Gå til innhold

Mascara.


tusseline

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper ulike merker, de jeg har vært mest fonøyd med er:

clinque - high definition lashes, brush then comb mascara

clinique - high impact mascara, dramatic lashes on-contact

Esteèe Lauder - projectonist, high definition volum mascara

Esteèe Lauder - magna scopic, maximum volume mascara

Dior - long'optic

Kanebo 38grader - ikke fornøyd. Trenger ikke sminkefjerner, bare vann over 38 grader. Høres veldig praktisk ut, men ikke så praktisk når det regner feks. Ga heller ikke lange vipper.

Farge: sort

Funksjon: bruker standard, diskèt sminke til hverdags.

Sterkere sminke på fest

For å oppnå sterkere effekt av samme mascara ved festligheter påfører jeg litt ekstra lag.

Føler meg absolutt ikke komfortabel uten sminke. Bruker ikke mye - bare det nødvenidge :)

Men kanebo skal da ikke gå av i regn? Alle disse mascaraene som fjernes med vann må jo ha vann varmere enn 38 grader, og det er ikke regndråpene i Norge :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    10

  • Axcia

    7

  • tusseline

    4

  • Speak

    4

Gjest trist jente

Men kanebo skal da ikke gå av i regn? Alle disse mascaraene som fjernes med vann må jo ha vann varmere enn 38 grader, og det er ikke regndråpene i Norge :o)

Nei den skal egentlig ikke det. Regn er jo ikke 38 grader, men er du ute og regnet blir liggende på øynene så varmes det opp og mascaraen renner.

Er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den skal egentlig ikke det. Regn er jo ikke 38 grader, men er du ute og regnet blir liggende på øynene så varmes det opp og mascaraen renner.

Er min erfaring.

Jeg har aldri prøvd den så jeg vet ikke. Men i utgangspunktet skal den jo sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Clinique Long Lash et-eller-annet, og har vært fornøyd med den, men her forleden hadde jeg glemt mascara på jobbereise, og kjøpte Max Factor False Lash Mascara som reserve. Den er jeg så fornøyd med at jeg tenker å kjøpe den igjen. Anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Clinique Long Lash et-eller-annet, og har vært fornøyd med den, men her forleden hadde jeg glemt mascara på jobbereise, og kjøpte Max Factor False Lash Mascara som reserve. Den er jeg så fornøyd med at jeg tenker å kjøpe den igjen. Anbefales. :)

Jeg syns den var skikkelig dårlig. Bare klumper, vanskelig å legge. Ikke ga den voldsomt volum heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lite mascara. Farger øyenvippene i stedet. De blir jo ikke like tykke, men har en fin farge:-)

Før gjorde jeg dette hos frisør, men nå har jeg funnet et "fargesett" så jeg fikser det selv. Tror det kostet 90,- hos Lindex. Kan brukes mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker lite mascara. Farger øyenvippene i stedet. De blir jo ikke like tykke, men har en fin farge:-)

Før gjorde jeg dette hos frisør, men nå har jeg funnet et "fargesett" så jeg fikser det selv. Tror det kostet 90,- hos Lindex. Kan brukes mange ganger.

Hvilken type bruker du? Jeg brukte Depend før, men det var før jeg oppdaget Kolokrem eller hva den heter /gul liten pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type bruker du? Jeg brukte Depend før, men det var før jeg oppdaget Kolokrem eller hva den heter /gul liten pakke.

Husker ikke hva den heter. Tror den er rosa. Og altså kjøpt på Lindex. (Tror bare de hadde en type)

Jeg har ikke testet andre, men ettersom denne fungerer så bruker jeg den:-)

Har tatt den på jentungen og mora mi også. Alle er fornøyde med resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Bruker lite mascara. Farger øyenvippene i stedet. De blir jo ikke like tykke, men har en fin farge:-)

Før gjorde jeg dette hos frisør, men nå har jeg funnet et "fargesett" så jeg fikser det selv. Tror det kostet 90,- hos Lindex. Kan brukes mange ganger.

Er denne slik at du ser sminket ut, eller må du bruke mascara i tillegg?

