Gå til innhold

FU: Hvor varmt vil dere ha det inne?


pusi

Anbefalte innlegg

Gjest godt det ikke bare er meg

Nei, det er jo ikke så rart, ettersom du er en frossenpinn.-)

Da mannen min fylte 40, hadde vi stor fest opg smekkfullt hus, og dermed også høyere innetemperatur, og denne før nevnte venninnen min kom med langbukser og en dressjakke i ulltweed, mens jeg gikk i kort stroppeløs kjole...;-)

Hun skilte seg difinitivt mest ut i klesveien sammenlignet med alle de andre gjestene...

Frossenpinne I am! Rart hvor ulikt vi mennesker er også inni. Jf. den der sangen om at det bare er på utsiden vi er forskjellige ;)

Hadde jeg kunnet, hadde jeg bare bodd i Norge i perioden mai-sept. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    6

  • Lillemus

    5

  • Dorthe

    4

  • candyqueen_83

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vi har det ikke t-skjortevarmt inne her, i alle fall ikke hva jeg definerer som t-skjortevarmt, men det er ikke nødvendig å ha på mange lag med klær.

Tjukke sokker og jakker trenger vi definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stua er det aldri under 20 grader, da fyrer jeg opp, så det er nok mellom 20 og 24 grader vil jeg tro. Bortsett fra om natten. Jeg sitter stort sett i t-skjorte, gidder ikke å fryse inne.

Men temperaturen varierer i huset, og jeg varmer stort sett opp bare kjøkken og bad på natterstid og fyrer opp i peisen i stua om morgenen.

Liker å ha det godt å varmt i huset, bortsett fra om natten og når vi ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en frossenpinn, og bruker gjerne ullgensere og ullsokker inne.

"Normale" folk bruker vanlige inneklær hos oss, men det er nok greit med litt mer enn bare T-skjorte ja.

Tempen ligger på rundt 20-21 grader inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha det noenlunde varmt i leiligheten, så her er det stort sett rundt 23-25 grader inne. Unntaket er soverommet, hvor temperaturen er noe lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det på denne årstiden ikke varmt nok inne til å sitte stille i sofaen kun iført t-skjorte og uten sokker:-)

Det må ikke være så varmt inne at det blir for varmt å gjøre noe i huset uten å måtte kle av seg til skinnet først, så da blir det å ha på seg sokker og i det minste langermede plagg (gjerne tykkere også).

En frossenpinn som jeg synes ofte det er for kaldt til å gjøre noe. Da sitter jeg under et pledd og prøver å få varmen.

Uten det pleddet er det lettere å få rompa opp av godstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er såå enig med deg.

Jeg ville også kunne gå i t-skjorte inne. Å være hos folk er ofte en smertefull affære siden jeg stort sett fryser hos alle andre. Jeg har defor lagt meg til vane å ha med meg strikka lubber når jeg skal til andre. Har også "tilfeldig" med meg et strikka skjerf. Å måtte rundkle seg inne er skikkelig nedtur. Jeg blir rett og slett sur av å måtte fryse inne. ;))

Strikka lester blir fra nå av fast inventar i veska.

Takk for tipset :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Her er det kjøligere enn jeg vil ha det. Samboeren min svetter ihjel om vi har det så varmt som jeg vil. Så her går det i crocs og tykt pledd :o)

Hos pappa er det virkelig varmt. Han kan fint ha 26 grader i stua! Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vil si ca. 22-25 grader.

Det er så varmt at man kan gå med sommerklær inne, ikke nødvendigvis kortarmet, men tynne bomullsgensere og tights uten sokker på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagtid hvis jeg er hjemme ligger det vel rundt 21-22grader. Da holder jeg som regel på med noe. Men på kvelden når vi setter oss ned (roer ned iallefall:) Så tenner jeg opp og da kan det godt krype opp litt ja. Når det begynner å bli for varmt er det å sette opp døre til gangen, og evt soverommet. Liker ikke å sitte å fryse, så drar på meg et pledd som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss må man ha på seg genser og sokker, mulig en tykk genser og. Men han jeg er sammen med syns det er for varmt her så han kan gå naken :) jeg liker at man kan gå i t skjorte inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hos oss må man ha på seg genser og sokker, mulig en tykk genser og. Men han jeg er sammen med syns det er for varmt her så han kan gå naken :) jeg liker at man kan gå i t skjorte inne..

Hehe, det hadde vært skillsmissegrunn for meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det vel rundt 22 grader nå, akkurat passelig.

Min kjære har kald kjeller under stua og med 22 grader der på denne tiden av året er det bare å fyre i ovnen. Der liker vi oss best når det er 25-28 grader om kvelden. ;o) Men soverommet holder vel nesten utetemperatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Jeg har defor lagt meg til vane å ha med meg strikka lubber når jeg skal til andre. Har også "tilfeldig" med meg et strikka skjerf. ''

Det er tross alt bedre å være på besøk og ta med seg noe varmt å ha på inne, fremfor å sitte der og lure på om man skal strippe ned til truse og bh....;-)

Men selv om man med det kan slippe å ha det overvarmt på kroppen, så er det fortsatt altfor varmt hos enkelte for _hodet_, og jeg ville heller vært sur enn å få hodepine av å besøke noen.

Jeg kjenner en som helst vil ha 26-28 grader inne - jeg holder på å forgå hos henne, selv om jeg kler meg veldig lett før jeg drar dit.

''Det er tross alt bedre å være på besøk og ta med seg noe varmt å ha på inne, fremfor å sitte der og lure på om man skal strippe ned til truse og bh....;-)''

*Hehe* Den gangen vi var noen damer som leide hytte sammen på åremål pleide vi å si at dersom ikke minst en av oss satt i bh'en i løpet av kvelden hadde vi ikke fyrt skikkelig. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

hos meg er det for øyeblikket 20 grader akkurat nå, og jeg har på tykk pologenser, ullongs, bukse utenpå, og vanlige bomullssokker og synes det er for kaldt så jeg har pakket meg inn, i et teppe men er likevel iskald på både fingre og tær. Komforttemperaturen min med den mengde klær jeg har på nå ligger nok på 22-23 grader. Skal jeg være lettere kledd må tempen økes for at jeg skal slippe å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er tross alt bedre å være på besøk og ta med seg noe varmt å ha på inne, fremfor å sitte der og lure på om man skal strippe ned til truse og bh....;-)''

*Hehe* Den gangen vi var noen damer som leide hytte sammen på åremål pleide vi å si at dersom ikke minst en av oss satt i bh'en i løpet av kvelden hadde vi ikke fyrt skikkelig. ;o)

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...