Gå til innhold

Krav til antrekket på julebord


Gjest droppe julebordet i år?

Anbefalte innlegg

Når de velger rødt og svart og så tenner nok mange menn.Desse fargene har vist seg å tiltrekke menn sterkt seksuelt. Det er vel ikke helt uten grunn at de har valgt desse fargene. Selv har jeg sett flere gifte og samboende kollegaer som drikker seg sørpe full og som kliner med andre på julebord. Jeg boikotter derfor alltid sånnt og har derfor ikke vært på julebord på mange år. Jeg vil helst slippe å se all den dritten som foregår der og heller være lykkelig uvitende om hvor langt enkelte synker på slike steder.

''Når de velger rødt og svart og så tenner nok mange menn.Desse fargene har vist seg å tiltrekke menn sterkt seksuelt.''

Jeezez.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • løvinne71

    7

  • laban

    4

  • KaVa

    3

  • Persille1365381127

    3

Mest aktive i denne tråden

Når de velger rødt og svart og så tenner nok mange menn.Desse fargene har vist seg å tiltrekke menn sterkt seksuelt. Det er vel ikke helt uten grunn at de har valgt desse fargene. Selv har jeg sett flere gifte og samboende kollegaer som drikker seg sørpe full og som kliner med andre på julebord. Jeg boikotter derfor alltid sånnt og har derfor ikke vært på julebord på mange år. Jeg vil helst slippe å se all den dritten som foregår der og heller være lykkelig uvitende om hvor langt enkelte synker på slike steder.

''Når de velger rødt og svart og så tenner nok mange menn.Desse fargene har vist seg å tiltrekke menn sterkt seksuelt. Det er vel ikke helt uten grunn at de har valgt desse fargene''

Haha, det var spekulativt! Jeg har ikke sett mye "utroskap og dritt" på julebordene, men i den grad noe lignende har forekommet er jeg høyst usikker på om disse fargene er overrepresentert.

Du kan godt være i mot fest og julebord sånn generelt, men å sette det i sammenheng med fargene man kler seg i blir bare _vel_ søkt!

Selv koser jeg meg heldigvis på julebord - uansett farger og antrekk - og stort sett uten både utroskap og dritt! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de velger rødt og svart og så tenner nok mange menn.Desse fargene har vist seg å tiltrekke menn sterkt seksuelt. Det er vel ikke helt uten grunn at de har valgt desse fargene. Selv har jeg sett flere gifte og samboende kollegaer som drikker seg sørpe full og som kliner med andre på julebord. Jeg boikotter derfor alltid sånnt og har derfor ikke vært på julebord på mange år. Jeg vil helst slippe å se all den dritten som foregår der og heller være lykkelig uvitende om hvor langt enkelte synker på slike steder.

Ha ha.. Unnskyld at jeg ler, men dette innlegget har jeg vanskelig for å ta seriøst...

Det er langt over grensen spekulativt å tro at disse fargene er valgt bevisst for å oppfordre til utroskap!

Det blir bare for dumt!

Hensikten med å arrangere julebord og firmafester er å gi de ansatte en "påskjønnelse" i form av en hyggelig kveld med mat og drikke, og mulighet til å være sammen med sine kollegaer utenom jobb-situasjonen.

Joda, selvfølgelig KAN det foregå utroskap og dritt også på julebord, ( akkurat som det kan i andre forsamlinger der folk av begge kjønn møtes, og det drikkes alkohol.)

Men dette bør jo hver enkelt ta ansvar for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Ha ha.. Unnskyld at jeg ler, men dette innlegget har jeg vanskelig for å ta seriøst...

Det er langt over grensen spekulativt å tro at disse fargene er valgt bevisst for å oppfordre til utroskap!

Det blir bare for dumt!

Hensikten med å arrangere julebord og firmafester er å gi de ansatte en "påskjønnelse" i form av en hyggelig kveld med mat og drikke, og mulighet til å være sammen med sine kollegaer utenom jobb-situasjonen.

Joda, selvfølgelig KAN det foregå utroskap og dritt også på julebord, ( akkurat som det kan i andre forsamlinger der folk av begge kjønn møtes, og det drikkes alkohol.)

Men dette bør jo hver enkelt ta ansvar for selv.

Du er naiv.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/12/04/484936.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei du!

Jeg er ikke naiv! jeg har vært lenge nok i arbeidslivet, og vært på mange nok firmafester og julebord til å både ha sett, hørt og opplevd at det foregår mye "umoral"

Det jeg er uenig i, er hentydningene dine om at det er firmaer som "legger opp" til dette ved at de arrangerer julebord. Og at du indirekte mener at de burde latt dette være, for å forhindre at de ansatte drikker seg fulle og / eller gjør dumme ting.

