Gå til innhold

Menn som har kjøpt sex


Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg tror noen sa det i tråden før meg, jeg tror ikke alle synes alle er ekle bare fordi det blir betalt for sexen.

Og spesiellt under de "rene" omstendighetene. Jeg er såpass spiselig, beklager at jeg høres kvalm ut nå altså, så jeg vet jeg ikke ville hatt problemer med å få en viril, ung selgende mann hjem til meg som ikke bare hadde nytt pengene, men meg som kvinne også.

Hvor går grensen da? Hvem skal dømme hvem som er spiselig eller ikke utseendemessig?

Hvis ei hore synes mannen som vil kjøpe henne er sexy, og han synes hun er deilig. Er det da feil?

Hvis ingen synes den andre er mer enn bare ok, men begge vil ha sex. Er det da feil.

Dette er nok et vidt tema, vanskelig å diskutere seg enige på ;)

Spørsmålet til trådstarter var hva slags menn som kjøper kvinner.

Og det er mange slag av dem tror jeg, og noen av dem er helt okey mannfolk som har lyst på sex. Ren sex, litt råere sex, drømme sex osv.

Synes vi bør se litt mer på menneske enn akkurat om han eller hun har kjøpt sex i sin tid.

Det er i allefall ikke for meg en god nok grunn til å dumpe noen.

:)

''Hvis ei hore synes mannen som vil kjøpe henne er sexy, og han synes hun er deilig. Er det da feil?

''

Men skjønner du ikke at kvinnens (vanlige) motiv for prostitusjonen er penger og ikke sex med en deilig mann? Kritieriet blir dermed lommeboka og ikke hvor deilig han evt. er. Tror de aller færreste prostituerte forventer eller til og med ønsker noe personlig utbytte av denne sexen.

Du har nok sett for mye på filmen "American gigolo" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    24

  • Babette

    14

  • Colette

    14

  • PieLill

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville ikke orket å ha et nært forhold til en mann som synes sexkjøp er greit. Det handler om menneskesyn, kvinnesyn og oppfatning om hva sex skal være mellom to mennesker.

For meg ville det veie tyngre hvilken etisk og moralsk standard mannen viser nå, enn hva han har gjort en eller annen gang i fortiden.

Men hvordan folk har levd sier selvsagt noe om hvordan de er.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope - ikke i dag....

Mannen min har gjort det. De var på guttetur på horehus. (I utlandet)

Da var han ganske ung. Og det var ikke fordi han ikke hadde draget på damene.

Tror rett og slett det var spenningen. (Uten at han har sagt det direkte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke orket å ha et nært forhold til en mann som synes sexkjøp er greit. Det handler om menneskesyn, kvinnesyn og oppfatning om hva sex skal være mellom to mennesker.

For meg ville det veie tyngre hvilken etisk og moralsk standard mannen viser nå, enn hva han har gjort en eller annen gang i fortiden.

Men hvordan folk har levd sier selvsagt noe om hvordan de er.

mvh

Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

Hva mener du, er det noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

Hva mener du, er det noen forskjell?

Jeg mener det er en forskjell på betalt sex og sex der begge ønsker det.

Men jeg ville neppe orket et forhold med en mann som hadde det med å fly fra blomst til blomst heller.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni singundi

Hva skal menn syns om oss damer som med tvilsomme hensikter har hatt sex, da? Hatt sex for å få goder/ting, for å gjøre opp for seg fordi mannen har spandert middag eller drinker, for å påvirke mannen til å gjøre diverse huslige oppgaver, for husfredens skyld, kun for at han vil det, fordi det er fredag, fordi det er så lenge siden sist..?

Er det SÅ uvanlig at vi kvinnfolk har tvilsom moral i forhold til sex?

Jeg har i hvertfall vært mye horete i forhold til sex, om en setter det litt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den vanligste grunnen til at menn kjøper sex er sannsynligvis at de synes sex er godt.

Nils Håvard Dahl: Fy faen for en billig og platt forklaring. Jeg spør meg: er du psykiater, eller bare et fjols av en fyr med samme tåpelige, avstumpede forhold til dette som de ekte sexkundene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl: Fy faen for en billig og platt forklaring. Jeg spør meg: er du psykiater, eller bare et fjols av en fyr med samme tåpelige, avstumpede forhold til dette som de ekte sexkundene???

Det var da litt av et språk og en tone overfor en som bidrar såpass mye og positivt i dette forum!