Jeg bruker veldig diskrèt sminke på dagtid, men likevel greit med litt farge på vippene. Hadde vært deilig med ferdig farge å slippe mascaraen på morgenen.

Å gjøre det en salong er jo kjempedyrt så det gjør jeg ikke. Men om denne er bra er det et veldig, veldig godt alternativ. Ante ikke at det fantes i det hele tatt jeg.

Hvor lenge sitter fargen på ca?

Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Hvilken type bruker du? Jeg brukte Depend før, men det var før jeg oppdaget Kolokrem eller hva den heter /gul liten pakke.

Jeg skulle gjerne farget vippene og sluppet å stresse med mascara på morgenen, men i salong blir det for dyrt.

Er det slik at man ser sminket ut. Bruker veldig diskrèt sminke på dagtid men vil gjerne ha litt farge på vippene.

Hva koster de du nevnte og hvor får jeg kjøpt det?

Hvor lenge varer fargen ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type bruker du? Jeg brukte Depend før, men det var før jeg oppdaget Kolokrem eller hva den heter /gul liten pakke.

Jeg har forsøkt å farge vippene selv, men klarer bestandig å kline fargen utover (nesten) hele ansiktet. Noen tips til enkel påføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt å farge vippene selv, men klarer bestandig å kline fargen utover (nesten) hele ansiktet. Noen tips til enkel påføring?

Samme her. Og inn i øynene. Det SVIR :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å farge vippene selv, men klarer bestandig å kline fargen utover (nesten) hele ansiktet. Noen tips til enkel påføring?

Jeg bruker Kolokrem. Cubus og Vita fører denne.

Bruk 1-2 dråper ekstra i blandingen = bedre konistens å kilne utover. Bruk en ren mascarabørste til påføringen. Lurt å vaske og legge unna til slikt bruk, når mascaraen er tom.

Jeg søler fælt når jeg gjør dette, og bruker et lass av fuktede q-tips under prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne farget vippene og sluppet å stresse med mascara på morgenen, men i salong blir det for dyrt.

Er det slik at man ser sminket ut. Bruker veldig diskrèt sminke på dagtid men vil gjerne ha litt farge på vippene.

Hva koster de du nevnte og hvor får jeg kjøpt det?

Hvor lenge varer fargen ca?

Cubus og Vita har dette, og det koster ca 60-70 kr for en pakke. Den har du leeenge, sikkert 1 år. Fargen varer i 1-2 mnd.

Se tips til Mary Poppins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kolokrem. Cubus og Vita fører denne.

Bruk 1-2 dråper ekstra i blandingen = bedre konistens å kilne utover. Bruk en ren mascarabørste til påføringen. Lurt å vaske og legge unna til slikt bruk, når mascaraen er tom.

Jeg søler fælt når jeg gjør dette, og bruker et lass av fuktede q-tips under prosessen.

Jeg bruker colokrem på øyebrynene, og har som sagt prøvd på vippene, men synes det blir så mye søl. Har forsøkt med mascarabørste men sliter med å få kremen til å sitte, spesielt på undervippene. Lenge siden jeg har gjort et nytt forsøk så kanskje på tide å prøve igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker colokrem på øyebrynene, og har som sagt prøvd på vippene, men synes det blir så mye søl. Har forsøkt med mascarabørste men sliter med å få kremen til å sitte, spesielt på undervippene. Lenge siden jeg har gjort et nytt forsøk så kanskje på tide å prøve igjen :-)

Ja det er knotete med undervippene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Cubus og Vita har dette, og det koster ca 60-70 kr for en pakke. Den har du leeenge, sikkert 1 år. Fargen varer i 1-2 mnd.

Se tips til Mary Poppins.

Den summen der er jo ingenting! Og varer et år! Dette skal jeg få tak i, skal skrive ned navnet.

Leste svaret til Mary Poppins - mye nyttig info der :)

Leste bruksanvisninen din om at du brukte en ren masarabørste for å få det på. Får man kjøpt slike? Evt hvor? Eller rengjør du en mascarabørste som har fulgt med en mascara?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...