Gå til innhold

Har du også slike i ditt hus?


frosken

Anbefalte innlegg

''I verste fall støvsuger jeg dem - eller lar hunden min være alene med ''

Stakkars kryp. Da syns jeg heller du skulle levere dem inn. Dessuten kan du jo få premie!

Jeg har også husedderkopperfaring fra kjellerhybel. En gang fanget jeg en i et glass og prøvde å kommuniserer med den.

Hmmmm....

*litt bekymret som følge av historien om forsøket på kommunikasjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    13

  • frosken

    8

  • cathlin

    7

  • Katt-ja

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Synes du burde hatt en advarsel om sterke scener, frosken...

:-)

*grøsser*

Har dessverre rikelig av dem - stort sett litt bortgjemt i kjelleren..

Du kan jo invitere dem opp i stua di? Det er en glimrende eksponeringsterapi ...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo invitere dem opp i stua di? Det er en glimrende eksponeringsterapi ...*s*

Nei takk... ;-)

Jeg har et greit nok forhold til dem - dvs. er ikke hysterisk redd lenger - og kan ta meg sammen til å slå dem ihjel hvis mannen ikke er hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et sted hvor edderkoppene blir kanksje max 1-1,5 cm i diameter. Mitt første møte med husedderkopper fikk jeg da jeg flyttet inn påmin første hybel i Oslo. Det var en nitrist hybel i en kjeller, og det krydde av edderkopper der.

Jeg husker at jeg hadde opptelling i løpet av september måned, og fanget (og skylte ned i do!) ikke mindre enn 40 edderkopper den måneden! De var oppi senga og overalt...

Jeg hadde ikke edderkoppskrekk før denne hybelerfaringen, og det tok meg mange, mange år å komme over det.

Hadde denne artikkelen stått i avisa høsten 1987, kunne jeg tilbudt disse folka å låne hybelen min noen uker mot at de spanderte hotell på meg:-)

Soverommet mitt var i sokkeletasje da jeg vokste opp, og der var også massevis av edderkopper. Jeg hatet dem da, og jeg hater dem nå. De var ikke så store som denne riktignok, men sorte og kraftige av vekst. URK!

Nå er jeg veldig glad soverommet vårt er i annen etasje og så godt som edderkoppfritt. Jeg liker dem _ikke_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo invitere dem opp i stua di? Det er en glimrende eksponeringsterapi ...*s*

''eksponeringsterapi''

Rommet mitt i barndomshjemmet var i sokkeltasje og hadde rikelig med edderkopper. Jeg vil ikke si denne tilnærmet konstante eksponeringen hjalp meg det grann i forhold til å overvinne frykten for edderkopper. Jeg likte dem ikke da og jeg liker dem ikke nå. Mon om frykten hadde vært enda verre om jeg ikke var eksponert i så stor grad i barndommen? Jeg tviler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har overhodet ikke slike i mitt hus, og jeg vil ikke åpne linken din en gang. *grøss* Har sørget for å ha tre storspisere av sånne kryp i huset, så jeg er _helt sikker_ på at det ikke finnes noen sånne her.

*stikker fingrene i ørene og synger lalalalala*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''En gang fanget jeg en i et glass og prøvde å kommuniserer med den.''

Får si som faren til Kjell Aukrust sa til sin sønn da han lurte på Åffer de va fali å skjære ta seg huet:

"A mor og je har ofte lurt litt på deg, vi, Kjell."

Tsj. De ønsker vel å bli sett og snakket litt med, de som alle andre, trur eg. Jeg fikk ikke så mye ut av det, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faan- traff på en sånn stor en- den var DIGER. I sommer i en bolig som hadde vært under ombygging en stund.

Jeg frika totalt ut- vræla og løp avgårde! Den kunne nok vært nesten 10 cm ja....nå har jeg da også ederkoppfobi, men har lært meg å "tåle" og til og med drepe de små.

Men denne her- digert monster! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

her har jeg ligget i hele natt med araknafobi... jeg fikk nesten ikke sove.

Og hva leser jeg ? hehe, denne artikkelen skremte meg rett og slett, og nå får jeg ikke sove i natt heller.

Sånn er det når man finner edderkopper på soveromskommoden rett før man legger seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsj. De ønsker vel å bli sett og snakket litt med, de som alle andre, trur eg. Jeg fikk ikke så mye ut av det, dog.

