Gå til innhold

Støvletter innendørs


Gjest i selskap

Anbefalte innlegg

Gjest i selskap

Jeg har ofte lyst til å ha på meg fine høye støvletter til f.eks tunika eller kjole i selskaper. Men føler at det er så rart å komme på besøk hos noen og ikke ta av seg på beina, men gå rett inn i stua til folk.

Hva gjør dere andre når dere bruker høye støvletter til pent antrekk? Har med dere støvlettene og bytter i gangen til folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    8

  • Glimtipper

    6

  • Mary Poppins

    4

  • Luska

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest MayLynn

Så lenge det er "fine" støvletter så gjør jeg gjerne det. (Bruker støvletter inne altså - tar ikke med). Og det er jeg heller ikke alene om.

Hvis man har pensko så går man jo også utendørs med dem? Jeg bruker ikke penstøvletter på en annen måte enn jeg bruker pensko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I selskaper beholder mange skoene på innendørs (dvs. ankommer i penskoene), da tørker man bare pent av seg før man går inn eller i gangen. Samme vil jo gjelde støvletter.

Må jo innrømme at jeg foretrekker at våre gjester tar av seg i gangen før de går inn på det pene gulvet vårt :-). Men jeg har ikke insistert på at gjester skal sette igjen skoene i entréen når de ikke har med seg egne innesko i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre jeg har på meg typisk utedørs støvletter, så pleier jeg å spørre pent om jeg kan beholde skoene på, når jeg skal i selskap. Det pleier å være helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Med mindre jeg har på meg typisk utedørs støvletter, så pleier jeg å spørre pent om jeg kan beholde skoene på, når jeg skal i selskap. Det pleier å være helt greit.

Du har ikke lagt penger i dyre gulv selv, skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke lagt penger i dyre gulv selv, skjønner jeg ;)

Hvis man har dyre gulv så sier man jo bare at man foretrekker at man tar av skoene?

Nå får jeg sikkert mye kjeft men jeg skal være hel ærlig og si at jeg synes det er noe sært om voksne mennesker skal gå barbent eller i sokkelessen i fine selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gulv er fullt av merker og hakk etter at gjester, innkludert meg selv har gått på det med høyhelte sko og støvletter. Det er kjipt og lite pent...

Hvis jeg noen gang legger nytt gulv skal ingen gå på det med høye heler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvis man har dyre gulv så sier man jo bare at man foretrekker at man tar av skoene?

Nå får jeg sikkert mye kjeft men jeg skal være hel ærlig og si at jeg synes det er noe sært om voksne mennesker skal gå barbent eller i sokkelessen i fine selskap.

Jeg er enig i at det er merkelig om voksne skal gå barbeint eller i strømpelesten i fine selskaper. Men samtidig forventer jeg at folk har med skobytte. Vil de ha støvletter inne - gjerne det. Men da bør de ankomme i noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg er enig i at det er merkelig om voksne skal gå barbeint eller i strømpelesten i fine selskaper. Men samtidig forventer jeg at folk har med skobytte. Vil de ha støvletter inne - gjerne det. Men da bør de ankomme i noe annet.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Mitt gulv er fullt av merker og hakk etter at gjester, innkludert meg selv har gått på det med høyhelte sko og støvletter. Det er kjipt og lite pent...

Hvis jeg noen gang legger nytt gulv skal ingen gå på det med høye heler.

Eller så legger du et gulv som tåler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er merkelig om voksne skal gå barbeint eller i strømpelesten i fine selskaper. Men samtidig forventer jeg at folk har med skobytte. Vil de ha støvletter inne - gjerne det. Men da bør de ankomme i noe annet.

Jeg er forsåvdt enig med deg, men personlig er jeg mer opptatt av at gulvet ikke får hundrevis av riper enn om jeg får litt skitt inn i leiligheten (må jo vaske etter fest uansett). Når det er sagt tillater jeg at folk går inn med sko uansett, da jeg som nevnt synes det er sært om folk skal gå barbent i selskap. Skal jeg i selskap til andre, og jeg har på tynne stillettheler (som lager merker), setter jeg alltid på gummiknotter på hælene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hvis man har dyre gulv så sier man jo bare at man foretrekker at man tar av skoene?

Nå får jeg sikkert mye kjeft men jeg skal være hel ærlig og si at jeg synes det er noe sært om voksne mennesker skal gå barbent eller i sokkelessen i fine selskap.

''Hvis man har dyre gulv så sier man jo bare at man foretrekker at man tar av skoene?

