.

Egentlig er det en syk vane, og et evig problem at jeg har støv på hjernen, og det plager meg, men klarer ikke gjøre noe med det.

Har 3 unger, gubbe, 2 hunder, 2 katter, 3 marsvin og 2 fugler. Det trengs virkelig altså :-) Vasket golv i dag. Er 3 dager siden sist. 8-9 veldig møkkete vannbøtter var resultatet.....

''Har 3 unger, gubbe, 2 hunder, 2 katter, 3 marsvin og 2 fugler. Det trengs virkelig altså :-) Vasket golv i dag. Er 3 dager siden sist. 8-9 veldig møkkete vannbøtter var resultatet.....''

Har én unge, én gubbe, ingen dyr, mange rom og minimalt med gardiner og gulvtepper, så her blir det svært lite skitt og støv på tre dager;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vaske rundt bad og WC til jul. Ellers blir det vanlig helgavask her. Vasker aldri rundt hele huset på en gang lengre. Tar det når det trengs i små porsjoner.

''Jeg skal vaske rundt bad og WC til jul. ''

Hva? Vasker du virkelig ikke rundt doen oftere enn én gang i året? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så vasker jeg heller rundt når det begynner å bli lyst igjen, og skitten vises....

''

Slik tenker jeg også før jul.

Når det begynner å bli lysere spør jeg meg hvem som vel bryr om litt skitt i krokene nå som vi etterhvert bare er utendørs :-).

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-ah, det er ikke vits i å vaske noe før jul i allfall;) jeg syns støvet fortjener å ha det godt i jula.. øh, eller noe sånt.

Snill og omtenksom er du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også den deilige følelsen det er med reint og ryddig hus, men så får jeg litt sånn "panikk" når det blir rotete igjen, og det blir det jo.... HVER GANG!

Nei, det holder med litt støvtørking til jul her;o)

Kjenner meg litt igjen der, ja ;) Men foreløpig holder jeg koken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...