Men ærlig talt!

Firmaer skal vel ikke behøve å være "barnepassere" for sine ansatte?

De fleste i arbeidslivet er voksne mennesker som selv må ta ansvar for det de gjør.

Det er selvsagt alltid noen få prosent som vil benytte julebordet eller firmafesten som en anledning til å legge an på en kollega eller drikke seg sørpe full, men det absolutte flertall vil nok bruke denne kvelden til å hygge seg på en "riktig" måte.

Men ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en hel del julebord som ikke er av denne typen,- i mitt firma (har vært på både små, halvstore og store tilstelninger i et stort firma) har jeg aldri sett noe som ligner på den slags. Heller ikke sørpefulle folk - med et par "hederlige" unntak - en håndfull mannfolk som alltid pleier å bli skikkelig fulle - men de tror jeg ikke finner noen å være utro med i løpet av kvelden for å si det sånn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei du!

Jeg er ikke naiv! jeg har vært lenge nok i arbeidslivet, og vært på mange nok firmafester og julebord til å både ha sett, hørt og opplevd at det foregår mye "umoral"

Det jeg er uenig i, er hentydningene dine om at det er firmaer som "legger opp" til dette ved at de arrangerer julebord. Og at du indirekte mener at de burde latt dette være, for å forhindre at de ansatte drikker seg fulle og / eller gjør dumme ting.

Men ærlig talt!

Firmaer skal vel ikke behøve å være "barnepassere" for sine ansatte?

De fleste i arbeidslivet er voksne mennesker som selv må ta ansvar for det de gjør.

Det er selvsagt alltid noen få prosent som vil benytte julebordet eller firmafesten som en anledning til å legge an på en kollega eller drikke seg sørpe full, men det absolutte flertall vil nok bruke denne kvelden til å hygge seg på en "riktig" måte.

Men ærlig talt!

Vel talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Å nei du!

Jeg er ikke naiv! jeg har vært lenge nok i arbeidslivet, og vært på mange nok firmafester og julebord til å både ha sett, hørt og opplevd at det foregår mye "umoral"

Det jeg er uenig i, er hentydningene dine om at det er firmaer som "legger opp" til dette ved at de arrangerer julebord. Og at du indirekte mener at de burde latt dette være, for å forhindre at de ansatte drikker seg fulle og / eller gjør dumme ting.

Men ærlig talt!

Firmaer skal vel ikke behøve å være "barnepassere" for sine ansatte?

De fleste i arbeidslivet er voksne mennesker som selv må ta ansvar for det de gjør.

Det er selvsagt alltid noen få prosent som vil benytte julebordet eller firmafesten som en anledning til å legge an på en kollega eller drikke seg sørpe full, men det absolutte flertall vil nok bruke denne kvelden til å hygge seg på en "riktig" måte.

Men ærlig talt!

Greit nok det men da trenger de vel søren meg ikke bestemme hvilke farger folk skal ha på klærne heller.

Om de absolutt vil at de ansatte skal kle seg likt så får de heller kjøpe en uniform til de og ikke forlange at de skal kjøpe klær i bestemte farger som noen kanskje til og med misliker. Det må da vel være det samme hvilke farger folk vil har på seg vel om ikke det har en spesill baktanke. Forstår bare ikke poenget med alle skal kle seg likt på et julebord. Dønn kjedelig spørr du meg. Men svart og rødt er jo spesielle farger, de vet jo folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det men da trenger de vel søren meg ikke bestemme hvilke farger folk skal ha på klærne heller.

Om de absolutt vil at de ansatte skal kle seg likt så får de heller kjøpe en uniform til de og ikke forlange at de skal kjøpe klær i bestemte farger som noen kanskje til og med misliker. Det må da vel være det samme hvilke farger folk vil har på seg vel om ikke det har en spesill baktanke. Forstår bare ikke poenget med alle skal kle seg likt på et julebord. Dønn kjedelig spørr du meg. Men svart og rødt er jo spesielle farger, de vet jo folk flest.

Om de burde hatt krav til antrekk eller ikke, blir jo en helt annen diskusjon...

Forøvrig synes jeg ikke akkurat disse fargene var de særeste hvis man først skal ha "krav"..

De fleste mannfolk har jo allerede en svart dress, og både svart og rødt er uansett ganske vanlige valg i julebord-sesongen.

Dette er nok ikke gjort for å være "vanskelig" men de har sikkert planlagt et arrangement hvor temaet et tilpasset disse fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Om de burde hatt krav til antrekk eller ikke, blir jo en helt annen diskusjon...

Forøvrig synes jeg ikke akkurat disse fargene var de særeste hvis man først skal ha "krav"..

