Gå til innhold

2012


Gjest tyttebær81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    6

  • morsan

    5

  • Katt-ja

    4

  • Mirabell

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror absolutt ikke på det.

Hadde en meteor, planet eller hva det nå er, hatt kurs mot jorda, ville en henrykt Knut Jørgen Røed Ødegaard forlengst ha fortalt oss det. (Digresjon: Det må da være blytungt å være forsker i et internasjonalt / interplanetarisk fag med så mange ø'er i navnet sitt?)

Jeg er gammel nok til å ha lest om mange (kvasi-)religiøse grupper som har forventet verdens undergang på andre tidspunkt. Foreløpig har alle blitt skuffet.

''(Digresjon: Det må da være blytungt å være forsker i et internasjonalt / interplanetarisk fag med så mange ø'er i navnet sitt?)''

Sant nok! Men han er ihvertfall heldig nok til ikke å ha en å i navnet sitt i tillegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo kansje en grunn til at maya indianerenes kalander stopper i 2012.

Om dette skyldes tidsregning eller andre ting er det ingen som vet ennå. Hvorfor? Jo for 2012 har ikke vært her ennå.

Selv tror jeg på en felles oppvåkning i årene som kommer. Menneskene skjønner at vi bør ta vare på jorda og at med oss vil den gå under ( det er jo bare 100% sikkert ) for vi behandler ikke moder jord på noen fin måte, vi ødelegger den rett og slett. Og vi burde aldri ha fått den oppgaven med å passe på denne skjøre skapningen som burde få kunne leve i flere milliarder av år til.

Vi viderefører ikke så mye godt til våre barn, vi glemmer å lære dem å ta vare på jorda, der vi huffer avgårde med dem i bilen til fotballtreninger, korøvelser og andre fritidsaktiviteter, der lærer vi barna at det er greit å kjøre bil unødvendig, der vi kaster en sigarett, en pose eller et papir på bakken og går videre når søppelbøtta står 20m unna, dette forsvarer vi med at vi ikke har tid... vi har ikke tid til å ta vare på planeten. Der et tre dør, tar vi ikke ansvar og setter opp et nytt. Nei vi bygger en vei eller et hus oppå der. Vi gjenskaper ikke, vi bare bryter ned.

Tror dere med vår framdrivsel idag at vi gir noe tilbake til jorda? NEI!

vi ødelegger havområdene våre for olje, vi setter naturen i ubalanse ved å drepe dere innbyggere ( dyra, ja hele faunaen ) fordi vi tror vi trenger mer! Hva er det mere vi trenger da? Jeg trenger ingenting annet enn mat, klær og et sted å sove. Men vi harlært oss å tro at vi trenger så mye mye mere for å leve. Og dette lærer vi barna våre. Hvem trenger alle desse teknologiske dippeduttene som når de kastes og brytes ned blir til gift for oss og jorda?

Nei sorry men dette går bare EN vei! Om vi da ikke våkner opp og kjemper for denne fantastiske skapningen som ble gitt i våre hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Menneskene har spådd dommedag/ragnarokk/armageddon til alle tider. Jorda skulle jo gått nedenom og hjem flere ganger. Ikke noe en kan gjøre med det. Kommer det, så kommer det. Ingen VET jo det. Akkurat som du ikke vet om du dør i morra av ei trafikkulykke eller andre ting. Kan jo ikke ødelegge livet ditt pga det! Tenk på alle 'eksperter' som har hatt avisinnlegg om tidligere spådde katastrofer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

''Jeg er gammel nok til å ha lest om mange (kvasi-)religiøse grupper som har forventet verdens undergang på andre tidspunkt. Foreløpig har alle blitt skuffet.

''

Akkurat slik tenker jeg også. Det er ikke første gang vi har hørt vi nærmer oss slutten.

Nei, for ikke å snakke om alle 'pestene' som skulle utrydde jorda, dvs før denne svineinfluensaen. Husker ikke aller, fugleinfluensa, eboli eller hva det het, det har vært med jevne mellomrom. For ikke å snakke om at jeg har hørt at jorda skal gå under i atomkrig den gangen jeg gikk på barneskolen, det har da ikke skjedd enda!

For all del, lev i nuet, annet kan vi ikke. Og sørg for at dere ikke overfører denne frykten til barna deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for ikke å snakke om alle 'pestene' som skulle utrydde jorda, dvs før denne svineinfluensaen. Husker ikke aller, fugleinfluensa, eboli eller hva det het, det har vært med jevne mellomrom. For ikke å snakke om at jeg har hørt at jorda skal gå under i atomkrig den gangen jeg gikk på barneskolen, det har da ikke skjedd enda!

For all del, lev i nuet, annet kan vi ikke. Og sørg for at dere ikke overfører denne frykten til barna deres!

''eboli eller hva det het''

Høres ut som en krysning av e.coli og ebola! :-)

Du glemte forresten SARS ...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at nå er det 10 år siden alle sto på hodet for å få oss over i år 2000...

Tiden går, ja...

Virker ikke _så_ lenge siden Y2K-oppstusset. Svære prosjekter lange tider i forveien og vaktlag på nyttårsaften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går, ja...

Virker ikke _så_ lenge siden Y2K-oppstusset. Svære prosjekter lange tider i forveien og vaktlag på nyttårsaften...

Ja, det var tider. Gøy å ha vært med på det, synes jeg.

Nå er det et faktum at det hadde gått atskillig verre dersom man ikke hadde nedlagt et betydelig arbeid før 1999 utløp. Men de som fryktet at verden ville bli mørk, kald og stille, overdrev noe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...