Hushjelpen Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Jeg har lyst på hvite dører, de vi har nå er i furu:o( Ser de selger helt enkle innerdører til 600,- på Obs! Men er det dyrt og kjøpe dørkarmer og? Jeg skulle egentlig male de vi har, men det er DEN jobben!! Hvor mye ekstra må jeg regne med hvis jeg skal bytte karmene og?? 0 Siter
KaVa Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Dersom du er fornøyd med dørene du har, bortsett fra at de er i furu, så ville jeg vurdert å male dem - det er ikke SÅ komplisert.... Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Jeg tror nok heller jeg ville satse på å male dørene dere har. Sjansen er stor for at kvaliteten er bedre enn på nye billigdører du kan finne til salgs. Og sjansen er stor for at prisen med karmer o.l. blir langt høyere enn 600. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Dersom du er fornøyd med dørene du har, bortsett fra at de er i furu, så ville jeg vurdert å male dem - det er ikke SÅ komplisert.... Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester. ''Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester. '' Men dører har vel ikke helt standardmål - en skal vel ha temmelig flaks om den skal passe akkurat, både i ytre mål, tykkelse, hengslenes plassering etc.? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Må dere skifte karmer samtidig da? Går det ikke å skifte bare dørbladet? 0 Siter
KaVa Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 ''Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester. '' Men dører har vel ikke helt standardmål - en skal vel ha temmelig flaks om den skal passe akkurat, både i ytre mål, tykkelse, hengslenes plassering etc.? Joda, dører føres i standardmål (men man må jo selvsagt sjekke). Vi har et hus fra '88, og har bytta ut alle dørene svært enkelt - klikk, klikk - og dørene var på plass. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 ''Vil du ha nye, og dørene du har fra før er rimelig nye, så er den en enkel sak å klikke nye dører på plass i eksisterende hengselfester. '' Men dører har vel ikke helt standardmål - en skal vel ha temmelig flaks om den skal passe akkurat, både i ytre mål, tykkelse, hengslenes plassering etc.? Nyere dører har vel noen få standardmål? Men det spørs hvor gamle de eksisterende dørene er selvfølgelig. Det er jo bare å måle eksisterende dørblad + hengsler og høre med butikken. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Joda, dører føres i standardmål (men man må jo selvsagt sjekke). Vi har et hus fra '88, og har bytta ut alle dørene svært enkelt - klikk, klikk - og dørene var på plass. Aha, ok, var jeg ikke klar over :-). Har bestandig bodd i gamle hus, jeg :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Nyere dører har vel noen få standardmål? Men det spørs hvor gamle de eksisterende dørene er selvfølgelig. Det er jo bare å måle eksisterende dørblad + hengsler og høre med butikken. Aha, var ikke klar over det, har selv bare bodd i gamle hus! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Joda, dører føres i standardmål (men man må jo selvsagt sjekke). Vi har et hus fra '88, og har bytta ut alle dørene svært enkelt - klikk, klikk - og dørene var på plass. Samme her, ikke vanskelig å få tak i . To forskjellige mål her i huset og vi fikk tak i begge. De gamle var snart 28 år gamle. Bytta 9 dører nylig, hvite med 3 speiler. Håndtakene kom utenom, et par hudre pr. stk., børsta messing. Vi malte karmene, ble så fint så:-) 0 Siter
Speak Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Husk at dersom du skal bytte dører og karmer, så følger det med lister også. Ganske mye jobb, og ganske mye penger. Så blir blir nok både mindre jobb og mye mindre penger å male de du har. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Tillater meg å slå et lite slag for miljøet: om det er helt ok dører (og ikke 60/70-talls "plast"-dører), så mal dem ;-) 0 Siter
Gjest Ikke kjøp til kr. 600,- Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Vi har akkurat byttet dører i hele huset. Vi bor i ett hus fra -73, og vi hadde plastkarmer rundt dørene. Vi fikk en snekker til å bytte ut dørene og sette inn nye karmer. Det kostet kr. 3500,. pr. dør med karm. Vi valgte sweedoor med 3 blader. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.