Gå til innhold

Mascara.


tusseline

Anbefalte innlegg

Den summen der er jo ingenting! Og varer et år! Dette skal jeg få tak i, skal skrive ned navnet.

Leste svaret til Mary Poppins - mye nyttig info der :)

Leste bruksanvisninen din om at du brukte en ren masarabørste for å få det på. Får man kjøpt slike? Evt hvor? Eller rengjør du en mascarabørste som har fulgt med en mascara?

''Eller rengjør du en mascarabørste som har fulgt med en mascara?''

Ja. Enkelt med såpe og vann. Har den liggende i skapet. Etter farging, er det bare å vaske den igjen. Så enkelt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    10

  • Axcia

    7

  • tusseline

    4

  • Speak

    4

Gjest trist jente

''Eller rengjør du en mascarabørste som har fulgt med en mascara?''

Ja. Enkelt med såpe og vann. Har den liggende i skapet. Etter farging, er det bare å vaske den igjen. Så enkelt! :-)

Vaske den med vanlig håndvasklano feks? La den stå litt neddynket eller vaske aktivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg har aldri prøvd den så jeg vet ikke. Men i utgangspunktet skal den jo sitte.

Ja den skal sitte, men det gjør den ikke på meg i regn ihvertfall.

En annen ting jeg ikke liker så godt ved den at du forlenger ikke vippene noe særlig slik de andre jeg skrev gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Lancôme sine. Svarte. Varierer hvilken type.

Også bruker jeg mascara ca 1-2 ganger i måneden ;)

Hmm..her blir det 4-5 ganger eller noe sånt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker colokrem på øyebrynene, og har som sagt prøvd på vippene, men synes det blir så mye søl. Har forsøkt med mascarabørste men sliter med å få kremen til å sitte, spesielt på undervippene. Lenge siden jeg har gjort et nytt forsøk så kanskje på tide å prøve igjen :-)

Mitt beste tips for undervippene, selv om det ikke er så superbra, er å ta en sånn flat bomulls-"pad" (slike runde som er i pose) - klippe i to halvsirkler, fukte og legge på undersiden av undervippene.

På pakka står det at man skal få noen til å hjelpe seg, så da kan man gjøre dette bomullstrikset og så ligge emd lukkede øyne. Men hvem har slik hjelp tilgjengelig når man skal ha dette gjort?

Dette er ihvertfall ikke en oppgave jeg ville overlatt til husets herre - mens jeg ligger der med lukkede øyne og ikke får fulgt med! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne slik at du ser sminket ut, eller må du bruke mascara i tillegg?

Jeg bruker veldig diskrèt sminke på dagtid, men likevel greit med litt farge på vippene. Hadde vært deilig med ferdig farge å slippe mascaraen på morgenen.

Å gjøre det en salong er jo kjempedyrt så det gjør jeg ikke. Men om denne er bra er det et veldig, veldig godt alternativ. Ante ikke at det fantes i det hele tatt jeg.

Hvor lenge sitter fargen på ca?

Er det vanskelig?

Det fungerer like bra som på salong. Jeg synes den satt skikkelig på i ca. 4 uker. Etter det begynner det å blekne.

Vippene blir jo ikke like tykke som om du bruker mascara.

Det er ikke vanskelig. Jeg la på en krem under øynene (har kjøpt vaselin nå, og det er nok bedre.) Så følger det med hvite "lapper" til å legge under øynene. Tror det var med 10 stk. Altså til 5 ganger. Men det er nok mye mer farge enn det, så jeg kommer vel til å lage noen slike lapper selv da jeg har brukt dem opp.

Så skal man blande farge + noen dråper av ett eller annet. Rør. (Virker som om det ikke kommer til å blir blandet, men det gjør det) Påføres med mascara-børste. Litt trøblete, men vær tålmodig. Etterpå skulle dette sitte på i noen minutter (10-20?) og vaskes av etterpå. Jeg satt med åpne øyne først. Det var dumt. Neste gang kommer jeg til å ha dem lukket.

1 "dose" var nok både til jentungen og meg. Så dette settet kommer I HVERT FALL til å vare til 5 ganger for oss begge. Altså under 10,- pr. gang.

Investeringen er jo heller ikke så stor, så det er jo bare å prøve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer like bra som på salong. Jeg synes den satt skikkelig på i ca. 4 uker. Etter det begynner det å blekne.

Vippene blir jo ikke like tykke som om du bruker mascara.

Det er ikke vanskelig. Jeg la på en krem under øynene (har kjøpt vaselin nå, og det er nok bedre.) Så følger det med hvite "lapper" til å legge under øynene. Tror det var med 10 stk. Altså til 5 ganger. Men det er nok mye mer farge enn det, så jeg kommer vel til å lage noen slike lapper selv da jeg har brukt dem opp.

Så skal man blande farge + noen dråper av ett eller annet. Rør. (Virker som om det ikke kommer til å blir blandet, men det gjør det) Påføres med mascara-børste. Litt trøblete, men vær tålmodig. Etterpå skulle dette sitte på i noen minutter (10-20?) og vaskes av etterpå. Jeg satt med åpne øyne først. Det var dumt. Neste gang kommer jeg til å ha dem lukket.

1 "dose" var nok både til jentungen og meg. Så dette settet kommer I HVERT FALL til å vare til 5 ganger for oss begge. Altså under 10,- pr. gang.

Investeringen er jo heller ikke så stor, så det er jo bare å prøve:-)

Kolo-krem? :-)

Husker jeg prøvde dette da jeg var 14-15, men det hadde ingen effekt siden vippene mine var mørke fra før. Ble litt skuffa da, trodde visst jeg skulle få litt mer mascara-effekt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolo-krem? :-)

Husker jeg prøvde dette da jeg var 14-15, men det hadde ingen effekt siden vippene mine var mørke fra før. Ble litt skuffa da, trodde visst jeg skulle få litt mer mascara-effekt ;-)

Vet ikke hva den heter.

Jeg har også ganske mørke vipper, men ser klar forskjell. De har jo forskjellige farger. Jeg valgte svart.

Snuppa har litt lysere vipper, så der synes det bedre. Min mor har enda lysere vipper, og da med enda bedre resultat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den var skikkelig dårlig. Bare klumper, vanskelig å legge. Ikke ga den voldsomt volum heller.

Jøss, nesten rart at det kan være den samme, for min erfaring er stikk motsatt; ingen klumper og masse volum, hehe! Bra alle finner sin favoritt.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, nesten rart at det kan være den samme, for min erfaring er stikk motsatt; ingen klumper og masse volum, hehe! Bra alle finner sin favoritt.. ;o)

Alle har forskjellige vipper :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...