Gå til innhold

Menn som har kjøpt sex


Gjest Hvilke menn er det som gjør dette og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Du kan ikke forvente at du skal like alt kjæresten har gjort gjennom tidene. Og i dette tilfellet bør du sette pris på at han var ærlig. Spør du, bør du tåle å få det svaret du ikke ønsket deg.

Jeg tror ikke det bare er en bestemt type menn eller "tapere" som kjøper sex. I følge uttalelser fra prostituerte kan de like gjerne være kjekke og "vellykkede" familiefedre.

Selv ville jeg ha syntes det var mye verre om han hadde plaget eller mishandlet dyr. Så vi mennesker har ulike grenser for hva vi kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    24

  • Babette

    14

  • Colette

    14

  • PieLill

    11

Mest aktive i denne tråden

Den vanligste grunnen til at menn kjøper sex er sannsynligvis at de synes sex er godt.

Men det bør jo være en grense for hvor langt man skal gå selv om det er godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Men det bør jo være en grense for hvor langt man skal gå selv om det er godt?

Men det bør jo være en grense for hvor langt man skal gå selv om det er godt?

S: Det er et helt annet spørsmål. Her var det spurt om motivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du er betenkt.

Jeg tror prostituert er det absolutt verste yrket nesten alle kvinner kan tenke seg. Det å prostituere seg er aller siste utvei, en de kun velger når de er desperate eller ødelagt følelsesmessig. Derfor har jeg ikke høye tanker om menn som i det hele tatt synes at det å kjøpe en hore er ok. Jeg synes det vitner om et menneskesyn som er bedrøvelig.

Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som synes det er greit å kjøpe sex bare en er enslig. Jeg vil ha en mann med høyere moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Den vanligste grunnen til at menn kjøper sex er sannsynligvis at de synes sex er godt.

Det var da en litt enkel forklaring.

Skjønner at de synes det er godt, men det ligger nok noe mer bak enn akkurat bare det.

Muligens har de ikke spesielt draget på damene, tipper jeg. Noen velger å hente seg ei dame i utenlands som vil vekk fra fattigdom og noen plukker opp ei dame i fra gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du kan ikke forvente at du skal like alt kjæresten har gjort gjennom tidene. Og i dette tilfellet bør du sette pris på at han var ærlig. Spør du, bør du tåle å få det svaret du ikke ønsket deg.

Jeg tror ikke det bare er en bestemt type menn eller "tapere" som kjøper sex. I følge uttalelser fra prostituerte kan de like gjerne være kjekke og "vellykkede" familiefedre.

Selv ville jeg ha syntes det var mye verre om han hadde plaget eller mishandlet dyr. Så vi mennesker har ulike grenser for hva vi kan leve med.

Du er nesten i overkant tolerant du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Megler Smekk

Jeg forstår veldig godt at du er betenkt.

Jeg tror prostituert er det absolutt verste yrket nesten alle kvinner kan tenke seg. Det å prostituere seg er aller siste utvei, en de kun velger når de er desperate eller ødelagt følelsesmessig. Derfor har jeg ikke høye tanker om menn som i det hele tatt synes at det å kjøpe en hore er ok. Jeg synes det vitner om et menneskesyn som er bedrøvelig.

Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som synes det er greit å kjøpe sex bare en er enslig. Jeg vil ha en mann med høyere moral.

Så lenge vedkommende ikke er gift/har samboer, ser jeg ikke helt hva dette har med moral å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en litt enkel forklaring.

Skjønner at de synes det er godt, men det ligger nok noe mer bak enn akkurat bare det.

Muligens har de ikke spesielt draget på damene, tipper jeg. Noen velger å hente seg ei dame i utenlands som vil vekk fra fattigdom og noen plukker opp ei dame i fra gata.

''Muligens har de ikke spesielt draget på damene, tipper jeg.''

Antakelig gjelder det for noen. Men langt fra for alle sexkunder. Noen tenner på kjøp og salg-situasjonen, og på det tabubelagte og forbudte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nesten i overkant tolerant du :-)

Tolerant på områder som de fleste andre ikke er det, men selektiv på andre områder. Som antydet ville jeg glatt ha kastet ut en mann som hadde festet en hermetikkboks i halen på katta. Og da uansett om dette hadde ligget 40 år tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Muligens har de ikke spesielt draget på damene, tipper jeg.''

Antakelig gjelder det for noen. Men langt fra for alle sexkunder. Noen tenner på kjøp og salg-situasjonen, og på det tabubelagte og forbudte.

Ok. Primitivt er det ihvertfall, men det er selvsagt en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Tolerant på områder som de fleste andre ikke er det, men selektiv på andre områder. Som antydet ville jeg glatt ha kastet ut en mann som hadde festet en hermetikkboks i halen på katta. Og da uansett om dette hadde ligget 40 år tilbake i tid.

