Gå til innhold

Menn som har kjøpt sex


Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

''Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

''

Forstår du ikke at prostitusjon ofte har et element av menneskehandel i seg, mens "tilfeldig sex" oftest skjer mellom to frivillige og likeverdige parter?

Hvor ofte skjer ikke det at menn, og til tider kvinner, lyver og styrer bare for å få seg et ligg?

Hvor ofte hører vi ikke om gutter som har konkurranser om å nedlegge ei eller fler.

Gutter, og jenter, som havner i senga til en eller annen pga fyll og fest.

"Vanlig" sex er jammen ikke mye glorete det heller spør du meg.

Sex mellom to kjærester, to som er glade i hverandre er noe helt annet, men tilfeldig sex ellers er ofte skitnet til av et eller annet.

Sånn sett er kanskje salg/kjøp renere, der vet de begge hva som gjelder og går fra ende til annen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    24

  • Babette

    14

  • Colette

    14

  • PieLill

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Megler Smekk

Hvis ikke menn slutter å kjøpe sex så vil stadig flere jenter bli tvunget ut i sexhandelen. Det er dette som gjør saken mest avskyelig selv om en også kan ramse opp mange andre grunner til at det er forkastelig. Desto flere som kjøper sex, desto flere sendes ut i markedet. Kynesike bakmenn står bak, truer med å drepe barna til de prosstitituerte om de ikke selger sex. Mener du det er greit at menn er med og støtter opp om slik handel slik at enda flere blir tvunget til å selge sex? Så lenge folk nærmest støtter desse horekundene så vil jo også terskelen bli lavere. Jeg mener det er viktig at alle fordømmer kjøp av sex slik at ikke flere stakkars jenter blir utsatt for dette.

''Hvis ikke menn slutter å kjøpe sex så vil stadig flere jenter bli tvunget ut i sexhandelen. Det er dette som gjør saken mest avskyelig selv om en også kan ramse opp mange andre grunner til at det er forkastelig. Desto flere som kjøper sex, desto flere sendes ut i markedet. Kynesike bakmenn står bak, truer med å drepe barna til de prosstitituerte om de ikke selger sex. ''

Nå overdriver du veldig...

Det som hadde vært bedre er om vi hadde gitt jentene hjelpetiltak gjennom offentlig kontrollerte bordeller slik de har i mange andre land. Da sikrer man både kvinner og menns helse, samt at alt foregår på en skikkelig måte. Du burde se den britiske dokumentaren om bordeller som gikk på NRK ("Fruer anbefaler bordell" eller noe liknende).

Prostitusjon, verdens eldste yrke, får man ikke bekjempet, det er mange som har prøvd det opp igjennom historien. Det er naivt å tro at Norge og Sverige er de første.

''Mener du det er greit at menn er med og støtter opp om slik handel slik at enda flere blir tvunget til å selge sex? ''

Det er selvfølgelig ikke greit. Men de fleste (norske) prostituerte blir IKKE tvunget ti å selge sex. Det skjer frivillig fordi man syntes dette er en grei måte å tjene mye penger på.

''Så lenge folk nærmest støtter desse horekundene så vil jo også terskelen bli lavere. ''

Hykleriet til dere PK-feminister klarer vi oss godt uten.

Det eneste moralske ville være å forby BÅDE kjøp og salg, men der får feministene et problem siden de hevder at kvinner skal råde over egen kropp (man støtter selvfølgelig selvbestemt abort, noe som ikke er annet enn legalisert drap). Forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke orket å ha et nært forhold til en mann som synes sexkjøp er greit. Det handler om menneskesyn, kvinnesyn og oppfatning om hva sex skal være mellom to mennesker.

For meg ville det veie tyngre hvilken etisk og moralsk standard mannen viser nå, enn hva han har gjort en eller annen gang i fortiden.

Men hvordan folk har levd sier selvsagt noe om hvordan de er.

mvh

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Jeg ville ikke orket å ha et nært forhold til en mann som synes sexkjøp er greit. Det handler om menneskesyn, kvinnesyn og oppfatning om hva sex skal være mellom to mennesker.

For meg ville det veie tyngre hvilken etisk og moralsk standard mannen viser nå, enn hva han har gjort en eller annen gang i fortiden.

Men hvordan folk har levd sier selvsagt noe om hvordan de er.

mvh

Her kunne man for en gangs skyld lære litt av tyskerne. Noen av de viktigste forskjellene mellom debatten i Tyskland og Norge/Sverige har vært at her sees prostitusjon på som slavearbeid, skadelig for individ og samfunn. I Tyskland er alle enige om at trafficking må bekjempes, men man skiller mellom frivillig yrkes-prostitusjon, og menneskehandel.

