Gå til innhold

Svineinfluensa - gå på jobben når du føler deg f


Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Ja, dette sa min avdelingsleder i dag, da spørsmålet om fravær kom opp på personalmøtet. Føler du deg frisk etter tre-fire dager så er det bare å gå på jobben. Nå er ikke jeg noen svineinfluensa-hysteriker, men syn vel allikevel at det var å gå litt vel langt når man blir anbefalt fra myndighetenes side å holde seg hjemme i syv dager. Hva ville dere gjort? Går dere på jobb etter fire dager hvis dere føler dere friske, eller blir dere hjemme i syv dager som anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    13

  • tusseline

    9

  • jubalong70

    4

  • Spirello

    2

Persille1365381127

Jeg synes folk er VEL hysteriske når det kommer til dette, så jeg ville antagelig sagt det samme som lederen din.

Har du vært syk, men så vært frisk i tre dager - kom deg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pandemi.no står det at om du har fått bekreftet at du har svineinfluensa skal du holde deg hjemme i 7 dager.

Har du vanlig influensa kan du dra i barnehage, skole, jobb når du har vært symptomfri i 1 dag.

Og siden man ikke tester særlig mange for svineinfluensa nå, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Jeg synes folk er VEL hysteriske når det kommer til dette, så jeg ville antagelig sagt det samme som lederen din.

Har du vært syk, men så vært frisk i tre dager - kom deg på jobb.

Jeg tror nok hun mente at du kommer deg på jobbe med en gang du føler deg frisk nok. Dvs, du er syk mandag, tirsdag og onsdag, men føler deg frisk på torsdag,, og da går du på jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg tror nok hun mente at du kommer deg på jobbe med en gang du føler deg frisk nok. Dvs, du er syk mandag, tirsdag og onsdag, men føler deg frisk på torsdag,, og da går du på jobben!

Nuh, nei da hadde jeg nok bedt dem vente til mandag.

Men dårlig i helgen, litt bedre på mandag, ingenting tirsdag - så hadde jeg ment du kunne gått på jobb torsdag.

Og så tror jeg mye handler om sunn fornuft - og at man styrer unna sjansespill med andres helse i den ene enden, og hysteri i den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synes nå denne fruen

Nuh, nei da hadde jeg nok bedt dem vente til mandag.

Men dårlig i helgen, litt bedre på mandag, ingenting tirsdag - så hadde jeg ment du kunne gått på jobb torsdag.

Og så tror jeg mye handler om sunn fornuft - og at man styrer unna sjansespill med andres helse i den ene enden, og hysteri i den andre.

''Og så tror jeg mye handler om sunn fornuft - og at man styrer unna sjansespill med andres helse i den ene enden, og hysteri i den andre. ''

Well spoken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Og så tror jeg mye handler om sunn fornuft - og at man styrer unna sjansespill med andres helse i den ene enden, og hysteri i den andre. ''

Well spoken! :)

Det hender jeg glimter til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette her ettersom vi ikke vet om det er svineinfluensaen som herjer.

Har selv ei syk jente her hjemme. Ho blir sendt på skolen når ho er frisk igjen da jeg ikke TROR det er svineinfluensaen.

Dersom jeg hadde visst det så hadde jeg holdt henne hjemme i 7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Vanskelig dette her ettersom vi ikke vet om det er svineinfluensaen som herjer.

Har selv ei syk jente her hjemme. Ho blir sendt på skolen når ho er frisk igjen da jeg ikke TROR det er svineinfluensaen.

Dersom jeg hadde visst det så hadde jeg holdt henne hjemme i 7 dager.

Frøkna her har nettopp vært syk, og borte fra skolen hele forrige uke. Men jeg er 99% sikker på at det ikke var influensa, men et annet "slemt" virus. Ingen av oss andre har blitt syke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsedirektøren sa på tv i dag at det er svineinfluensa som går nå - ikke andre influensaer. Enkelte blir ikke så veldig syk av den. Andre, som meg, har nedsatt immunforsvar, og sykdommen kan da få et eksplosivt forløp.

