Gå til innhold

FU: Hvor varmt vil dere ha det inne?


pusi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    6

  • Lillemus

    5

  • Dorthe

    4

  • pusi

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det bør iallefall ikke være kaldere enn 22 grader for at jeg skal være komfortabel, helst 22,5-23.

Min mann derimot, syns det er helt greitt med et par grader kaldere. (Men jeg vinner, det er godt og varmt inne hos oss... ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjue er bra for huet...

Men litt for kaldt for min trivsel. Varmepumpa står på 22 grader, så vi har vel det ved uttaket, litt varmere i etasjen over, og litt kjøligere langt unna pumpa. Går alltid barføtt, for jeg har så varme bein, men det er for kjølig til å gå omkring i T-skjorte, med mindre jeg gjør husarbeid eller annet fysisk arbeid.

Soveromstemperaturen ligger på 15-20 grader, tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjue er bra for huet...

Men litt for kaldt for min trivsel. Varmepumpa står på 22 grader, så vi har vel det ved uttaket, litt varmere i etasjen over, og litt kjøligere langt unna pumpa. Går alltid barføtt, for jeg har så varme bein, men det er for kjølig til å gå omkring i T-skjorte, med mindre jeg gjør husarbeid eller annet fysisk arbeid.

Soveromstemperaturen ligger på 15-20 grader, tipper jeg.

''Går alltid barføtt, for jeg har så varme bein''

Barfot!? Wow. På denne tiden av året går jeg med f.eks. ett par trysilsokker, 1 par tynne ullsokker + hjemmestrikkede tova tøfler. :o) Og sitter gjerne under ullpledd til det har blitt 27 grader i rommet, men da er det av med alt på føttene og gjerne en del mer også! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Går alltid barføtt, for jeg har så varme bein''

Barfot!? Wow. På denne tiden av året går jeg med f.eks. ett par trysilsokker, 1 par tynne ullsokker + hjemmestrikkede tova tøfler. :o) Og sitter gjerne under ullpledd til det har blitt 27 grader i rommet, men da er det av med alt på føttene og gjerne en del mer også! :o)

Jeg er en stor tilhenger av at tærne skal få vifte i frisk luft :) Og vi har ikke varme i gulvene heller. Når jeg skal hente vognbanet inn fra vogna på terassen, så tasser jeg ut også med bare tær. Litt herding må til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en stor tilhenger av at tærne skal få vifte i frisk luft :) Og vi har ikke varme i gulvene heller. Når jeg skal hente vognbanet inn fra vogna på terassen, så tasser jeg ut også med bare tær. Litt herding må til...

Jeg har aldri prøvd å røyke engang, alliekvel har jeg blodomløp som en storrøyker. :o( Men elsker å gå barbeint om sommeren når temperaturen tillater det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godt det ikke bare er meg

Strikka lester blir fra nå av fast inventar i veska.

Takk for tipset :o)

Vi frysepinner må holde sammen vettu! Dele tips og varme tanker! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kjøkkenet akkurat nå er det 21 grader og i stua der vi har varmepumpa rundt 22 +.

Har blitt en skikkelig frysepinn de siste årene, så nå sitter jeg her på kjøkkenet med stillongs, ullsokker, bukse, t-skirt, genser,fleecejakke og buff :-)

Var ikke sånn før vi fikk varmepumpa og bare fyra med ved. Da var vi vant til at det bare var mellom 10-13 grader da vi kom hjem fra jobb og var fornøyd hvis vi fikk det opp til 18 i stua.......

På soveromma har vi ikke varme på, men unga sine står oppe på dagtid, så det er ikke beinkaldt der inne. Svalt og behagelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri prøvd å røyke engang, alliekvel har jeg blodomløp som en storrøyker. :o( Men elsker å gå barbeint om sommeren når temperaturen tillater det. :o)

Tror vi er ganske like vi Lillemus... Heldigvis har jeg en frysepinn til mann også, så hos oss er det varmt - med vannbåren varme i alle gulv. Dog synes jeg 27 er i overkant mye. På jobben er det skitkalt. Der har jeg egen vifteovn ved plassen min. Ulljakke og fleecepledd i skapet. Fikk en gang høre at jeg ville bli mer varmblodig av å trene mer. Nå trener jeg 4 timer i uka, og jada, varm blir jeg - der og da, men en time etterpå er jeg jo like kald igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er ganske like vi Lillemus... Heldigvis har jeg en frysepinn til mann også, så hos oss er det varmt - med vannbåren varme i alle gulv. Dog synes jeg 27 er i overkant mye. På jobben er det skitkalt. Der har jeg egen vifteovn ved plassen min. Ulljakke og fleecepledd i skapet. Fikk en gang høre at jeg ville bli mer varmblodig av å trene mer. Nå trener jeg 4 timer i uka, og jada, varm blir jeg - der og da, men en time etterpå er jeg jo like kald igjen...

''Fikk en gang høre at jeg ville bli mer varmblodig av å trene mer. Nå trener jeg 4 timer i uka, og jada, varm blir jeg - der og da, men en time etterpå er jeg jo like kald igjen...''

*Tenker* Kan ikke huske at jeg var varmere generelt den tiden jeg var flink til å trene nei. Som du sier blir man jo varm der og da, men etter at varmen fra dusjen har gitt seg blir man jo normaltemperert igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært 18-19 grader i stua mi siden jeg flytta inn der. Bruker panelovn, og en sånn oljeradiator om det blir veldig kaldt. Det bor ingen barn her og jeg syns det er passe varmt.

Hjemme hos foreldrene mine kan det fort bli 25 grader, de fyrer med ved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...