I den norske/svenske debatten anses sexarbeideren å selge seg selv, mens man i Tyskland mener de selger en tjeneste. I Tyskland regnes dermed sexarbeidere som tenkende og handlende individer. Prostituertes største problem, i forhold til tysk tankegang, er diskriminering. Denne skal bekjempes med offentlig anerkjennelse og integrering i velferdsssytemet.

I Norge derimot er PK-feministene mer opptatt av å moralisere og fordømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv ville jeg ha syntes det var mye verre om han hadde plaget eller mishandlet dyr. Så vi mennesker har ulike grenser for hva vi kan leve med.''

Det er jo ikke noe motsetningsforhokd her, da. Man kan godt mislike både prostitusjon og dyreplageri.

Poenget mitt er følgende:

Vi kan si at det ikke spiller noen rolle hva han har gjort i en fjern fortid. Det tror jeg imidlertid ikke noe på. Når det kommer til stykket er dette et spørsmål om hva man tolererer, hvor man setter grensen.

Jeg kan f. eks. si at det ikke spiller noen rolle hvor mange partnere kjæresten har hatt. Men enn om han hadde ligget med bestemoren, tanta, alle nabokjerringene og alle han gikk på skolen sammen med, alle kvinnelige kolleger gjennom tidene, alle venninnene til døtrene sine og 50 prostituerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer ikke det at menn, og til tider kvinner, lyver og styrer bare for å få seg et ligg?

Hvor ofte hører vi ikke om gutter som har konkurranser om å nedlegge ei eller fler.

Gutter, og jenter, som havner i senga til en eller annen pga fyll og fest.

"Vanlig" sex er jammen ikke mye glorete det heller spør du meg.

Sex mellom to kjærester, to som er glade i hverandre er noe helt annet, men tilfeldig sex ellers er ofte skitnet til av et eller annet.

Sånn sett er kanskje salg/kjøp renere, der vet de begge hva som gjelder og går fra ende til annen

:)

''Sex mellom to kjærester, to som er glade i hverandre er noe helt annet, men tilfeldig sex ellers er ofte skitnet til av et eller annet.''

Det har du rett i. Derfor er også tanken på tilfeldig sex bare kvalmende for meg.

''Sånn sett er kanskje salg/kjøp renere, der vet de begge hva som gjelder og går fra ende til annen ''

Han vet han får det han forlanger for en viss sum penger. Hun vet hun blir slått halvt ihjel av halliken om hun ikke lystrer...

Jo, de vet jo begge hva det går i.

Når sex blir salgsvare har det nesten nådd bunnen. Voldtekt er helt på bunnen. Men mye prostitusjon er serievoldtekt i og med at kvinnene ikke gjør det frivillig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med kjøp av sex ses på som styggedommen selv for de fleste, men at de har hatt seg med flere ti-talls jenter uten å betale for det, er mye greiere. Er det kjøpt ei hore, så er det over og ut. Det forstår jeg ikke helt.

Hva mener du, er det noen forskjell?

Ja det er greiere. Det betyr noe for ham at disse damene har lyst pà ham, de er ikke bare et middel til à oppnà nytelse, men blir betraktet som mennesker som kan nyte, og han forventer gjerne at de skal nyte det han gjör sammen med dem. Den som oppsöker prostituerte er jo rene forbrukere, de kjöper seg et menneske akkurat som om man skulle kjöpt seg en hamburger. Man forventer ikke noe annet av hamburgeren enn at den skal gi metthetsfölelse (hvilket selvsagt ofte utgàr med en hamburger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne man for en gangs skyld lære litt av tyskerne. Noen av de viktigste forskjellene mellom debatten i Tyskland og Norge/Sverige har vært at her sees prostitusjon på som slavearbeid, skadelig for individ og samfunn. I Tyskland er alle enige om at trafficking må bekjempes, men man skiller mellom frivillig yrkes-prostitusjon, og menneskehandel.

I den norske/svenske debatten anses sexarbeideren å selge seg selv, mens man i Tyskland mener de selger en tjeneste. I Tyskland regnes dermed sexarbeidere som tenkende og handlende individer. Prostituertes største problem, i forhold til tysk tankegang, er diskriminering. Denne skal bekjempes med offentlig anerkjennelse og integrering i velferdsssytemet.

