Gå til innhold

Mascara.


tusseline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    10

  • Axcia

    7

  • tusseline

    4

  • Speak

    4

Max Factor Masterpiece heter vel den jeg bruker. Synes den er kjempegod, har ikke behov for å teste ut andre.

Har en teknikk med først å legge et tynt lag med en børste som det ikke er så mye igjen på. Deretter bruker jeg en nyere børste med mer produkt på, og til slutt bruker jeg en tørr børste for å gre ut vippene.

Bruker ikke spesielt mye, men har mer kontroll på denne mpten. Bruker jeg kun en børste med mye produkt på, blir det ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mange forskjellige. De jeg er fornøyd med er:

YSL- Everlong. Skiller vippene bra, klumper ikke, gir lengde, men lite volum. Fin til hverdags.

Chanel- Inimitable. Skiller vippene, ingen klumper, gir lengde og litt volum. Enkel å legge.

Dior Diorshow- Brukte den tidligere til hverdags, men nå syns jeg den klumper lett. Så den brukes til festligere anledninger nå. Gir mye volum.

Ikke fornøyd med butikkmascaraer. Syns de drysser lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel Diorshow fra Dior, men akkurat nå har jeg en fra Max Factor, tror jeg det er. Den er helt ok, men jeg kjøper nok Dior igjen neste gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlengende, gir volum osv :o)

''Forlengende, gir volum osv ''

Ja, vippene blir alltid tykkere - uansett merke på mascaraen, og ihvertfall dersom vippene er lysere ytterst, virker mascara alltid forlengende.

Men hver gang det reklameres for mascara på tv er det liksom ikke måte på hvor mye det smøres på når det gjelder disse 'funksjonene' - dramatisk volumforandring osv osv. Og dette stusser jeg litt over.

For av mange ulike merker jeg har prøvd, kan jeg synes at konsistensen på mascaraen kombinert med børstens utforming har betydning for hvor lett det er å legge mascaraen _på_ med et godt resultat (pent, jevnt, uten klumper osv). Men har jeg først fått til det, synes jeg at det er fint liten forskjell på hvor mye lengre eller tykkere vippene ser ut fra det ene merket til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diorshow Iconic, svart. Gir meg et åpent blikk, klumper ikke selv om vippene blir tykkere. Jeg tror ikke den forlenger vippene noe. Men det ser bra ut og da er eg nøgd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Factor Masterpiece heter vel den jeg bruker. Synes den er kjempegod, har ikke behov for å teste ut andre.

Har en teknikk med først å legge et tynt lag med en børste som det ikke er så mye igjen på. Deretter bruker jeg en nyere børste med mer produkt på, og til slutt bruker jeg en tørr børste for å gre ut vippene.

Bruker ikke spesielt mye, men har mer kontroll på denne mpten. Bruker jeg kun en børste med mye produkt på, blir det ikke pent.

Synes Max Factor er bra til en grei pris.

Leser om forlengelse etc. prøvd mange typer, men synes vippene er de samme, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Factor Masterpiece heter vel den jeg bruker. Synes den er kjempegod, har ikke behov for å teste ut andre.

Har en teknikk med først å legge et tynt lag med en børste som det ikke er så mye igjen på. Deretter bruker jeg en nyere børste med mer produkt på, og til slutt bruker jeg en tørr børste for å gre ut vippene.

Bruker ikke spesielt mye, men har mer kontroll på denne mpten. Bruker jeg kun en børste med mye produkt på, blir det ikke pent.

Svarte litt feil nå, jeg....forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forlengende, gir volum osv ''

Ja, vippene blir alltid tykkere - uansett merke på mascaraen, og ihvertfall dersom vippene er lysere ytterst, virker mascara alltid forlengende.

Men hver gang det reklameres for mascara på tv er det liksom ikke måte på hvor mye det smøres på når det gjelder disse 'funksjonene' - dramatisk volumforandring osv osv. Og dette stusser jeg litt over.

For av mange ulike merker jeg har prøvd, kan jeg synes at konsistensen på mascaraen kombinert med børstens utforming har betydning for hvor lett det er å legge mascaraen _på_ med et godt resultat (pent, jevnt, uten klumper osv). Men har jeg først fått til det, synes jeg at det er fint liten forskjell på hvor mye lengre eller tykkere vippene ser ut fra det ene merket til det andre.

Jeg merker veldig forskjell på lengde og volum :o) Noen mascaraer gir meg kun lengde (selvfølgelig blir vippene litt tykkere av selve mascaraen), noen gir meg masse volum, men da gjerne ikke så mye lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forlengende, gir volum osv ''

Ja, vippene blir alltid tykkere - uansett merke på mascaraen, og ihvertfall dersom vippene er lysere ytterst, virker mascara alltid forlengende.

Men hver gang det reklameres for mascara på tv er det liksom ikke måte på hvor mye det smøres på når det gjelder disse 'funksjonene' - dramatisk volumforandring osv osv. Og dette stusser jeg litt over.

For av mange ulike merker jeg har prøvd, kan jeg synes at konsistensen på mascaraen kombinert med børstens utforming har betydning for hvor lett det er å legge mascaraen _på_ med et godt resultat (pent, jevnt, uten klumper osv). Men har jeg først fått til det, synes jeg at det er fint liten forskjell på hvor mye lengre eller tykkere vippene ser ut fra det ene merket til det andre.

Men jeg er enig i at reklamene er overdrevet ja. Og det er som oftest ikke de beste det reklameres mest for ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeglad for svar her. Jeg synes jeg vet for lite om mascaraer, og det blir litt tilfeldig hva som blir kjøpt. Så veldig glad for tips og beskrivelser av hvilken effekt de har på vippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeglad for svar her. Jeg synes jeg vet for lite om mascaraer, og det blir litt tilfeldig hva som blir kjøpt. Så veldig glad for tips og beskrivelser av hvilken effekt de har på vippene.

Og du bestiller dem selvfølgelig på nett ;O))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg kjøper ulike merker, de jeg har vært mest fonøyd med er:

clinque - high definition lashes, brush then comb mascara

clinique - high impact mascara, dramatic lashes on-contact

Esteèe Lauder - projectonist, high definition volum mascara

Esteèe Lauder - magna scopic, maximum volume mascara

Dior - long'optic

Kanebo 38grader - ikke fornøyd. Trenger ikke sminkefjerner, bare vann over 38 grader. Høres veldig praktisk ut, men ikke så praktisk når det regner feks. Ga heller ikke lange vipper.

Farge: sort

Funksjon: bruker standard, diskèt sminke til hverdags.

Sterkere sminke på fest

For å oppnå sterkere effekt av samme mascara ved festligheter påfører jeg litt ekstra lag.

Føler meg absolutt ikke komfortabel uten sminke. Bruker ikke mye - bare det nødvenidge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...