Gå til innhold

Noen med psykopaterfaring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sjef som jeg er ganske sikker på må være psykopat. Jeg var på et møte hos han hvor jeg nærmest ble psyket ned med stygge beskrivelser av hva mine kollegaer hadde ment om meg. Han flirte også hånlig av en feil jeg hadde begått en gang+ mye mer.

Nå har jeg kontaktet verneombudet og har avtalt et nytt møte. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt hjelper å konfrontere slike folk? Kan de ta til seg at det de driver med er uakseptabel oppførsel?

Skrevet

Du kan også kontakte bedriftshelsetjenesten, og be en av dem være med på møtet.

Skrevet

Du kan også kontakte bedriftshelsetjenesten, og be en av dem være med på møtet.

Er det ikke mer "alvorlig" for sjefen at verneombudet er der enn at noen fra helsetjenesten stiller opp? det idelle hadde jo vært om de var der begge to.

Skrevet

Er det ikke mer "alvorlig" for sjefen at verneombudet er der enn at noen fra helsetjenesten stiller opp? det idelle hadde jo vært om de var der begge to.

Jo - jeg vil tro at det virker mer alvorlig å ha med bedriftshelsetjenesten enn bare verneombudet. Det kommer kanskje også litt an på hvor stor organisasjonen er, og hvor tett verneombudet er i forhold til sjefen og i forhold til den ansatte (deg). I en bedrift med 10 ansatte, er det nok vanskeligere å være verneombud enn i en bedrift med 100 ansatte - da kan kanskje verneombudet distansere seg lettere og være mer profesjonell?

Bedriftshelsetjenesten ønsker jo å være til hjelp angående psykososiale forhold også, og ikke bare vonde rygger eller dårlig inneklima.

Jeg tror jeg hadde kontaktet dem og bedt dem være med på møtet sammen med verneombudet.

Gjest en med vond erfaring
Skrevet

Har bitter erfaring, ja. For min del var det bare på håret før jeg ikke orket å jobe lengre, havnet helt ut av arbeidslivet. For all del skaff deg full visshet om fyren virkelig er psykopat og ikke bare litt avstumpet. Så slipper du feil konklusjon.

Når du først har startet et slikt løp med verneombud, markerer du motsetninger overfor flere mennesker. Det gjør psykopater mer aggressive/ondere enn før. Det er altså å be om kamp. Og tro meg, sånne folk er villige til å gjøre hva som helst, også ulovlige handlinger for å vinne mot mennesker de ser som sine motstandere. De vil aldri fire en millimeter, ber aldri om unnskyldning, er notoriske mesterløgnere, er komplett blottet for ekte medfølelse.

Åpenhet gjør psykopater mer forsiktige, men de slutter ikke å plage folk av den grunn. De skifter bare strategi.Unngå direkte møte med sjefer og verneombud der dere begge må delta og temaet er konflikt mellom dere.

Så da får jeg bare spørre deg, hva venter du deg egentlig? At fyren skal slutte å plage deg? Jeg kan bare love eg at det motsatte vil skje. At du eller han skal bli flyttet til en annen avdeling? Neppe trolig, etter min mening. At fyren skal slutte i jobben? Nei, ikke over hans lik faktisk. Han vil lyve seg unna problemer. Du får bare påstand mot påstand.

Det viktigste du må gjøre, er å skaffe deg flest mulig allierte, folk som tror deg. Grunnen til det er at psykopaten vil sette ut løgner for å knekke deg. Deretter må du finne ut hvem som kan være referanse for deg. Du må nemlig søke deg ny jobb mens du har krefter til det. Kom deg vekk før marerittet starter for alvor. Det er nemlig mange mennesker som får seg en alvorlig knekk i møte med slike avstumpete udyr. Ønsker deg lykke til med jobbsøk. *trøsteklem*

Skrevet

Har bitter erfaring, ja. For min del var det bare på håret før jeg ikke orket å jobe lengre, havnet helt ut av arbeidslivet. For all del skaff deg full visshet om fyren virkelig er psykopat og ikke bare litt avstumpet. Så slipper du feil konklusjon.

Når du først har startet et slikt løp med verneombud, markerer du motsetninger overfor flere mennesker. Det gjør psykopater mer aggressive/ondere enn før. Det er altså å be om kamp. Og tro meg, sånne folk er villige til å gjøre hva som helst, også ulovlige handlinger for å vinne mot mennesker de ser som sine motstandere. De vil aldri fire en millimeter, ber aldri om unnskyldning, er notoriske mesterløgnere, er komplett blottet for ekte medfølelse.

Åpenhet gjør psykopater mer forsiktige, men de slutter ikke å plage folk av den grunn. De skifter bare strategi.Unngå direkte møte med sjefer og verneombud der dere begge må delta og temaet er konflikt mellom dere.

Så da får jeg bare spørre deg, hva venter du deg egentlig? At fyren skal slutte å plage deg? Jeg kan bare love eg at det motsatte vil skje. At du eller han skal bli flyttet til en annen avdeling? Neppe trolig, etter min mening. At fyren skal slutte i jobben? Nei, ikke over hans lik faktisk. Han vil lyve seg unna problemer. Du får bare påstand mot påstand.