I Norge derimot er PK-feministene mer opptatt av å moralisere og fordømme.

Du får flytte til tyskland...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis ikke menn slutter å kjøpe sex så vil stadig flere jenter bli tvunget ut i sexhandelen. Det er dette som gjør saken mest avskyelig selv om en også kan ramse opp mange andre grunner til at det er forkastelig. Desto flere som kjøper sex, desto flere sendes ut i markedet. Kynesike bakmenn står bak, truer med å drepe barna til de prosstitituerte om de ikke selger sex. ''

Nå overdriver du veldig...

Det som hadde vært bedre er om vi hadde gitt jentene hjelpetiltak gjennom offentlig kontrollerte bordeller slik de har i mange andre land. Da sikrer man både kvinner og menns helse, samt at alt foregår på en skikkelig måte. Du burde se den britiske dokumentaren om bordeller som gikk på NRK ("Fruer anbefaler bordell" eller noe liknende).

Prostitusjon, verdens eldste yrke, får man ikke bekjempet, det er mange som har prøvd det opp igjennom historien. Det er naivt å tro at Norge og Sverige er de første.

''Mener du det er greit at menn er med og støtter opp om slik handel slik at enda flere blir tvunget til å selge sex? ''

Det er selvfølgelig ikke greit. Men de fleste (norske) prostituerte blir IKKE tvunget ti å selge sex. Det skjer frivillig fordi man syntes dette er en grei måte å tjene mye penger på.

''Så lenge folk nærmest støtter desse horekundene så vil jo også terskelen bli lavere. ''

Hykleriet til dere PK-feminister klarer vi oss godt uten.

Det eneste moralske ville være å forby BÅDE kjøp og salg, men der får feministene et problem siden de hevder at kvinner skal råde over egen kropp (man støtter selvfølgelig selvbestemt abort, noe som ikke er annet enn legalisert drap). Forstå det den som kan...

Du mener ikke seriøst at de fleste norske prostituerte gjør dette frivillig?

Det er interessant at mange menn bagatelliserer det å kjøpe sex, mens kvinner ikke gjør det i samme grad. Kan det ha noe med hvem som frivillig kjøper og hvem som blir tvunget til å selge, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv ville jeg ha syntes det var mye verre om han hadde plaget eller mishandlet dyr."

Uten tvil!! Det er jo ren ondskap! Jeg ser ikke på kjøp av sex som ondskap. Jeg ville naturligvis ikke syntes det var kjempekult at kjæresten min hadde kjøpt seg sex en eller flere ganger (f.eks på guttetur i utlandet, hvilket skjer ganske ofte), men egentlig tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg sånn alt for mye.

Og om den prostituerte ikke gjør det frivillig, men er tvunget av en hallik?

Da har man i praksiss betalt for å få voldta noen som ikke gjør motstand.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt sex og det har heller aldri vært i mine tanker. Men når det er sagt så skjønner jeg at enkelte kjøper sex.

Jeg har ingen tro på at alle menn som kjøper sex har et kjølig forhold til kvinner. Menn har ikke noe problemer med å skille sex og kjærlighet, jeg tror at det er her dere kvinner bommer mest. Dere tror at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til, slik er det ikke nødvendigvis med menn.

Har han kjøpt sex så tror jeg årsaken er at han ønsket sex og at det ikke var tilgang på det så lettvint. Det er stor forskjell på menn og kvinner når det gjelder tilgang på sex. Kvinner kan stort sett gå på byen og vifte litt med stjerten så har dere en på kroken med en gang, slik er det ikke for menn.

Dette tror jeg også er en årsak til at dere ikke forstå hvorfor menn kjøper sex.

For noen er dette en enkel måte å få seg litt, det er uforpliktende, enkelt og en rask måte å få det ordnet på. Vi menn må stort sett jobbe lenge for å klare å få oss noe hvis vi ikke er i et forhold.

Svaret til nhd er egentlig veldig godt.

''Menn har ikke noe problemer med å skille sex og kjærlighet, jeg tror at det er her dere kvinner bommer mest. Dere tror at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til, slik er det ikke nødvendigvis med menn.''

Mer korrekt:

Mange menn har det problemet at de skiller sex og kjærlighet, Det er her dere menn bommer mest. Dere forstår ikke at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til. Slik får dere ikke draget på damer.

