Gå til innhold

Har du også slike i ditt hus?


frosken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    13

  • frosken

    8

  • cathlin

    7

  • Katt-ja

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg kommer fra et sted hvor edderkoppene blir kanksje max 1-1,5 cm i diameter. Mitt første møte med husedderkopper fikk jeg da jeg flyttet inn påmin første hybel i Oslo. Det var en nitrist hybel i en kjeller, og det krydde av edderkopper der.

Jeg husker at jeg hadde opptelling i løpet av september måned, og fanget (og skylte ned i do!) ikke mindre enn 40 edderkopper den måneden! De var oppi senga og overalt...

Jeg hadde ikke edderkoppskrekk før denne hybelerfaringen, og det tok meg mange, mange år å komme over det.

Hadde denne artikkelen stått i avisa høsten 1987, kunne jeg tilbudt disse folka å låne hybelen min noen uker mot at de spanderte hotell på meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et sted hvor edderkoppene blir kanksje max 1-1,5 cm i diameter. Mitt første møte med husedderkopper fikk jeg da jeg flyttet inn påmin første hybel i Oslo. Det var en nitrist hybel i en kjeller, og det krydde av edderkopper der.

Jeg husker at jeg hadde opptelling i løpet av september måned, og fanget (og skylte ned i do!) ikke mindre enn 40 edderkopper den måneden! De var oppi senga og overalt...

Jeg hadde ikke edderkoppskrekk før denne hybelerfaringen, og det tok meg mange, mange år å komme over det.

Hadde denne artikkelen stått i avisa høsten 1987, kunne jeg tilbudt disse folka å låne hybelen min noen uker mot at de spanderte hotell på meg:-)

Mine oppholder seg såvidt jeg vet, ikke i senga mi:-) De liker imidlertid å klatre rundt både her og der, og fordi de flytter seg så raskt, så går det greit å late som de ikke er der. I verste fall støvsuger jeg dem - eller lar hunden min være alene med dem...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg møtt en sånn en på 10 cm på soverommet hadde jeg forseglet døra og aldri gått inn dit igjen.

Men det er så kjedelig å ikke ha noen seng å sove i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine oppholder seg såvidt jeg vet, ikke i senga mi:-) De liker imidlertid å klatre rundt både her og der, og fordi de flytter seg så raskt, så går det greit å late som de ikke er der. I verste fall støvsuger jeg dem - eller lar hunden min være alene med dem...*s*

Spiser hunden dem, altså? Kjekt! :-) *nok et argument for hund*

Jeg tror ikke mine _oppholdt_ seg i senga sånn generelt, men ved et par anledninger spaserte det en edderkopp over dyna mens jeg lå der... *grøss*

Jeg traff først min mann to år etter denne skrekkhøsten i denne hybelen, og han fikk helt sjokk første gangen jeg hadde edderkoppmareritt og hoppet ut av senga og løp ut i gangen mens jeg hylte! :-) Jeg våknet først ute på gangen selv. Uff, det var fælt.

Men nå er et mange år siden, og selv om husedderkopper finnes også her jeg bor nå, er det i et langt mindre antall per kvadratmeter. Pluss at det som virkelig hjalp mht å redusere dette fra en fobi til at jeg bare synes det er ekkelt, er det at jeg absolutt ikke ville vise barnet mitt at jeg var redd og dermed la edderkoppskrekken gå i arv:-) En slags egenterapi, m.a.o. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan har de tenkt at vi skal greie å fange dem, da?:) Jeg tror det er sånne vi har på vaskerommet, og de er i så fall lynraske. Jeg rekker ikke å treffe dem med fluesmekker engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine oppholder seg såvidt jeg vet, ikke i senga mi:-) De liker imidlertid å klatre rundt både her og der, og fordi de flytter seg så raskt, så går det greit å late som de ikke er der. I verste fall støvsuger jeg dem - eller lar hunden min være alene med dem...*s*

''I verste fall støvsuger jeg dem - eller lar hunden min være alene med ''

Stakkars kryp. Da syns jeg heller du skulle levere dem inn. Dessuten kan du jo få premie!

