Gjest lei av smertene Skrevet 22. august 2001 Del Skrevet 22. august 2001 Jeg har fått påvist 2 gallesteiner igår. Den ene ca 1cm og den andre 1,5cm i diameter. Så fikk jeg beskjed om å ringe fastlegen min om en uke (og må vel bestille time!?) For vurdering om disse skulle fjærnes (galleblæra). Nå har jeg fått stikkpiller Voltaren. Men jeg skal være heldig hvis jeg greier å holde på dem opptil en time da magen blir i ulage.Jeg har "anfall" 4-5ganger i uka, stort sett på nattestid og dette gjør meg sliten, lei og kvalm pga smertene og jeg gråter over hvor vondt det er.Jeg har disse anfallene oftere enn jeg ikke har dem og de varer iallefall 6timer. Hvor fort kan jeg få gjort noe med dette? Hvor lang tid vil det som oftest ta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33777-til-legen-gallestein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 23. august 2001 Del Skrevet 23. august 2001 Dersom anfallene dine skyldes gallestein, vil jeg tro at du vil bli henvist til sykehus med spørsmål om du bør få galleblæren fjernet. Jeg vil tro at det ikke vil være lang ventetid - kanskje opptil 2-3 uker - men dette vet legen din bedre som er kjent med forholdene ved sykehuset du "sogner" til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33777-til-legen-gallestein/#findComment-131102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niklus Skrevet 23. august 2001 Del Skrevet 23. august 2001 Heisann! Jeg var plaget med gallestein for noen år siden. Hadde fryktelige rier om natter, og hver gang jeg spiste! Jeg oppsøkte legevakt flere ganger, men ble sendt hjem. Tilslutt ble det så ille at jeg satt og ulte på legevakten til de la meg inn på sykehuset, og da først fikk jeg vite hva det var som feilte meg. Legen ville da sende meg hjem igjen og sette meg på ventelisten (som var ca. 3 måneder i Stavanger) men da ulte jeg enda mer, for smertene gikk ut over søvnen, jobben og humøret, ja psyken også. Og da legen skjønte hvor fælt jeg hadde det ble jeg operert innen 3 dager. Det nytter å mase, og ikke gi seg. Nå har jeg gallesteinene mine på glass, og kan bare si meg enig i ordtaket: Lykke er smertens opphør! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33777-til-legen-gallestein/#findComment-131170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livia Skrevet 23. august 2001 Del Skrevet 23. august 2001 Du har et alternativ til operasjon: Jeg hadde svært sterke smerter, havnet på sykehus og fikk konstatert gallestein omtrent på samme størrelse med dine. Her ville de operere uken etter (ikke sykehus-kø i Belgia). Men jeg ville heller forsøke med alternativ medisin først. Det gikk over alt forventning. Bestile kinesisk tinktur over nettet fra helsekostsenter i Canada. Smertene ga seg betraktelig etter en uke. Jeg var smertefri etter to uker og har ikke vært plaget overhodet siden (8 måneder nå). Når jeg tok medisinene (en teskje Chinese bitters morgen og en teskje Coptis hver kveld) gikk jeg også på en fettfri diett for å være helt sikker på å være smertefri. Spiste alle slags grønnsaker, frukt, pasta, ris og poteter. Overhodet ikke smør eller oljer. Mange små måltider heller enn få store. Jeg gikk sakte men sikkert tilbake til normal mat i løpet av 6 ukers tid. Nå kan jeg spise hva jeg vil. Jeg spiser ikke spesiell mager mat, men helt normalt. Dr. Hulda Clark har også en type kur som vissnok skal hjelpe. Her tar du tabletter først for å "rense" kroppen for parasitter og så tar man en kur av olivenolje og grapefruktjuice som skal få galleblæra til å gå "amok" og presse ut steinene som så følger med urinen ut av kroppen. Du finner mye info om dette på nettet. Oslo har også et Hulda Clark senter og selger sikkert remediene som behøves. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33777-til-legen-gallestein/#findComment-131175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.