Greit nok å være uenig, men du bør vise det på en saklig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nils Håvard Dahl: Fy faen for en billig og platt forklaring. Jeg spør meg: er du psykiater, eller bare et fjols av en fyr med samme tåpelige, avstumpede forhold til dette som de ekte sexkundene???

Hva skulle grunnen ellers være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

Hva mener du, er det noen forskjell?

''Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

''

Forstår du ikke at prostitusjon ofte har et element av menneskehandel i seg, mens "tilfeldig sex" oftest skjer mellom to frivillige og likeverdige parter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

''

Forstår du ikke at prostitusjon ofte har et element av menneskehandel i seg, mens "tilfeldig sex" oftest skjer mellom to frivillige og likeverdige parter?

Selvsagt gjør jeg det, men det er tross alt ikke den store forskjellen. Kvinnesynet behøver ikke å være så veldig forskjellig.

En som har stort drag på jentene kan utnytte dette voldsomt og legge igjen knuste mennesker i kjølvannet etter seg i hopetall. Rent følelsesmessig er det antagelig verre på kort sikt for disse jentene som blir utsatt for det enn for ei som fikk betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er en forskjell på betalt sex og sex der begge ønsker det.

Men jeg ville neppe orket et forhold med en mann som hadde det med å fly fra blomst til blomst heller.

mvh

Jeg ser jo at det er en forskjell, men les svaret mitt til Elextra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør jeg det, men det er tross alt ikke den store forskjellen. Kvinnesynet behøver ikke å være så veldig forskjellig.

En som har stort drag på jentene kan utnytte dette voldsomt og legge igjen knuste mennesker i kjølvannet etter seg i hopetall. Rent følelsesmessig er det antagelig verre på kort sikt for disse jentene som blir utsatt for det enn for ei som fikk betalt.

''Selvsagt gjør jeg det, men det er tross alt ikke den store forskjellen.''

Om du har sex med en som er ufrivillig prostituert, en sexslave, voldtar du henne. Det bare merkes ikke så lett fordi halliken har skamslått henne til lydighet for deg. Du støtter også opp om menneskehandel, vold, misshandling, drap og frihetsberøvelse.

''Kvinnesynet behøver ikke å være så veldig forskjellig.''

For noen rundbrennere av hankjønn behøver det ikke være så stor forskjell. Men det er allikevel et hav av forskjell for den som frivillig har sex og en prostituert.

Menn har for øvrig ikke monopol på å kunne være beregnende, manipulerende og kyniske på dette området...

Men jeg er enig i at voksne menn som sikter seg inn på ungjenter og kynisk utnytter dem, ikke er stort bedre enn horekunder.

mvh

En som har stort drag på jentene kan utnytte dette voldsomt og legge igjen knuste mennesker i kjølvannet etter seg i hopetall. Rent følelsesmessig er det antagelig verre på kort sikt for disse jentene som blir utsatt for det enn for ei som fikk betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

''Hvis ei hore synes mannen som vil kjøpe henne er sexy, og han synes hun er deilig. Er det da feil?

''

Men skjønner du ikke at kvinnens (vanlige) motiv for prostitusjonen er penger og ikke sex med en deilig mann? Kritieriet blir dermed lommeboka og ikke hvor deilig han evt. er. Tror de aller færreste prostituerte forventer eller til og med ønsker noe personlig utbytte av denne sexen.

Du har nok sett for mye på filmen "American gigolo" ;)

Neida, er ikke romantisert av filmen din jeg.

Første spørsmålet her var "hvilke menn kjøper sex" Det har jeg svart på.

Luksushorene f.eks. kan velge og vrake blandt "bedre" menn. De kan uten problem la være å gå med menn de synes er motbydelige.

Hvis jeg er singel og vil ha sex, ren sex, så kan jeg jo ta med meg noen hjem for en enkvelds eller ha faste knullekompiser. Jeg plukker dem etter lysten og har dem kun for sex.

Hva er da forskjellen på at jeg nyter et hannkjønn bare for sex og sier hade etterpå, eller jeg nyter ham for sex, får betalt, og sier hade etterpå?

At det heter seg sexsalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

"Hvis ei hore synes mannen som vil kjøpe henne er sexy, og han synes hun er deilig. Er det da feil?"

Med all respekt: hvor mange horer tror du velger kunder ut i fra dette kriteriet?

Luksushorene velger og vraker vel de etter som har skjønt ;)

Temaet her var ikke hvor mange horer som hadde kjøpere de synes var okey.

