Gå til innhold

Menn som har kjøpt sex


Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Det er noe jeg har grublet litt på i det siste.. Kjæresten min og jeg satt og snakket sammen en kveld. Vi har ikke vært sammen så lenge, men hengt sammen et års tid..

Vi kom inn på dette med å kjøpe sex og jeg spurte ham om han har gjort det..

Svaret var "Ja, og jeg forstår hvorfor Hugh Grant har gjort det".

Mer ville han ikke si om den saken, bortsett fra at han aldri har vært utro.

Jeg vet ikke hvor ofte eller når dette er gjort..

Hvorfor kjøper menn sex? Menn som gjør eller har gjort dette en eller flere ganger, har de et kjølig forhold til kvinner generelt? Kan de bli glad i noen og ha sex fordi de er glad i sin kvinne eller er de følelseskalde?

Dette "gnager" meg litt og jeg synes det er både skummelt og ekkelt, selv om jeg er en voksen dame på snart 40..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    24

  • Babette

    14

  • Colette

    14

  • PieLill

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Får håpe noen ærlige menn svarer deg.

Hva føler du for denne mannen nå da du vet at han har kjøpt sex? For meg så raste Hugh Grant av pidestallen da han ble tatt på fersken.

Du sier at han ikke har vært utro. Men regner han sexkjøp som utroskap? Etter er det bare det han får gratis som blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Får håpe noen ærlige menn svarer deg.

Hva føler du for denne mannen nå da du vet at han har kjøpt sex? For meg så raste Hugh Grant av pidestallen da han ble tatt på fersken.

Du sier at han ikke har vært utro. Men regner han sexkjøp som utroskap? Etter er det bare det han får gratis som blir det?

Jeg er glad i mannen, men har begynt å stille spørsmål til hans evne til å kunne elske noen.. Evnen til å ha sex med meg fordi jeg er meg og ikke bare en gjenstand..

Dette er selvsagt ingen god følelse og gjør meg skeptisk og usikker..

Hva han mente var vel det at han aldri har gjort dette mens han har vært i et fast forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg er glad i mannen, men har begynt å stille spørsmål til hans evne til å kunne elske noen.. Evnen til å ha sex med meg fordi jeg er meg og ikke bare en gjenstand..

Dette er selvsagt ingen god følelse og gjør meg skeptisk og usikker..

Hva han mente var vel det at han aldri har gjort dette mens han har vært i et fast forhold..

''Hva han mente var vel det at han aldri har gjort dette mens han har vært i et fast forhold..''

Det er da enda noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette området er det lite forskning og mye synsing.

Her er noe som er litt saklig:

http://kilden.forskningsradet.no/c17251/artikkel/vis.html?tid=24366

Kjæresten din kan jo ha søkt litt spenning og erfaring da han var ung og dum. Men da hadde han vel kanskje forklart litt mer da du spurte ham.

Mannen min ble f.eks. dratt med til et svært tvilsomt sted i Tyskland av eldre kolleger da han var tenåring. Men han påstår at han feiget ut, og jeg har ingen grunn til å mistro det - og uansett driter jeg i hva han gjorde 20 år før vi ble sammen.

Jeg tror ikke menn som har (enkelte) erfaringer med sexkjøp, nødvendigvis trenger å være følelseskalde. Jeg tror mange menn har evnen til å frikople sex fra følelser, men at de ikke gjør dette hele tiden av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mann jeg var interessert i en gang hadde kjøpt sex var en ting jeg ikke ville ønske å vite! Men tror ikke det ville vært helt avgjørende for om det ble et forhold. Faktisk kjenner jeg til flere menn som ellers er ganske ok som jeg (dessverre) vet at har kjøpt sex på et tidspunkt.

Når det er sagt skiller jeg klart mellom kjøp av sex og utroskap. Kjøp av sex blir i en slik sammenheng mer en avansert form for onani. Men jeg synes uansett det er skrekkelig å tenke på det menneskelige aspektet, bruken av et annet menneske og det grenser mot menneskehandel.

Har ingen erfaring med dette (heldigvis), så det blir høyst hypotetiske tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den vanligste grunnen til at menn kjøper sex er sannsynligvis at de synes sex er godt.

Nå høres det ut til at du helt likestiller kjøp av sex og sex som er ønsket av begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres det ut til at du helt likestiller kjøp av sex og sex som er ønsket av begge parter.

Det er da ikke selvfølgelig at en prostituert ikke ønsker å være prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke selvfølgelig at en prostituert ikke ønsker å være prostituert.

Nei, klar over det, men jeg vil lure på bakgrunnen for motivet for å ønske å prostituere seg. F.eks. er det ikke sjelden at de som har vært misbrukt i barndom/ungdom blr prostituerte.

Tror det er svært langt mellom de lykkelige og fornøyde prostituerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste grunnen til at menn kjøper sex er sannsynligvis at de synes sex er godt.

greit at sex er godt, det synes jeg og, men kjøper meg ikke en giggolo fordet! Det er da ikke godt å ha sex med en som egentlig synes du er ekkel og bare gjør det for å tjene til livets opphold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

greit at sex er godt, det synes jeg og, men kjøper meg ikke en giggolo fordet! Det er da ikke godt å ha sex med en som egentlig synes du er ekkel og bare gjør det for å tjene til livets opphold!