Ja, det håper jeg virkelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolerant på områder som de fleste andre ikke er det, men selektiv på andre områder. Som antydet ville jeg glatt ha kastet ut en mann som hadde festet en hermetikkboks i halen på katta. Og da uansett om dette hadde ligget 40 år tilbake i tid.

En dyreplager hadde jeg også kastet ut, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Primitivt er det ihvertfall, men det er selvsagt en annen sak.

Ja, men noen horer kan jo se riktig så sexy og tiltrekkende ut. Og la oss si at han ble sjekket opp i baren på hotellet og ikke skjønte hva hun var før de var godt i gang på rommet? Det er jo ikke sikkert alle ber om betalingen på forhånd.

Forrige gang vi var i Stockholm, bodde vi på et hotell der man må ha romnøkkel for å kjøre heis (hvilket jo er vanlig). Og sekundet før vi tok av, smatt ei dame inn. I pels og nettingstrømper. En skikkelig klisjehore. Hun gikk av i samme etasje som oss og toget innover i korridoren.

Jeg så for meg scenen der hun banket diskret på døra og ble lukket inn av en elegant herre på forretningsreise. Eller kanskje en prest? Det verste er at jeg tror hun var mann, ha ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verden er ikke hvit, for noen

Hvis vi strekker spennvidden ennå litt lengre så kan vi jo egentlig lure på hva å kjøpe damer er.

En ting er å kjøpe de halvdrogede småvrakene som tar et par hundre for et avsug, det skal kanskje litt ekstra til for å gjøre det?

Sier som noen andre her, det er vel det forbudte i situasjonen kan jeg tenke meg.

Eller lysten på sex, dårlig råd og sjenert personlighet?

Vet ikke om mannen min har kjøpt ei hore noen gang. Dvs. han har nok helt sikkert ikke kjøpt noen "billig" ei, men betalt for striptease, avsug og litt diverse på høyereklasse bordell el har han helt sikkert gjort. Husker ikke om vi har gått så inn på ting.

Jeg gir blanke for å være helt ærlig.

Men jeg kan huske vi har diskutert andre måter å kjøpe på. Han har drevet før å kostet på jenta ute, middag og masse drinker etc og hvor det har ligget i kortene at sex er grunnen.

Er jo en form for salg/kjøp av sex det også

Hvorfor han gjorde det? Litt dårlig selvtillit, lite pågående blandet med kresenhet på enkelte områder, lyst på ren sex.

So what liksom.

Skal ikke gå inn på en eviglang diskusjon om salg og kjøp av sex, hvem som vil og hvem ikke osv osv osv

Men jeg ser ikke hakket annerledes på ham om han har eller ikke har kjøpt sex for å si det sånn. Han bør selvsakt være sjekket da, så ikke han har farlige sykdommer med inn i mitt liv, og han får være tro mot meg.

Hva han har gjort før har ingen verdi for meg, helt ærlig.

Synd du skal la det gjøre noe med forholdet deres nå. Prøv å la fortid være fortid og lev i nuet. Så lenge han er greit og snill og trofast mot deg så bør det være det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, men noen horer kan jo se riktig så sexy og tiltrekkende ut. Og la oss si at han ble sjekket opp i baren på hotellet og ikke skjønte hva hun var før de var godt i gang på rommet? Det er jo ikke sikkert alle ber om betalingen på forhånd.

Forrige gang vi var i Stockholm, bodde vi på et hotell der man må ha romnøkkel for å kjøre heis (hvilket jo er vanlig). Og sekundet før vi tok av, smatt ei dame inn. I pels og nettingstrømper. En skikkelig klisjehore. Hun gikk av i samme etasje som oss og toget innover i korridoren.

Jeg så for meg scenen der hun banket diskret på døra og ble lukket inn av en elegant herre på forretningsreise. Eller kanskje en prest? Det verste er at jeg tror hun var mann, ha ha.

''I pels og nettingstrømper''

Kjempesexy:-)

Joda, du har sikkert rett. Jeg har ikke sett ''luxusprostituerte''. Jeg forbinder horer med det jeg ser nede i Oslo sentrum og der finnes det ikke en eneste som kan sies å være tiltrekkende, etter hva jeg har observert. De ser rimelig slitne ut stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I pels og nettingstrømper''

Kjempesexy:-)

Joda, du har sikkert rett. Jeg har ikke sett ''luxusprostituerte''. Jeg forbinder horer med det jeg ser nede i Oslo sentrum og der finnes det ikke en eneste som kan sies å være tiltrekkende, etter hva jeg har observert. De ser rimelig slitne ut stakkars.

Gateprostituerte ser ofte slitne og tragiske ut, ja. Og ikke helt nydusjet, for å si det sånn.

Men det er mye prostitusjon på hoteller i inn- og utland. Det foregår litt mer raffinert og diskret. Og det må det vel for at de skal unngå å bli kastet ut. De færreste hoteller setter pris på horetrafikk i baren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hvis vi strekker spennvidden ennå litt lengre så kan vi jo egentlig lure på hva å kjøpe damer er.

