Gå til innhold

Svineinfluensa - gå på jobben når du føler deg f


Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Forrige uke var det 18 syke barn i klassen som mitt barn går i, inkludert han. Dette er en klasse med 25 elever - så at det er mange syke barn er det ingen tvil om.

Det er sant. Begynte slik på min arbeidsplass (skole) forrige uke. Er fryktelig spent på hvor mange syke det er på skolen imorgen...

På mine barns skole og barnehage er det ingen med svineinfluensa ennå (som vi vet om). Heller ikke flere syke enn normalt foreløpig. I nabokommunen er halve elevflokken borte fra skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    13

  • tusseline

    9

  • jubalong70

    4

  • Spirello

    2

Persille1365381127

Forrige uke var det 18 syke barn i klassen som mitt barn går i, inkludert han. Dette er en klasse med 25 elever - så at det er mange syke barn er det ingen tvil om.

Men ER de virkelig syke?

Eller holdes de hjemme av frykt for å bli syke, fordi de har familiemedlemmer i risikosonen, fordi de har hoste/feber/snørr som alle barn har på denne tiden av året?

Poenget mitt er at det ikke er så veldig mange som er syke og med diagnosen svineinfluensa, men alle ser ut til å tro at bare man hoster litt - eller er litt snørrete, så er det det samme som svineinfluensa.... Og det er det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synes jeg

Men ER de virkelig syke?

Eller holdes de hjemme av frykt for å bli syke, fordi de har familiemedlemmer i risikosonen, fordi de har hoste/feber/snørr som alle barn har på denne tiden av året?

Poenget mitt er at det ikke er så veldig mange som er syke og med diagnosen svineinfluensa, men alle ser ut til å tro at bare man hoster litt - eller er litt snørrete, så er det det samme som svineinfluensa.... Og det er det faktisk ikke.

Hvis man bare hoster og er snørrete trenger en ikke holde seg hjemme. Har en imidlertid andre symptomer som hodepine, slapphet, feber og kroppsverk(dvs noen av disse symptomene, og da spesielt feber)og det i tillegg er mye influensa rundt en, er anbefalingene at en skal holde seg hjemme.

Da synes ikke jeg vi skal finne opp annet her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ER de virkelig syke?

Eller holdes de hjemme av frykt for å bli syke, fordi de har familiemedlemmer i risikosonen, fordi de har hoste/feber/snørr som alle barn har på denne tiden av året?

Poenget mitt er at det ikke er så veldig mange som er syke og med diagnosen svineinfluensa, men alle ser ut til å tro at bare man hoster litt - eller er litt snørrete, så er det det samme som svineinfluensa.... Og det er det faktisk ikke.

Det er ikke mitt inntrykk at mange holdes hjemme "for sikkerhets skyld" i mitt nærmiljø. På trinnet til yngstemann var 21 borte av 45 og de jeg kjenner til har vært syke med høy feber i mange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Men ER de virkelig syke?

Eller holdes de hjemme av frykt for å bli syke, fordi de har familiemedlemmer i risikosonen, fordi de har hoste/feber/snørr som alle barn har på denne tiden av året?

Poenget mitt er at det ikke er så veldig mange som er syke og med diagnosen svineinfluensa, men alle ser ut til å tro at bare man hoster litt - eller er litt snørrete, så er det det samme som svineinfluensa.... Og det er det faktisk ikke.

De ER syke ja - med feber. Og slappe. Det er iallefall mange av de som er syke som har dette - inkludert min sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Hvis man bare hoster og er snørrete trenger en ikke holde seg hjemme. Har en imidlertid andre symptomer som hodepine, slapphet, feber og kroppsverk(dvs noen av disse symptomene, og da spesielt feber)og det i tillegg er mye influensa rundt en, er anbefalingene at en skal holde seg hjemme.

Da synes ikke jeg vi skal finne opp annet her inne.

''Hvis man bare hoster og er snørrete trenger en ikke holde seg hjemme.''

Nemlig! Men det er det relativt mange som gjør...

''Har en imidlertid andre symptomer som hodepine, slapphet, feber og kroppsverk(dvs noen av disse symptomene, og da spesielt feber)og det i tillegg er mye influensa rundt en, er anbefalingene at en skal holde seg hjemme. ''

Og det gjør man vel uansett anbefalinger? Det er svært få som går på jobb dersom de faktisk er syke, det hører til unntakene...

''Da synes ikke jeg vi skal finne opp annet her inne.''

Det er det heller ingen som har gjort. Men å se ting litt nyansert er det ingen som har vondt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...