Mange menn ville fått et langt mer tilfredstillende sexliv om de gadd å investere litt tid, interesse og omtanke for den de vil til køys med. Det finnes mye fint i gummidukker for den som bare vil ha et hull og tømme seg i.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

''Sex mellom to kjærester, to som er glade i hverandre er noe helt annet, men tilfeldig sex ellers er ofte skitnet til av et eller annet.''

Det har du rett i. Derfor er også tanken på tilfeldig sex bare kvalmende for meg.

''Sånn sett er kanskje salg/kjøp renere, der vet de begge hva som gjelder og går fra ende til annen ''

Han vet han får det han forlanger for en viss sum penger. Hun vet hun blir slått halvt ihjel av halliken om hun ikke lystrer...

Jo, de vet jo begge hva det går i.

Når sex blir salgsvare har det nesten nådd bunnen. Voldtekt er helt på bunnen. Men mye prostitusjon er serievoldtekt i og med at kvinnene ikke gjør det frivillig.

mvh

""Han vet han får det han forlanger for en viss sum penger. Hun vet hun blir slått halvt ihjel av halliken om hun ikke lystrer...""

Du setter det veldig på spissen også da du. Ikke alle horer driver i de baner.

Så du dokumentaren som akkurat gikk nå, ei unge jente som tjente enorme summer penger hver måned, hun hadde mellom en to syv kunder hver dag. De var kjente hun selv hadde plukket ut. Og dette var bla menn som hadde et så hektisk liv at de ikke hadde tid til kjæreste, og menn som ikke ville ha noe forpliktende forde det gav problemer.

Det er nok ikke alle horer som har det ille

Og når det gjelder salg, de vil begge ha noe. Han vil ha sex og utløsning, hun vil kanskje også ha sex, og hun vil ha penger

Begge får hva de vil ha. Enkelt og greit.

Det går ann å se lenger enn de skitneste gatene og de mest oppslåtte horene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Muligens har de ikke spesielt draget på damene, tipper jeg.''

Antakelig gjelder det for noen. Men langt fra for alle sexkunder. Noen tenner på kjøp og salg-situasjonen, og på det tabubelagte og forbudte.

Og noen tenner nok på makten de får.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Du mener ikke seriøst at de fleste norske prostituerte gjør dette frivillig?

Det er interessant at mange menn bagatelliserer det å kjøpe sex, mens kvinner ikke gjør det i samme grad. Kan det ha noe med hvem som frivillig kjøper og hvem som blir tvunget til å selge, mon tro?

''Du mener ikke seriøst at de fleste norske prostituerte gjør dette frivillig?''

Ja (i den grad man kan kalle det frivillig når det gjelder narkomane som trenger penger til stoff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

''Menn har ikke noe problemer med å skille sex og kjærlighet, jeg tror at det er her dere kvinner bommer mest. Dere tror at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til, slik er det ikke nødvendigvis med menn.''

Mer korrekt:

Mange menn har det problemet at de skiller sex og kjærlighet, Det er her dere menn bommer mest. Dere forstår ikke at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til. Slik får dere ikke draget på damer.

Mange menn ville fått et langt mer tilfredstillende sexliv om de gadd å investere litt tid, interesse og omtanke for den de vil til køys med. Det finnes mye fint i gummidukker for den som bare vil ha et hull og tømme seg i.

mvh

''Mange menn ville fått et langt mer tilfredstillende sexliv om de gadd å investere litt tid, interesse og omtanke for den de vil til køys med.''

Akkurat det området tror jeg ikke du er kompetent på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mange menn ville fått et langt mer tilfredstillende sexliv om de gadd å investere litt tid, interesse og omtanke for den de vil til køys med.''

Akkurat det området tror jeg ikke du er kompetent på.

Jeg har vel litt kompetanse på hva som kan tenne damer, tror jeg.

Her var det klaging over at man så sjeldent får napp. Må får sjeldent napp med feil agn.

Enkelte menn er eksperter på gi damer brekkningsfornemmelse fordi de så åpenbart er ute etter bare en ting.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snarere ofte omvendt,

En luders dagbog - Beretninger fra en luders hverdag: http://www.luder.smartlog.dk/

Der har du nok funnet den hele og fulle sannhet om alt og alle.

;-)

Enkelte avarter av både menn og kvinner tenner på å ha makt over det annet kjønn.

I prostitusjonsmarkedet er det stort sett kjøperen som sitter med makta. Og noen kjøpere tenner på nettopp dette. På sjekkemarkedet finner man nok flere av kvinnene som tenner på sin makt til å avvise.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...