Det viktigste du må gjøre, er å skaffe deg flest mulig allierte, folk som tror deg. Grunnen til det er at psykopaten vil sette ut løgner for å knekke deg. Deretter må du finne ut hvem som kan være referanse for deg. Du må nemlig søke deg ny jobb mens du har krefter til det. Kom deg vekk før marerittet starter for alvor. Det er nemlig mange mennesker som får seg en alvorlig knekk i møte med slike avstumpete udyr. Ønsker deg lykke til med jobbsøk. *trøsteklem*

jeg er heldigvis i den situasjonen at jeg har en annen jobb også. Dette er bare en deltidsjobb, så jeg er ikke avhengig av denne. Dessuten jobber jeg nesten bare helg, så jeg slipper å være sammen med sjefen.

Det ble sagt så mye rart på det møtet så målet mitt er å få vite om han sier det samme nå. jeg fikk høre at jeg skulle bruke min utdannelse i praktisk tilrettelegging, noe som ikke står i min arbeidsinstruks, og som jeg heller ikke har hatt opplæring i. Så vil jeg gjerne vite om de ryktene som går om meg, om han sier det samme nå som verneombudet er der.

jeg har uansett ikke tenkt til å bli der så lenge, ikke med en slik ledelse. Men jeg er så sint at jeg bare MÅ ha det møtet med sjefen for å kunne gå videre i livet mitt.

Skrevet

jeg er heldigvis i den situasjonen at jeg har en annen jobb også. Dette er bare en deltidsjobb, så jeg er ikke avhengig av denne. Dessuten jobber jeg nesten bare helg, så jeg slipper å være sammen med sjefen.

Det ble sagt så mye rart på det møtet så målet mitt er å få vite om han sier det samme nå. jeg fikk høre at jeg skulle bruke min utdannelse i praktisk tilrettelegging, noe som ikke står i min arbeidsinstruks, og som jeg heller ikke har hatt opplæring i. Så vil jeg gjerne vite om de ryktene som går om meg, om han sier det samme nå som verneombudet er der.

jeg har uansett ikke tenkt til å bli der så lenge, ikke med en slik ledelse. Men jeg er så sint at jeg bare MÅ ha det møtet med sjefen for å kunne gå videre i livet mitt.

Sky heller konflikt, så du slipper er ryktesprening. Men jeg ville antydet at usanne påstander kan bli møtt med injuriesøksmål.

Skrevet

Sky heller konflikt, så du slipper er ryktesprening. Men jeg ville antydet at usanne påstander kan bli møtt med injuriesøksmål.

Han har allerede antydet at det er så mange rykter om meg der på arbeidsplassen. Så jeg har ikke så mye å tape på det om han vil lage nye. har fortalt noen av kollegaene mine hva som foregår.

Kan ikke slutte der før jeg har fått svar på dette.

Skrevet

Nei det er nettopp det som er så skummelt med psykopater. De har ikke innsikt i sin egen væremåte og skjønner ikke selv hvor gale det er.

Det viktigste er at du er åpen med dine kolleger og la dem få se din side av saken. Kanskje han plager flere av dere? Dere vil stå sterkere om dere er flere sammen mot ham.

Men en sjef har såpass mye makt, at det kan være vanskelig å få folk med seg. Mange er nok redde for å miste jobben eller få dårlige referanser. en psykopat kan lyve, lure og manipulere akkurat som det måtte passe ham, så det forundrer meg ikke om mange la være å si eller gjøre noe fordi de frykter ham.

Jeg har selv opplevd å være offer for en psykopat og vet hvordan det føles. Husker jeg syntes det var akkurat som om å være med i en thriller fra virkeligheten..

Skrevet

Han har allerede antydet at det er så mange rykter om meg der på arbeidsplassen. Så jeg har ikke så mye å tape på det om han vil lage nye. har fortalt noen av kollegaene mine hva som foregår.

Kan ikke slutte der før jeg har fått svar på dette.

''Han har allerede antydet at det er så mange rykter om meg der på arbeidsplassen. Så jeg har ikke så mye å tape på det om han vil lage nye. har fortalt noen av kollegaene mine hva som foregår.''

Det kan godt være denne psykopaten som allerede har satt ut ryktene. Det betyr ikke at folk tror på dem. Og du kan ikke ta hans ord for riktige om hva folk tror om deg. De fleste normale mennesker skjønner når baktaling skjer.

I mitt tilfelle tok jeg et oppgjør med ryktespredningen. Fyren ble avslørt. Like etterpå kom en omorganisering. Han var en av de få som ikke fikk ny stilling, mens jeg og nesten alle mine kollegaer fikk andre gode stillinger. Som man reder så ligger man. Og det tror jeg gjelder sjefen din også. Før eller senere møter han seg selv i døra. Fatt mot, og se fremmover. Ikke ta løgnene hans innover deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...