Jeg har også husedderkopperfaring fra kjellerhybel. En gang fanget jeg en i et glass og prøvde å kommuniserer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slike i kjelleren og av og til tar de seg en lynrask tur over stuegulvet. Da sniker jeg meg innpå og TRÅKKER på den. Bang!

Å, guri, jeg klarer ikke den knasende lyden! Skal jeg ta de med papir, må jeg ha en diger kladeis i hånda. En annen teknikk er i hvelve en plastbolle (helst ikke gjennomsiktig!!) over den og vente til mannen kommer hjem...,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''I verste fall støvsuger jeg dem - eller lar hunden min være alene med ''

Stakkars kryp. Da syns jeg heller du skulle levere dem inn. Dessuten kan du jo få premie!

Jeg har også husedderkopperfaring fra kjellerhybel. En gang fanget jeg en i et glass og prøvde å kommuniserer med den.

''En gang fanget jeg en i et glass og prøvde å kommuniserer med den.''

Får si som faren til Kjell Aukrust sa til sin sønn da han lurte på Åffer de va fali å skjære ta seg huet:

"A mor og je har ofte lurt litt på deg, vi, Kjell."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, guri, jeg klarer ikke den knasende lyden! Skal jeg ta de med papir, må jeg ha en diger kladeis i hånda. En annen teknikk er i hvelve en plastbolle (helst ikke gjennomsiktig!!) over den og vente til mannen kommer hjem...,-)

Det er et klart krav til en mann - å kunne ta seg av slike udyr.

Drager eller edderkopper - omtrent samme sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et klart krav til en mann - å kunne ta seg av slike udyr.

Drager eller edderkopper - omtrent samme sak :)

*S*

Jeg husker en episode av Alle elsker Raymond, der han mente at den eneste grunnen til at kona fortsatt ville ha han, var for å skru opp vanskelige syltetøyglass samt fjerne ekle kryp fra badet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S*

Jeg husker en episode av Alle elsker Raymond, der han mente at den eneste grunnen til at kona fortsatt ville ha han, var for å skru opp vanskelige syltetøyglass samt fjerne ekle kryp fra badet! ;-)

Edderkopp-eliminering og lokk-åpning - det kommer veldig høyt opp på listen over kjekke funksjoner, ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopp-eliminering og lokk-åpning - det kommer veldig høyt opp på listen over kjekke funksjoner, ja :-)

Det har jeg også brukt dem til. Samt veps-utjaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hunden dem, altså? Kjekt! :-) *nok et argument for hund*

Jeg tror ikke mine _oppholdt_ seg i senga sånn generelt, men ved et par anledninger spaserte det en edderkopp over dyna mens jeg lå der... *grøss*

Jeg traff først min mann to år etter denne skrekkhøsten i denne hybelen, og han fikk helt sjokk første gangen jeg hadde edderkoppmareritt og hoppet ut av senga og løp ut i gangen mens jeg hylte! :-) Jeg våknet først ute på gangen selv. Uff, det var fælt.

Men nå er et mange år siden, og selv om husedderkopper finnes også her jeg bor nå, er det i et langt mindre antall per kvadratmeter. Pluss at det som virkelig hjalp mht å redusere dette fra en fobi til at jeg bare synes det er ekkelt, er det at jeg absolutt ikke ville vise barnet mitt at jeg var redd og dermed la edderkoppskrekken gå i arv:-) En slags egenterapi, m.a.o. :-)

Hørte nettopp en historie om en mor som hadde sin egen strategi mht edderkoppfobi og barn. Hver gang en edderkopp dukket opp, slo hun den kontant i hjel. Når barna da snudde seg mot henne og spurte "hva var det", svarte hun konsenkvent "ingenting". "Men jeg syntes jeg hørte noe", sa barnet. "Det gjorde ikke jeg", svarte moren.

Rart hva unger kan overbevises om...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan har de tenkt at vi skal greie å fange dem, da?:) Jeg tror det er sånne vi har på vaskerommet, og de er i så fall lynraske. Jeg rekker ikke å treffe dem med fluesmekker engang!

Og så vidt jeg forsto, ville de at vi skulle fange dem levende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...