Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har tenkt oss en tur til Asia med hele familien i feb/mars neste år, og lurer da på om det er lurt å dra med småbarn. Den minste blir 10mnd ved reisetidspunktet, hun andre blir 3 år. Tenkte å reise til "typiske" turiststeder.

Har lest at mange småbarnsfam. har reist til feks. Malaysia uten problem, men ble regelrett skjelt ut av vaksinasjonsansatt da vi snakket med dem om dette. Der fikk vi beskjed om å holde oss i Nord-Europa....

Så, hvem skal vi høre på? :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde ikke unødvendig tatt med så små barn på reise til Asia. Selvfølgelig kan det gå greit, men hva i alle dager er hensikten med slikt.

Gjest lytt alltid til erfarne fjellfolk
Skrevet

Forsikringsselskapene anbefaler vel at man ikke reiser til slike strøk med barn som er yngre enn fire år. Selv tror jeg at jeg holder meg i Europa og på allfarvei mens jeg har små.

Bare enkle ting som at bakteriekulturen er så forskjellig, og de små nødvendigvis vil få i seg ymse pga kryping, spising med fingre, hva om de får akutt diarre og dere må ha behandling. Det kan selvsagt skje i Norge også, men da har du støtteapparatet rundt deg.

En til viktig faktor er at det sannsynligvis er varmere der enn ungene syns er behagelig, lang og kjedelig flytur, og hele turen nok mest for å tilfredsstille de voksnes behov og ikke barnas.

Min personlige vurdering er i hvert fall at jeg legger opp feriene med tanke på at ungene skal være trygge hele veien og ha det mest mulig behagelig. Så får jeg heller utsette spennende reisemål til de er litt større og har mer igjen for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...