Spørsmålet her er "hvilke menn kjøper sex" og jeg tror det er mange "normale" menn.

Jeg har heller ikke noe problem med det.

Litt sært er det vel om han har såpass dårlig smak at han tar billighorene som sikker er fulle av både det ene og det andre, men nei, sånn generellt har jeg ikke noe problem med at mine eventueller partnere har kjøpt seg sex.

De skal som skrevet være sjekket og rene når de går inn i et seksuellt forhold med meg og de skal være kjærlige og trofaste partnere som jeg ville "forlange" uansett fortid på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

''Og spesiellt under de "rene" omstendighetene. Jeg er såpass spiselig, beklager at jeg høres kvalm ut nå altså, så jeg vet jeg ikke ville hatt problemer med å få en viril, ung selgende mann hjem til meg som ikke bare hadde nytt pengene, men meg som kvinne også''

Neida, det er ikke kvalmt å si det. Jeg har vel såpass selvtillit at jeg ikke tror jeg har problemer selv i så måte.

Men jeg hadde mistet lysten bare ved tanken på at jeg skulle måtte trekke opp lommeboken etterpå.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg hadde følt meg dum. Det blir feil for meg.

I utgangspunktet var jo da mannen ute etter en orgasme. Ikke meg og det hadde da i grunnen vært revnende likegyldig for meg om han fant meg tiltrekkende eller ikke.

Det var ikke det som var viktig for han.

""I utgangspunktet var jo da mannen ute etter en orgasme. Ikke meg og det hadde da i grunnen vært revnende likegyldig for meg om han fant meg tiltrekkende eller ikke. Det var ikke det som var viktig for han.""

Nei, akkurat. Når vi snakker om sexkjøp så er det jo akkurat det det går ut på, orgasme, sex. Da er jo hele poenget at det er det vi har lyst på.

Når vi er forelsket eller skal ha kjærest ol så betyr det jo hva han synes om oss, at han er glad i oss og så videre.

Men her snakker vi sexkjøp. Og da teller ikke sånt. Så lenge begge er der for sexen og gleden så er det ikke noe problem å betale for det mener nå jeg.

Vraker ikke en mann pga en sånn fortid i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avskyelig

Selvsagt gjør jeg det, men det er tross alt ikke den store forskjellen. Kvinnesynet behøver ikke å være så veldig forskjellig.

En som har stort drag på jentene kan utnytte dette voldsomt og legge igjen knuste mennesker i kjølvannet etter seg i hopetall. Rent følelsesmessig er det antagelig verre på kort sikt for disse jentene som blir utsatt for det enn for ei som fikk betalt.

Hvis ikke menn slutter å kjøpe sex så vil stadig flere jenter bli tvunget ut i sexhandelen. Det er dette som gjør saken mest avskyelig selv om en også kan ramse opp mange andre grunner til at det er forkastelig. Desto flere som kjøper sex, desto flere sendes ut i markedet. Kynesike bakmenn står bak, truer med å drepe barna til de prosstitituerte om de ikke selger sex. Mener du det er greit at menn er med og støtter opp om slik handel slik at enda flere blir tvunget til å selge sex? Så lenge folk nærmest støtter desse horekundene så vil jo også terskelen bli lavere. Jeg mener det er viktig at alle fordømmer kjøp av sex slik at ikke flere stakkars jenter blir utsatt for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke orket å ha et nært forhold til en mann som synes sexkjøp er greit. Det handler om menneskesyn, kvinnesyn og oppfatning om hva sex skal være mellom to mennesker.

For meg ville det veie tyngre hvilken etisk og moralsk standard mannen viser nå, enn hva han har gjort en eller annen gang i fortiden.

Men hvordan folk har levd sier selvsagt noe om hvordan de er.

mvh

Jeg er veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Jeg forstår veldig godt at du er betenkt.

Jeg tror prostituert er det absolutt verste yrket nesten alle kvinner kan tenke seg. Det å prostituere seg er aller siste utvei, en de kun velger når de er desperate eller ødelagt følelsesmessig. Derfor har jeg ikke høye tanker om menn som i det hele tatt synes at det å kjøpe en hore er ok. Jeg synes det vitner om et menneskesyn som er bedrøvelig.

Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som synes det er greit å kjøpe sex bare en er enslig. Jeg vil ha en mann med høyere moral.

''Det å prostituere seg er aller siste utvei, en de kun velger når de er desperate eller ødelagt følelsesmessig.''

Her snakker du i beste fall mot bedre vitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...