Gå til innhold

Bytte innvendige dører i huseet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på hvite dører, de vi har nå er i furu:o(

Ser de selger helt enkle innerdører til 600,- på Obs!

Men er det dyrt og kjøpe dørkarmer og? Jeg skulle egentlig male de vi har, men det er DEN jobben!!

Hvor mye ekstra må jeg regne med hvis jeg skal bytte karmene og??

Skrevet

Dersom du er fornøyd med dørene du har, bortsett fra at de er i furu, så ville jeg vurdert å male dem - det er ikke SÅ komplisert....

Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror nok heller jeg ville satse på å male dørene dere har. Sjansen er stor for at kvaliteten er bedre enn på nye billigdører du kan finne til salgs. Og sjansen er stor for at prisen med karmer o.l. blir langt høyere enn 600.

Gjest Elextra
Skrevet

Dersom du er fornøyd med dørene du har, bortsett fra at de er i furu, så ville jeg vurdert å male dem - det er ikke SÅ komplisert....

Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester.

''Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester.

''

Men dører har vel ikke helt standardmål - en skal vel ha temmelig flaks om den skal passe akkurat, både i ytre mål, tykkelse, hengslenes plassering etc.?

Skrevet

Må dere skifte karmer samtidig da? Går det ikke å skifte bare dørbladet?

Skrevet

''Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester.

''

Men dører har vel ikke helt standardmål - en skal vel ha temmelig flaks om den skal passe akkurat, både i ytre mål, tykkelse, hengslenes plassering etc.?

Joda, dører føres i standardmål (men man må jo selvsagt sjekke). Vi har et hus fra '88, og har bytta ut alle dørene svært enkelt - klikk, klikk - og dørene var på plass.

Skrevet

''

Nyere dører har vel noen få standardmål? Men det spørs hvor gamle de eksisterende dørene er selvfølgelig.

Det er jo bare å måle eksisterende dørblad + hengsler og høre med butikken.

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, dører føres i standardmål (men man må jo selvsagt sjekke). Vi har et hus fra '88, og har bytta ut alle dørene svært enkelt - klikk, klikk - og dørene var på plass.

Aha, ok, var jeg ikke klar over :-).

Har bestandig bodd i gamle hus, jeg :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nyere dører har vel noen få standardmål? Men det spørs hvor gamle de eksisterende dørene er selvfølgelig.

Det er jo bare å måle eksisterende dørblad + hengsler og høre med butikken.

Aha, var ikke klar over det, har selv bare bodd i gamle hus!

Skrevet

Samme her, ikke vanskelig å få tak i . To forskjellige mål her i huset og vi fikk tak i begge. De gamle var snart 28 år gamle. Bytta 9 dører nylig, hvite med 3 speiler. Håndtakene kom utenom, et par hudre pr. stk., børsta messing. Vi malte karmene, ble så fint så:-)

Skrevet

Husk at dersom du skal bytte dører og karmer, så følger det med lister også. Ganske mye jobb, og ganske mye penger. Så blir blir nok både mindre jobb og mye mindre penger å male de du har.

Skrevet

Tillater meg å slå et lite slag for miljøet: om det er helt ok dører (og ikke 60/70-talls "plast"-dører), så mal dem ;-)

Gjest Ikke kjøp til kr. 600,-
Skrevet

Vi har akkurat byttet dører i hele huset. Vi bor i ett hus fra -73, og vi hadde plastkarmer rundt dørene. Vi fikk en snekker til å bytte ut dørene og sette inn nye karmer. Det kostet kr. 3500,. pr. dør med karm. Vi valgte sweedoor med 3 blader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...