hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 ''Først da jeg ble eldre fikk jeg vite at det egentlig var 25 desember Jesus ble født,'' Jesus ble født midt på sommeren visstnok... Høsten, Lillemus, høsten;) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Har vært et par menn jeg innledingsvis har trodd var helt utenomjordiske..... Fortell;))) 0 Siter
Gjest rigel 7 Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Annet hva? Om når Jesus ble født? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Høsten, Lillemus, høsten;) Jaja, sommeren - høsten - whatever, han ble i alle fall ikke født i slutten av desember! ) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Om når Jesus ble født? På høsten engang, før vinteren satte inn;) Ingen vet nøyaktig! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Jaja, sommeren - høsten - whatever, han ble i alle fall ikke født i slutten av desember! ) Nei, det ble Han ikke;) 0 Siter
Gjest rigel 7 Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 På høsten engang, før vinteren satte inn;) Ingen vet nøyaktig! OK;) 0 Siter
Gjest mageplask Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Fortell;))) he he ... det egner seg ikke på trykk ) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 he he ... det egner seg ikke på trykk ) OK;) 0 Siter
Gjest nysgjerrigjeg Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 ''Først da jeg ble eldre fikk jeg vite at det egentlig var 25 desember Jesus ble født'' Jesus er ikke født 25 desember! Det er egentlig en hedningdag, hvor de tilba solen som snudde... Jesus ble født på høsten, da gjeterne fremdeles var ute på markene! Så "ditt syn" stemmer ikke med noe hellig, dessverre:( ''Jesus er ikke født 25 desember! Det er egentlig en hedningdag, hvor de tilba solen som snudde... '' Men sola snur jo ikke 25. desember heller da. Det skjer noen dager tidligere. 0 Siter
Gjest nysgjerrigjeg Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Tja, hvorfor ikke? Vil du fortelle om en slik episode her? Synes det hadde vært interessant... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 ''Jesus er ikke født 25 desember! Det er egentlig en hedningdag, hvor de tilba solen som snudde... '' Men sola snur jo ikke 25. desember heller da. Det skjer noen dager tidligere. Som alt annet, så ble "helligdager" lagt til en bedre dato;) 0 Siter
Gjest ikke så lettvinte svar Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Nei men jeg har visst sett betlehemsstjerna. Jeg var 9 år dengang og trodde julaften var dagen jesus ble født på. Julaftenen var over, jeg våknet i halv femtiden 1.juledag, tittet på gavene mine og tok meg en tur inn på stua. Gikk bort til vinduet og tittet ut, og så betlehemsstjerna. Jeg visste med en gang at det var den jeg så. det var en sånn mangetagget stor stjerne på himmelen. Bak den var det en annen stjerne som dannet sånne ektratagger imellom taggene på den fremste stjerna. Jeg så dybdeforskjellen godt, og det var ingen tvil om at stjerna jeg så var laget av to stjerner, og jeg var ikke i tvil om at det der var betlehemsstjerna. Jeg satt og så på den lenge før jeg gikk og la meg igjen. (Og ble egenlig ganske snurt da ingen ville tro meg da resten av huset begynte å våkne til liv et par timmer senere) Først da jeg ble eldre fikk jeg vite at det egentlig var 25 desember Jesus ble født, og i voksen alder overhørte jeg en prest fortelle om betlehemsstjerna. Da han fortale at den egentlig ikke var en stjerne men to, en stjerne foran og en stjerne bak,altså en dobbelstjerne, gikk det en iling nedover ryggen min og hårene på armene mine reiste seg. Jeg kjente jeg hadde lyst til å spørre presten hvor han hadde det fra, men torde ikke... Og det angrer jeg litt på. Og for å ha sagt det så er jeg ikke å regne som noen spesiell religiøs person. Jeg er døpt og konfirmert, ungene er døpt, og jeg er i kirka ved dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse til folk i slekta. Thats it. Går ikke engang i kirka i jula... Men det var en merkelig opplevelse iallfall... Og jeg tror det finnes mer enn vi vet om... Jesus ble ikke født i desember, og det var da også noe merkelig den presten sa om at Betlehemsstjernen skulle ha vært to stjerner bak hverandre. Det finns ikke noe som tilsier det. Personlig tror jeg at Betlehemsstjernen kan ha vært en Haleys komet eller liknende. Mest sannsynlig var det ikke engang en stjerne, men et stjernebilde som de tre vise mennene (stjernetydere, altså astrologer nærmest) fra Østen tolket. Sånn for ordens skyld, jeg regner meg også som kristen, men tror ikke alt i Bibelen skal forstås verken bokstavelig eller altfor enkelt. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Jesus ble ikke født i desember, og det var da også noe merkelig den presten sa om at Betlehemsstjernen skulle ha vært to stjerner bak hverandre. Det finns ikke noe som tilsier det. Personlig tror jeg at Betlehemsstjernen kan ha vært en Haleys komet eller liknende. Mest sannsynlig var det ikke engang en stjerne, men et stjernebilde som de tre vise mennene (stjernetydere, altså astrologer nærmest) fra Østen tolket. Sånn for ordens skyld, jeg regner meg også som kristen, men tror ikke alt i Bibelen skal forstås verken bokstavelig eller altfor enkelt. ''Mest sannsynlig var det ikke engang en stjerne, men et stjernebilde som de tre vise mennene (stjernetydere, altså astrologer nærmest) fra Østen tolket.'' Om du er kristen, så vet du at stjernetydning er strengt forbudt i Bibelen. Og det er ikke for noenting, når selv djevelen kan omskape seg til lysets engel. Om du opererer med slike tanker, da følger du ikke Jesus, og kan ikke kalle deg en kristen..... 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 ''Mest sannsynlig var det ikke engang en stjerne, men et stjernebilde som de tre vise mennene (stjernetydere, altså astrologer nærmest) fra Østen tolket.'' Om du er kristen, så vet du at stjernetydning er strengt forbudt i Bibelen. Og det er ikke for noenting, når selv djevelen kan omskape seg til lysets engel. Om du opererer med slike tanker, da følger du ikke Jesus, og kan ikke kalle deg en kristen..... Hæ? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 ''Mest sannsynlig var det ikke engang en stjerne, men et stjernebilde som de tre vise mennene (stjernetydere, altså astrologer nærmest) fra Østen tolket.'' Om du er kristen, så vet du at stjernetydning er strengt forbudt i Bibelen. Og det er ikke for noenting, når selv djevelen kan omskape seg til lysets engel. Om du opererer med slike tanker, da følger du ikke Jesus, og kan ikke kalle deg en kristen..... Så det er ikke "lov" å hevde at betlehemsstjerna ikke var én stjerne, men faktisk tre? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Så det er ikke "lov" å hevde at betlehemsstjerna ikke var én stjerne, men faktisk tre? Ikke om man påstår å være kristen.... 0 Siter
Elis31 Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Jeg drømmer om en slankeufo. Man blir hentet om kvelden. Så kommer man tilbake kjernesunn neste dag, med struttepupper til og med 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Ikke om man påstår å være kristen.... Har litt problemer med å se sammenhengen med astrologi. 0 Siter
ecbole Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Det finnes jo sånne tullebukker som hevder de har vært med Elvis i en UFO. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.