Gå til innhold

Menn som har kjøpt sex


Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Han har skrevet flere bøker. Jeg satt meg opp på en bok til av han. "Vi som fyller nettene" Om stoffmisbrukere og div. fra Oslo.

Ok. Jeg ser at han er forfatter/psykolog.

http://www.snl.no/Sverre_Asmervik

Men jeg husker at han opplevde dette på nært hold før han skrev boka. Så det er en ganske realistisk skildring. Boka har jo blitt gjenstand for gode norskeksamener også. Om enn på nynorsk :

http://www.skoleforum.com/stiler/saeroppgave/det.aspx?id=7329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    24

  • Babette

    14

  • Colette

    14

  • PieLill

    11

Mest aktive i denne tråden

Dette må bety at det nærmer seg 30 år siden jeg leste boka, i alle fall 25 og jeg husker ikke detaljer. Det jeg husker er at det er ei sterk bok, men det er det eneste også:-)

He..he...ja, årene går fort. Det er 27 år siden den ble gitt ut:-) Jeg leste den i beg. av 90-åra, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk ikke sånn at alle prostituerte er narkomane.

Du argumenterte jo akkurat med det argumentet (narkomane), da må det liksom bli det man svarer på .... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

''Når en gutt/mann kjøper ei hore så sier han hva han vil ha, hun bestemmer om hun vil gi det, han får det han vil ha, hun kan faktisk nyte det hun også, han betaler og går.''

Innbiller du deg faktisk at jenta nyter det? Ok, en av ... kansje 50? gjør vel det, men det langt mellom dem.

For det første, mange horer kan faktisk velge om de vil bli horer eller ei. Jeg har gjennom hele denne tråden skrevet om, og poengtert, at jeg snakker om horer på litt høyere plan.

For det andre, ja, horer på litt høyere plan KAN nyte jobben sin, om ikke alle kundene like mye ant. Leste du "En hores dagbok" som var lagt ut i tråde her av noen andre?

For det tredje, resten av oss som ikke jobber som horer går ikke på jobb og gliser dagen gjennom vi heller. Det er svært mange som IKKE er særlig glade i jobben sin. Og så vidt jeg skjønner det så er salg av sex akkurat det for ei hore, en jobb. Bra dager, dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smugkikket:-) Så det sier jo noe om hvor sterkt inntrykk den gjorde. Når jeg til og med husker en ukjent forfatter som ikke har utgitt noe annet. Lurer på om han egentlig var/er jounalist?

''Når jeg til og med husker en ukjent forfatter som ikke har utgitt noe annet''

Sverre Asmervik har gitt ut en bråte bøker for både voksne og ungdom. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''He he - dere får virkelig snakke for dere selv!''

Hvem dere?

''Ja - det skjer nok oftere at vi har sex om det er rent i huset. Men det er jo fordi (mange) kvinner må ha alt annet i orden før de har overskudd til å tenke på sex. Det betyr ikke at sex er en slags "belønning" for mannen. Akkurat som om ikke kvinnen nyter sex når man elsker hverandre?''

Om det betyr det ene eller det andre er kun et tolknings og definisjonsspørsmål. Kan godt hende mannen ser på det som belønning når han etter å ha vasket golvene før helga og har stekt biff og servert rødvin til får en runde med kjerringa etterpå.

Mulig ikke kjærringa føler det som belønning for sin mann, men kan jo tenkes at hun strekker seg litt lenger når forholdene ligger til rette?

''Har aldri og kunne aldri hatt noe one night stand - jo i fantasien - men ikke i "real world".''

Hvorfor er det et viktig tema hva akkurat du gjør? Tror det er like vanlig med ons blant menn og kvinner og ser ikke helt problemet så lenge det er mellom to samtykkende mennesker.

Du beskriver Ons som noe vanlig - jo det er det sikkert i visse miljøer - men tro ikke at det bare finnes slike miljøer..

Har også hørt at utroskap er vanlig i mange miljøer, men slett ikke i alle.

Og jeg er ikke enig i defiinisjonene dine - men du har selvfølgelig rett til å mene hva du vil. Du mener altså at alt mannen i huset gjør er med tanke på å få sex... ganske primitivt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Megler Smekk

Du argumenterte jo akkurat med det argumentet (narkomane), da må det liksom bli det man svarer på .... ;)

Jeg argumenterer med at narkomane ikke gjøre dette "frivillig" (og det kan løses ved at de får gratis stoff av det offentlige). For de (aller fleste) andre (norske prostituerte) er dette en frivillig måte å tjene penger på. Og det må de selvfølgelig få lov til å fortsette med, hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni sigundi

Du beskriver Ons som noe vanlig - jo det er det sikkert i visse miljøer - men tro ikke at det bare finnes slike miljøer..