De fleste mannfolk har jo allerede en svart dress, og både svart og rødt er uansett ganske vanlige valg i julebord-sesongen.

Dette er nok ikke gjort for å være "vanskelig" men de har sikkert planlagt et arrangement hvor temaet et tilpasset disse fargene.

De er da ikke på jobb denne kvelden og det er vel ikke noe tema? De skal da ikke på et seminar heller en gang.

Skjønner jo at ansatte i en jobb må ha like farger for at kundene skal vite hvem som jobber der. Men på et julebord spiller det da ingen rolle hvilke farger de går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de krever like farger for at folk skal tenke seg om en ekstra gang før de tar av seg klærne for å være utro. Når alle har like klær, blir det vanskeligere å finne igjen sine egne.

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de velger rødt og svart og så tenner nok mange menn.Desse fargene har vist seg å tiltrekke menn sterkt seksuelt. Det er vel ikke helt uten grunn at de har valgt desse fargene. Selv har jeg sett flere gifte og samboende kollegaer som drikker seg sørpe full og som kliner med andre på julebord. Jeg boikotter derfor alltid sånnt og har derfor ikke vært på julebord på mange år. Jeg vil helst slippe å se all den dritten som foregår der og heller være lykkelig uvitende om hvor langt enkelte synker på slike steder.

Kan ikke annet enn å le av tankegangen din og det du skriver:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolberta

Jeg tror de krever like farger for at folk skal tenke seg om en ekstra gang før de tar av seg klærne for å være utro. Når alle har like klær, blir det vanskeligere å finne igjen sine egne.

he he :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er da ikke på jobb denne kvelden og det er vel ikke noe tema? De skal da ikke på et seminar heller en gang.

Skjønner jo at ansatte i en jobb må ha like farger for at kundene skal vite hvem som jobber der. Men på et julebord spiller det da ingen rolle hvilke farger de går i.

Jeg tenkte på temaet rundt festen / arrangementet. Ikke et faglig tema...

Kanskje de har lagt opp til et arrangement med f.eks. en selskapslek der fargene vil spille en rolle. Ikke vet jeg. Men jeg tipper det er en grunn for at de har gjort det sånn..

Det er jo ganske populært å arrangere tema-fester for tiden.

F eks cowboyfest, vikingfest, bad taste, 80-talls etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på temaet rundt festen / arrangementet. Ikke et faglig tema...

Kanskje de har lagt opp til et arrangement med f.eks. en selskapslek der fargene vil spille en rolle. Ikke vet jeg. Men jeg tipper det er en grunn for at de har gjort det sånn..

Det er jo ganske populært å arrangere tema-fester for tiden.

F eks cowboyfest, vikingfest, bad taste, 80-talls etc..

''Det er jo ganske populært å arrangere tema-fester for tiden. F eks cowboyfest, vikingfest, bad taste, 80-talls etc..

''

Er det? Jeg følger ikke med, men trodde det var veldig 90-talls med temafester, at det nå var mer pop med pynt og glam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Jeg tror de krever like farger for at folk skal tenke seg om en ekstra gang før de tar av seg klærne for å være utro. Når alle har like klær, blir det vanskeligere å finne igjen sine egne.

Forstå det den som vil. Jeg hadde i allfall forlangt å få en forklaring på hvorfor alle skulle være helt like på julebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo ganske populært å arrangere tema-fester for tiden. F eks cowboyfest, vikingfest, bad taste, 80-talls etc..

''

Er det? Jeg følger ikke med, men trodde det var veldig 90-talls med temafester, at det nå var mer pop med pynt og glam.

Tja.. jeg hører jo stadig om det da??

F.eks tilbyr jo Tysenfryd julebordfeiringer med Viking eller cowboy-tema.

Men poenget mitt var at jeg tror festkomiteen har en ellen annen baktanke med dette fargevalget, og at det har noe med arrangementet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. jeg hører jo stadig om det da??

F.eks tilbyr jo Tysenfryd julebordfeiringer med Viking eller cowboy-tema.

Men poenget mitt var at jeg tror festkomiteen har en ellen annen baktanke med dette fargevalget, og at det har noe med arrangementet å gjøre.

''Tja.. jeg hører jo stadig om det da?? F.eks tilbyr jo Tysenfryd julebordfeiringer med Viking eller cowboy-tema.''

Som sagt følger jeg ikke med, antakelig har du rett.

''Men poenget mitt var at jeg tror festkomiteen har en ellen annen baktanke med dette fargevalget, og at det har noe med arrangementet å gjøre.

''

Jeg tenker bare at de har en litt misforstått måte å gjøre en artig vri på festen, kanskje i mangel av underholdning eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...