''

Nei, jeg ber ikke gjester gå i sokkelesten om de har kledd seg pent for å komme i selskap hos oss. Og jeg gråter heller ikke modige tårer for gulvet - litt slitasje må man jo regne med.

Men jeg setter altså pris på at gjester har med skoskift :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjester hos meg kunne sikkert ha svart i denne tråden at de har møtt opp (særlig på denne årstiden) og spurt om de kunne beholde støvlettene på og at det "har gått greit", men det er bare fordi jeg ikke vil være sååå kjip at jeg sier at "nei, når du har vært så ubetenksom å ankomme uten skoskift, får du værsågod gå i strømpelesten".

Jeg synes det er en uskikk. Det er da ikke så vanskelig å ha med seg skift, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i knipe

Noen gjester hos meg kunne sikkert ha svart i denne tråden at de har møtt opp (særlig på denne årstiden) og spurt om de kunne beholde støvlettene på og at det "har gått greit", men det er bare fordi jeg ikke vil være sååå kjip at jeg sier at "nei, når du har vært så ubetenksom å ankomme uten skoskift, får du værsågod gå i strømpelesten".

Jeg synes det er en uskikk. Det er da ikke så vanskelig å ha med seg skift, er det vel?

Jeg er enig i det at en ikke gir vertskapet mye valg. Og de få gangene jeg har spurt om det selv pga glemte sko har jeg visst at jeg var i overkant kjip. Hva skal de si da? Selv en nær venninne ville ikke sagt nei tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjester hos meg kunne sikkert ha svart i denne tråden at de har møtt opp (særlig på denne årstiden) og spurt om de kunne beholde støvlettene på og at det "har gått greit", men det er bare fordi jeg ikke vil være sååå kjip at jeg sier at "nei, når du har vært så ubetenksom å ankomme uten skoskift, får du værsågod gå i strømpelesten".

Jeg synes det er en uskikk. Det er da ikke så vanskelig å ha med seg skift, er det vel?

Enig med deg. Syns det er en uting med sko inne.

Og jeg syns det er i overkant snobbete å mene at det er sært om vertskapet ønsker at man skal gå i sokkelesten.

Jeg er hvertfall vant til at "stive" selskaper, som julebord, dåp, konfirmasjon etc. blir holdt i egne lokaler, og der er det jo ok å bruke skotøy inne.

Jeg skal ha på meg en fin kjole på årets julebord, og kommer da til å bruke pensko inne, fordi disse julebordene foregår egnede selskapslokaler. Jeg skal ha på med samme kjole på julaften, som vi skal feire hjemme hos min bror. Der går jeg selvsagt i strømpelesten. Hva er problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Syns det er en uting med sko inne.

Og jeg syns det er i overkant snobbete å mene at det er sært om vertskapet ønsker at man skal gå i sokkelesten.

Jeg er hvertfall vant til at "stive" selskaper, som julebord, dåp, konfirmasjon etc. blir holdt i egne lokaler, og der er det jo ok å bruke skotøy inne.

Jeg skal ha på meg en fin kjole på årets julebord, og kommer da til å bruke pensko inne, fordi disse julebordene foregår egnede selskapslokaler. Jeg skal ha på med samme kjole på julaften, som vi skal feire hjemme hos min bror. Der går jeg selvsagt i strømpelesten. Hva er problemet med det?

''Syns det er en uting med sko inne.''

Jeg synes ikke det er en uting med sko inne, men _utesko_ inne. På julaften har jeg alltid på meg pensko, selv om det er i egen stue. At jeg kanskje kaster de og tasser rundt i strømpelesten etterhvert, er en annen sak:-)

''Og jeg syns det er i overkant snobbete å mene at det er sært om vertskapet ønsker at man skal gå i sokkelesten. ''

En tidligere bekjent inviterte folk til fint, stort selskap i romjula hvert år, og selv om man der kom med pensko i pose - klare til å skifte på seg - fikk absolutt ingen lov til å ha sko på inne. Jeg synes faktisk det var litt vel sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at andre folk er redde for gulvet sitt - og hjemme hos meg har jeg et gulv som er ferdig slitt. Det gjelder i grunnen det meste hos oss - alt er bruks-

-bruksbil, -båt, -møbler. Avslappende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i usa, var jegt superoverraska over at _alle_ gikk inn med sko, uansett! Jeg, som var vant til å kle av meg skoene i gangen, ble sett rart på (før jeg forsto at man _skulle_ ha på seg skoene...)

Her hjemme holder jeg fremdeles på at utesko skal man ha på seg _ute_, så får man heller ha med seg innesko og skifte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...