1. Her var det snakk om motivet til de som gjør det - ikke til de som ikke gjør det (kjøper sex).

2. Det er langt fra sikkert at alle mennene synes at alle prostituerte er ekle. Det kan til og med skje at de synes de er tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt sex og det har heller aldri vært i mine tanker. Men når det er sagt så skjønner jeg at enkelte kjøper sex.

Jeg har ingen tro på at alle menn som kjøper sex har et kjølig forhold til kvinner. Menn har ikke noe problemer med å skille sex og kjærlighet, jeg tror at det er her dere kvinner bommer mest. Dere tror at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til, slik er det ikke nødvendigvis med menn.

Har han kjøpt sex så tror jeg årsaken er at han ønsket sex og at det ikke var tilgang på det så lettvint. Det er stor forskjell på menn og kvinner når det gjelder tilgang på sex. Kvinner kan stort sett gå på byen og vifte litt med stjerten så har dere en på kroken med en gang, slik er det ikke for menn.

Dette tror jeg også er en årsak til at dere ikke forstå hvorfor menn kjøper sex.

For noen er dette en enkel måte å få seg litt, det er uforpliktende, enkelt og en rask måte å få det ordnet på. Vi menn må stort sett jobbe lenge for å klare å få oss noe hvis vi ikke er i et forhold.

Svaret til nhd er egentlig veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke selvfølgelig at en prostituert ikke ønsker å være prostituert.

Jeg tror ingen prostituerte ØNSKER å være prostituerte, men at de fleste føler de ikke har så mange andre valg til å tjene til livets opphold. De har nok noen andre valg men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Her var det snakk om motivet til de som gjør det - ikke til de som ikke gjør det (kjøper sex).

2. Det er langt fra sikkert at alle mennene synes at alle prostituerte er ekle. Det kan til og med skje at de synes de er tiltrekkende.

''Det er langt fra sikkert at alle mennene synes at alle prostituerte er ekle. Det kan til og med skje at de synes de er tiltrekkende.''

Det var jo ikke det Spirello sa - det hun sa var at de prostituerte sannsynligvis syntes at kundene var ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt sex og det har heller aldri vært i mine tanker. Men når det er sagt så skjønner jeg at enkelte kjøper sex.

Jeg har ingen tro på at alle menn som kjøper sex har et kjølig forhold til kvinner. Menn har ikke noe problemer med å skille sex og kjærlighet, jeg tror at det er her dere kvinner bommer mest. Dere tror at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til, slik er det ikke nødvendigvis med menn.

Har han kjøpt sex så tror jeg årsaken er at han ønsket sex og at det ikke var tilgang på det så lettvint. Det er stor forskjell på menn og kvinner når det gjelder tilgang på sex. Kvinner kan stort sett gå på byen og vifte litt med stjerten så har dere en på kroken med en gang, slik er det ikke for menn.

Dette tror jeg også er en årsak til at dere ikke forstå hvorfor menn kjøper sex.

For noen er dette en enkel måte å få seg litt, det er uforpliktende, enkelt og en rask måte å få det ordnet på. Vi menn må stort sett jobbe lenge for å klare å få oss noe hvis vi ikke er i et forhold.

Svaret til nhd er egentlig veldig godt.

Det holder ikke bare med det tilbud/etterspørsel-argumentet. Det er nok en god del som i likhet med meg ikke føler for å gå på byen og finne en eller annen tilfeldig partner,- selv om det hadde vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Det er langt fra sikkert at alle mennene synes at alle prostituerte er ekle. Det kan til og med skje at de synes de er tiltrekkende.''

Det var jo ikke det Spirello sa - det hun sa var at de prostituerte sannsynligvis syntes at kundene var ekle.

Du har rett. Pkt 2 trekkes tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke bare med det tilbud/etterspørsel-argumentet. Det er nok en god del som i likhet med meg ikke føler for å gå på byen og finne en eller annen tilfeldig partner,- selv om det hadde vært mulig.

''Det holder ikke bare med det tilbud/etterspørsel-argumentet''

Jeg brukte ikke bare det som argument heller, men det er også et argument. Vi er alle forskjellig og selv om du ikke ville ha gjort det, så vil andre gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening.

Jeg er blitt skeptisk til menn fordi jeg har havnet for ofte i forhold hvor jeg har følt at jeg var kun elskerinnen som gjorde det gratis istedenfor å kjøpe sex. Det passer ikke meg.

Jeg har snakket med mange menn og noen har ærlig fortalt meg at de har kjøpt sex. En venn av meg prøvde engang, men fikk den ikke opp. Argumentet var at han greier ikke å være sammen med noen som ikke har lyst. Ellers hadde han gladelig kjøpt sex.

Jeg har også snakket med mange som benekter, og hvis jeg ser på tallene over menn som kjøper sex så vet jeg at noen lyver.

Jeg ville i hvert fall satt pris på ærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...