Har også hørt at utroskap er vanlig i mange miljøer, men slett ikke i alle.

Og jeg er ikke enig i defiinisjonene dine - men du har selvfølgelig rett til å mene hva du vil. Du mener altså at alt mannen i huset gjør er med tanke på å få sex... ganske primitivt da.

Du har tydeligvis ikke lest/forstått det jeg har skrevet. Jeg har verken skrevet at ons er vanlig eller at menn _alltid_ gjør ting for å få sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Og det skryter du av?!? ''

Det gjør hun da ikke? Jeg oppfatter det mer som en ærlig innrømmelse.

Mens jeg oppfattet det som skryt. Ser du svaret hun ga meg, så tyder det på at jeg tolket riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når jeg til og med husker en ukjent forfatter som ikke har utgitt noe annet''

Sverre Asmervik har gitt ut en bråte bøker for både voksne og ungdom. :o)

Ok. Jeg kan ikke huske å ha hørt om han i noen annen sammenheng enn rundt denne nevnte boka. Men så er jo ikke jeg bibliotekar heller da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er en annen grunn til at menn kjøper sex enn til at kvinner kjøper sex? I så fall: Hvorfor tror du det?

Interessant at du har falt for en mann som har kjøpt sex. Det sier jo også noe om deg, ikke?

Nå må du gi deg da. Det står da ikke skrevet merkelapper på et menneske om vedk. har kjøpt sex eller ikke. Man kan da falle for et slikt menneske for det. Nå synes jeg du virket svært fordomsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer litt på dette nå

Nå må du gi deg da. Det står da ikke skrevet merkelapper på et menneske om vedk. har kjøpt sex eller ikke. Man kan da falle for et slikt menneske for det. Nå synes jeg du virket svært fordomsfull.

Vel, jeg har aldri falt for noen som har kjøpt/måttet kjøpe sex. Synes dette har mye med menneskesyn å gjøre, og JEG liker ikke mennesker som kjøper sex. Faller rett og slett ikke for dem.

Jeg foreslår at du legger mer vekt på indre verdier i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag....

Det må være vondt for deg å vite dette om han, samtidig så er det faktisk ikke noe å gjøre med. Fortid er fortid. Vi kvinner gjør heller ikke alltid de riktige valgene i livet. En kan ikke straffe folk for at de er menneskelige og gjør feil og umoralske ting. Forutsetter at han ikke kjøper sex nå som han er sammen med deg.

Har aldri tenkt over at det gjør noe vondt jeg da. Han har jo hatt andre damer før meg. Om han har betalt for dem eller ikke spiller liten rolle for meg. Fortid er fortid. Det som er viktig er jo hva han gjør NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Streiting

Vel, jeg har aldri falt for noen som har kjøpt/måttet kjøpe sex. Synes dette har mye med menneskesyn å gjøre, og JEG liker ikke mennesker som kjøper sex. Faller rett og slett ikke for dem.

Jeg foreslår at du legger mer vekt på indre verdier i fremtiden.

He-he, for å sikre deg mot å falle for en slik slubbert, så må du stille et rimelig intimt spørsmål umiddelbart når du møter nye folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har aldri falt for noen som har kjøpt/måttet kjøpe sex. Synes dette har mye med menneskesyn å gjøre, og JEG liker ikke mennesker som kjøper sex. Faller rett og slett ikke for dem.

Jeg foreslår at du legger mer vekt på indre verdier i fremtiden.

Litt oppgitt nu....

Poenget er jo at man gjerne faller for et menneske FØR man vet om alt dette mennesket tidligere har foretatt seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, for å sikre deg mot å falle for en slik slubbert, så må du stille et rimelig intimt spørsmål umiddelbart når du møter nye folk...

Ja, se mitt svar over her også. Alle kan begå dumheter i livet, er ikke akkurat disse få feiltrinnene som former oss som mennesker for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer litt på dette nå

Litt oppgitt nu....

Poenget er jo at man gjerne faller for et menneske FØR man vet om alt dette mennesket tidligere har foretatt seg....

Ja, dersom man ikke vektlegger indre verdier. Bare å forholde seg til et pent ytre, kan straffe seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...