En ting er å kjøpe de halvdrogede småvrakene som tar et par hundre for et avsug, det skal kanskje litt ekstra til for å gjøre det?

Sier som noen andre her, det er vel det forbudte i situasjonen kan jeg tenke meg.

Eller lysten på sex, dårlig råd og sjenert personlighet?

Vet ikke om mannen min har kjøpt ei hore noen gang. Dvs. han har nok helt sikkert ikke kjøpt noen "billig" ei, men betalt for striptease, avsug og litt diverse på høyereklasse bordell el har han helt sikkert gjort. Husker ikke om vi har gått så inn på ting.

Jeg gir blanke for å være helt ærlig.

Men jeg kan huske vi har diskutert andre måter å kjøpe på. Han har drevet før å kostet på jenta ute, middag og masse drinker etc og hvor det har ligget i kortene at sex er grunnen.

Er jo en form for salg/kjøp av sex det også

Hvorfor han gjorde det? Litt dårlig selvtillit, lite pågående blandet med kresenhet på enkelte områder, lyst på ren sex.

So what liksom.

Skal ikke gå inn på en eviglang diskusjon om salg og kjøp av sex, hvem som vil og hvem ikke osv osv osv

Men jeg ser ikke hakket annerledes på ham om han har eller ikke har kjøpt sex for å si det sånn. Han bør selvsakt være sjekket da, så ikke han har farlige sykdommer med inn i mitt liv, og han får være tro mot meg.

Hva han har gjort før har ingen verdi for meg, helt ærlig.

Synd du skal la det gjøre noe med forholdet deres nå. Prøv å la fortid være fortid og lev i nuet. Så lenge han er greit og snill og trofast mot deg så bør det være det som teller.

Men er det bare sexen i seg selv som er problemet?

Du ville gitt f.., men sier ikke selve handlingen en del om personlighet?

Det er ihverfall hva jeg ville tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

På dette området er det lite forskning og mye synsing.

Her er noe som er litt saklig:

http://kilden.forskningsradet.no/c17251/artikkel/vis.html?tid=24366

Kjæresten din kan jo ha søkt litt spenning og erfaring da han var ung og dum. Men da hadde han vel kanskje forklart litt mer da du spurte ham.

Mannen min ble f.eks. dratt med til et svært tvilsomt sted i Tyskland av eldre kolleger da han var tenåring. Men han påstår at han feiget ut, og jeg har ingen grunn til å mistro det - og uansett driter jeg i hva han gjorde 20 år før vi ble sammen.

Jeg tror ikke menn som har (enkelte) erfaringer med sexkjøp, nødvendigvis trenger å være følelseskalde. Jeg tror mange menn har evnen til å frikople sex fra følelser, men at de ikke gjør dette hele tiden av den grunn.

''Mannen min ble f.eks. dratt med til et svært tvilsomt sted i Tyskland av eldre kolleger da han var tenåring. Men han påstår at han feiget ut, og jeg har ingen grunn til å mistro det''

Jeg kom over en gammel reisedagbok liggende på mørkloftet til mannen min en tid etter at jeg traff. Han hadde sommerjobb i Thailand i studietiden. Noen eldre lokale menn hadde dratt han med seg til et lugubert sted.

Han beskriver i dagboken hvor synd han synes på jentene som sto utstilt på rekke og rad og at han dro derfra uten å handle.

Dessuten ville han ikke ha sykdommer, la han til på slutten.

Han hadde ihvertfall noen innbygde sperrer, selv om han sikkert hadde lyst:-)

Og det er det som er viktig for meg, at sperrene er der.

Det går an å bruke det andre hodet også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt sex og det har heller aldri vært i mine tanker. Men når det er sagt så skjønner jeg at enkelte kjøper sex.

Jeg har ingen tro på at alle menn som kjøper sex har et kjølig forhold til kvinner. Menn har ikke noe problemer med å skille sex og kjærlighet, jeg tror at det er her dere kvinner bommer mest. Dere tror at skal man ha sex, så skal det være med en partner dere har et godt forhold til, slik er det ikke nødvendigvis med menn.

Har han kjøpt sex så tror jeg årsaken er at han ønsket sex og at det ikke var tilgang på det så lettvint. Det er stor forskjell på menn og kvinner når det gjelder tilgang på sex. Kvinner kan stort sett gå på byen og vifte litt med stjerten så har dere en på kroken med en gang, slik er det ikke for menn.

Dette tror jeg også er en årsak til at dere ikke forstå hvorfor menn kjøper sex.

For noen er dette en enkel måte å få seg litt, det er uforpliktende, enkelt og en rask måte å få det ordnet på. Vi menn må stort sett jobbe lenge for å klare å få oss noe hvis vi ikke er i et forhold.

Svaret til nhd er egentlig veldig godt.

Jeg skulle egentlig svare trådstarter, men svaret mitt ville blitt så likt som ditt at jeg får nøye meg med å si at jeg er enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...