Følg folkehelsas oppfordring om 7 dager, ikke sjangs med andres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsedirektøren sa på tv i dag at det er svineinfluensa som går nå - ikke andre influensaer. Enkelte blir ikke så veldig syk av den. Andre, som meg, har nedsatt immunforsvar, og sykdommen kan da få et eksplosivt forløp.

Følg folkehelsas oppfordring om 7 dager, ikke sjangs med andres liv.

*signerer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen har strukket det enda litt lengre, vi blir oppfordret til å gå på jobb "i slutten av sykdomsperioden" for da smitter man visstnok svært lite.

Det var ok at man ikke kunne yte 100%, bare man kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurer jeg på

Helsedirektøren sa på tv i dag at det er svineinfluensa som går nå - ikke andre influensaer. Enkelte blir ikke så veldig syk av den. Andre, som meg, har nedsatt immunforsvar, og sykdommen kan da få et eksplosivt forløp.

Følg folkehelsas oppfordring om 7 dager, ikke sjangs med andres liv.

Jeg synes også det er viktig og riktig å følge oppfordringen om å bli hjemme i syv dager. Men, og det er et stort men. Skulle jeg bli syk med influensalignende symtomer/influensa hadde jeg måttet få sykmelding etter tre dager egenmelding. Og det er kanskje ikke veldig lett å få time hos legen i dag? Hvis jeg ikke hadde fått sykmelding etter telefonsamtale da. Og om du føler formen grei torsdagen, skal du bruke hele dagen for å få tak i sykmelding da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

Sjefen har strukket det enda litt lengre, vi blir oppfordret til å gå på jobb "i slutten av sykdomsperioden" for da smitter man visstnok svært lite.

Det var ok at man ikke kunne yte 100%, bare man kom.

Her skal vi helst komme uansett - bare ta et par paracet og kom deg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart den smitter videre... om ikke folk kan holde seg til Pandemi.no`s anbefalinger (minst 7 dager)!?

Det blir litt sånn "jeg føler meg i grunnen bra, så da driter jeg i om jeg smitter andre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er viktig og riktig å følge oppfordringen om å bli hjemme i syv dager. Men, og det er et stort men. Skulle jeg bli syk med influensalignende symtomer/influensa hadde jeg måttet få sykmelding etter tre dager egenmelding. Og det er kanskje ikke veldig lett å få time hos legen i dag? Hvis jeg ikke hadde fått sykmelding etter telefonsamtale da. Og om du føler formen grei torsdagen, skal du bruke hele dagen for å få tak i sykmelding da?

alle har vel 8 dagers egenmelding i denne forbindelse, både for egen og barns sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

alle har vel 8 dagers egenmelding i denne forbindelse, både for egen og barns sykdom

Nei - det er bare en anbefaling fra myndighetene.

Og en anbefaling er det ikke alle som følger vet du :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville selvfølgelig ikke gått på jobben og smitta resten der... Denne lederen er tydligvis ikke helt på nett.. Skjønner vel at det er bedre at noen er hjemme 7 dager, enn at de kommer tidligere på jobben og smitter resten!!?? Han vil tape mer penger på sykefravær da.. det er jo penger det går i når folk sier sånt.

Man følger myndighetenes råd i sånne situasjoner! Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt fra klart og tydlig hva je mente om denne uttalelsen, og ville oppfordret alle til å følge myndighetenes råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - det er bare en anbefaling fra myndighetene.

Og en anbefaling er det ikke alle som følger vet du :(

Om ikke arbeidsgiver følger det, så får man uansett sykemelding da - så ingen grunn til å gå på jobb når man er syk. Det var for å minske belastningen på legekontorerne de anbefaller å utvide egenmeldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...