Kanskje dette blir Mærtas neste prosjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soverommet mitt var i sokkeletasje da jeg vokste opp, og der var også massevis av edderkopper. Jeg hatet dem da, og jeg hater dem nå. De var ikke så store som denne riktignok, men sorte og kraftige av vekst. URK!

Nå er jeg veldig glad soverommet vårt er i annen etasje og så godt som edderkoppfritt. Jeg liker dem _ikke_!

Ja, vårt soverom er også høyt oppe. Det er på hjørnet i første etasje, og så har vi sokkeletasje under, så det blir som om vi skulle vært i andre etasje.

Den første sommeren vi bodde i vårt nåværende hus, hadde vi supermange av disse edderkoppene i sokkeletasjen. I senere år er det en og annen, men langt fra som mange som vi fant (og kverket) år nr 1, så vi har vel redusert bestanden ganske kraftig.

Jeg har lurt på hva årsaken til alle disse edderkoppenee den sommeren var. Hadde vi "arvet" dem fra forrige eier? De brukte nok sokkeletasjen mye mindre enn vi gjør - møblering etc tydet på det - så kanskje edderkoppene derfor fikk ekstra gode kår?

Eller skyldes det den ekstremt varme sommeren det året med derav tørre og gode forhold ute for edderkopper og masse dører go vinduer åpne for dem å kravle inn gjennom??

Jeg tenker at de fulgte med huset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''eksponeringsterapi''

Rommet mitt i barndomshjemmet var i sokkeltasje og hadde rikelig med edderkopper. Jeg vil ikke si denne tilnærmet konstante eksponeringen hjalp meg det grann i forhold til å overvinne frykten for edderkopper. Jeg likte dem ikke da og jeg liker dem ikke nå. Mon om frykten hadde vært enda verre om jeg ikke var eksponert i så stor grad i barndommen? Jeg tviler...

''Mon om frykten hadde vært enda verre om jeg ikke var eksponert i så stor grad i barndommen? Jeg tviler...''

Jeg tviler også, ref min historie under om kjellerhybelen. Jeg har alltid mislikt edderkopper, men utviklet skikkelig fobi mot dem etter den hybelopplevelsen.

Men et "problem" i denne teorien er jo at jeg aldri hadde sett så store edderkopper før jeg flyttet til Oslo, og da var jeg over 20 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte nettopp en historie om en mor som hadde sin egen strategi mht edderkoppfobi og barn. Hver gang en edderkopp dukket opp, slo hun den kontant i hjel. Når barna da snudde seg mot henne og spurte "hva var det", svarte hun konsenkvent "ingenting". "Men jeg syntes jeg hørte noe", sa barnet. "Det gjorde ikke jeg", svarte moren.

Rart hva unger kan overbevises om...*s*

*he he*

Jeg husker en gang jeg fant en edderkopp på kjøkkenet og klarte mirakuløst nok å fange den, og så heiv jeg den ut i hagen (orket ike tanken på å smæsje den).

Min da svært unge sønn sa "Den edderkoppen var slem!" som kommentar på moderens behandling av edderkoppen. Jeg sa "Neida, den var ikke slem, men den trives ikke her inne hos oss, den vil helst ut igjen der den bor og finne familien sin, så ettersom den hadde forvillet seg inn, måtte jeg hjelpe den ut igjen."

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he*

Jeg husker en gang jeg fant en edderkopp på kjøkkenet og klarte mirakuløst nok å fange den, og så heiv jeg den ut i hagen (orket ike tanken på å smæsje den).

Min da svært unge sønn sa "Den edderkoppen var slem!" som kommentar på moderens behandling av edderkoppen. Jeg sa "Neida, den var ikke slem, men den trives ikke her inne hos oss, den vil helst ut igjen der den bor og finne familien sin, så ettersom den hadde forvillet seg inn, måtte jeg hjelpe den ut igjen."

;-)

Herregud så mange løgner dere serverer de små!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er mange her som ikke er noe særlig edderkopp-fans, kan det jo passe å nevne følgende Seinfeld-sitat:

"I don't understand how a woman can take boiling hot wax, pour it on upper thighs, rip the hair out by the roots, and still be afraid of a spider."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aldri mer slike hus

Nei, jeg har ikke slike i mitt hus i dag. Men for noen år siden så hadde jeg det. Ved siden av mengder med halvstore til store så fant vi en 7 cm med krummede ben, det blir godt og vel ti det med bena litt mer strukket ut.

Fy faen, for noen med edderkoppfobi så er dette er rent helvete skal jeg love deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...