Gå til innhold

Utenlandske retningsnumre

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk en oppringning tidligere i dag fra et nr som startet med +1718. Har sett på 1881.no, men finner ikke ut hvilket land det er fra. Noe som vet? Telefonnummeret har totalt 11 sifre.

candyqueen_83
Skrevet

Hmm... Jeg sjekket en nettbutikk nå, og nummeret var nesten det samme som det står man kan kontakte dem på. Jeg tør jo ikke å prate med dem. Har skikkelig problemer med å holde en samtale med engelskspråklige ettersom jeg klusser så fælt med å finne riktige ord :o) Jeg kan fint prate med meg selv da.

Skrevet

Hmm.. Kanskje jeg har arvet en onkel?? ;O) Turde ikke svare på anropet jeg. Er litt skeptisk til utenlandssamtaler.

''Kanskje jeg har arvet en onkel?? ''

Velkommen i klubben! :-) Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg kommer til å arve 10 millioner dollar etter en fjern slektning i Nigeria. Tenk at de klarte å finne meg, bare på grunn av navnelikhet? ;-) Visste ike at jeg hadde et så afrikanskklingende navn! :-)

*gleder meg til juleshoppingen*

hidi, the scorpion
Skrevet

Velkommen i klubben! :-) Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg kommer til å arve 10 millioner dollar etter en fjern slektning i Nigeria. Tenk at de klarte å finne meg, bare på grunn av navnelikhet? ;-) Visste ike at jeg hadde et så afrikanskklingende navn! :-)

Min datter òg;))

Tenk at jeg ikke visste at faren var afrikaner...;)) Så pussig!

candyqueen_83
Skrevet

Hehehe :o)

Skrevet

Min datter òg;))

Tenk at jeg ikke visste at faren var afrikaner...;)) Så pussig!

Ja, det er rart hvordan det kan ha seg. Selv ikke Tore på Sporet hadde nok kunne tenke ut at jeg har afrikansk blod i årene:-)

Gjest Arvtagerens kone
Skrevet

Min mann ble i fjor "endelig" sporet opp som slektning av ett av tsunamiofrene, og det var en sykt stor arv som ventet. Det hadde vært bare såååå vanskelig å finne min mann, og han var eneste slektning i live etter dette offeret.

Min manns søsken hørte ingenting...

(Og det var ikke mer enn en 2-3 hundre tusen å betale for å få ut arven heller, bare småpenger mot det som ville komme han til gode!)

Skrevet

Min mann ble i fjor "endelig" sporet opp som slektning av ett av tsunamiofrene, og det var en sykt stor arv som ventet. Det hadde vært bare såååå vanskelig å finne min mann, og han var eneste slektning i live etter dette offeret.

Min manns søsken hørte ingenting...

(Og det var ikke mer enn en 2-3 hundre tusen å betale for å få ut arven heller, bare småpenger mot det som ville komme han til gode!)

;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

En jeg kjenner mottar tydeligvis en gang i blant anrop som begynner +96. Libanon, Syria, Irak m.m., ser jeg, av den lista.

Har hørt om sånne som ringer med et nummer som er dødsdyrt å ringe tilbake igjen på, og sånn blir man svindlet. Kan det være slik når man svarer på en samtale også?

Han jeg kjenner er sterkt funksjonshemmet, men er veldig glad i å "snakke" i tlf, så om det så er et ukjent utlandsnr. så tar han den tydeligvis glatt, det har jeg sett på anropsloggen ;) (Han klarer ikke gjøre rede for hvem han ev. kan ha snakket med)

Bør jeg gjøre noe med det, tro?

candyqueen_83
Skrevet

En jeg kjenner mottar tydeligvis en gang i blant anrop som begynner +96. Libanon, Syria, Irak m.m., ser jeg, av den lista.

Har hørt om sånne som ringer med et nummer som er dødsdyrt å ringe tilbake igjen på, og sånn blir man svindlet. Kan det være slik når man svarer på en samtale også?

Han jeg kjenner er sterkt funksjonshemmet, men er veldig glad i å "snakke" i tlf, så om det så er et ukjent utlandsnr. så tar han den tydeligvis glatt, det har jeg sett på anropsloggen ;) (Han klarer ikke gjøre rede for hvem han ev. kan ha snakket med)

Jeg svarer hvertfall aldri når det er ukjente retningsnumre. Innbiller meg at det er jukserier som koster mange penger :)

Jeg vet ikke om du har lov til å gjøre noe med telefonbruken til brukeren din, men du må vel ha lov til å advare hvertfall?

candyqueen_83
Skrevet

1 er USA så antagelig er det en oppringing derfra

Ja, det var det :o)

Skrevet

Ja, det var det :o)

Det var bra så du fant ut det. Haha, jeg ringte USA og de trodde det var noen fra Tyrkia når de så nummeret.

candyqueen_83
Skrevet

Det var bra så du fant ut det. Haha, jeg ringte USA og de trodde det var noen fra Tyrkia når de så nummeret.

Hehe.. Det er ikke lett å holde styr å alle nummerne da. Jeg lette jo etter tallet 17 på lista, og overså 1 ;O)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg svarer hvertfall aldri når det er ukjente retningsnumre. Innbiller meg at det er jukserier som koster mange penger :)

Jeg vet ikke om du har lov til å gjøre noe med telefonbruken til brukeren din, men du må vel ha lov til å advare hvertfall?

Han må jo få ha telefonen ved seg, han både ringer og mottar telefoner fra venner og slektninger. Så om noe skal gjøres så må det jo være konkret mot det nummeret, men gudene vet hva. Jeg kan sjekke i ettermiddag akkurat hvilket nummer det er, og se om jeg får tak i en telefonregning, det vil jo raskt nok avsløre om han betaler noen hundrelapper til Syria hver måned ;)

Gjest Elextra
Skrevet

1 er nummeret til USA og 718 er vel retningsnummeret.

Mener å huske at 718 er i New York.

candyqueen_83
Skrevet

Han må jo få ha telefonen ved seg, han både ringer og mottar telefoner fra venner og slektninger. Så om noe skal gjøres så må det jo være konkret mot det nummeret, men gudene vet hva. Jeg kan sjekke i ettermiddag akkurat hvilket nummer det er, og se om jeg får tak i en telefonregning, det vil jo raskt nok avsløre om han betaler noen hundrelapper til Syria hver måned ;)

Nei, jeg mente hvertfall ikke utfra svaret mitt at du skulle ta fra han telefonen :o)

Gjest høstløv
Skrevet

Prøv å se om du kan sperre telefonen for samtaler fra dette nummeret.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...