Gå til innhold

Hår


Gjest Stygg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    9

  • morsan

    8

  • Mary Poppins

    4

  • fyrlykt

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg kunne tenke meg å gjøre det til våren. Håret mitt bruser seg esktra mye når det blir varmere. Jeg vil bare ikke at det skal bli flatt, for jeg liker volum :)

Det blir ikke helt flatt om du har litt fylde i håret nå. Til og med jeg klarer lett å få volum :o) Ved hjelp av Osis dust itvel og merke. Haha. Men jeg har flatt hår fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg å gjøre det til våren. Håret mitt bruser seg esktra mye når det blir varmere. Jeg vil bare ikke at det skal bli flatt, for jeg liker volum :)

Litt ned på siden her er det før og etter bilder av ei som har tatt det. Står mye info i diskusjonstråden og.

http://www.mote.no/jentemote/har-og-styling/1932-straight-n-shine-7.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har lyst og lengre selv

Langt hår, gjerne til livet, ujevnt klippet slik at det faller som i spiss bak. Store krøller/fall. Ikke for tykkt. Lyst. Det synes jeg er penest tror jeg.

Men jeg synes også mørkt, langt slett er flott (utenlandske) og faktisk masse andre hår også.

De store krøllhodene eller det enorme håret som er avbildet lenger ned i tråden er også fint, tøffe korte moderne damefrisyerer er fint.

Faktisk er det masse som er fint, men jeg kler veldig godt det første jeg listet.

Hvis du er misfornøyd så kan du prøve litt extantions, få litt tykkelse og lengde. Du kan også passe på å klippe opp i en frisyre som løfter håret ditt litt, viktig å bli kvitt tynne, slitte tupper f.eks. Du kan også farge i spennende farger, og vil du ikke det så kan du stripe, blondt eller i farger. Det gir et spennende og livaktig resultat.

Det er tråkig å gå rundt og gremmes av sitt eget hår i speilen, så jeg anbefaler at du ser litt på forskjellige frisyrer og velger deg noen og tar deg en tur til firsør og diskuterer med dem.

Bare husk at når du ser frisyrer du synes er fine så hold over ansiktene til modellene (pene modeller ser alltid bra ut, men det er det ikke sikkert håret gjør uten modellene ;)

Og ser et hår tykt og pent ut så får du ikke den frisyren hvis ditt er tynt. Og mange av de med krøll og pen fall er ekte vare, det får du ikke helt til med permanent feks.

Men ved å titte på noen bilder så kan i allefall frisøren få en ide om hva du kunne tenke deg.

Hopp i veg og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Kan være langt eller kort, mørkt eller lyst eller døt eller grått, men _tykt_ er alltid viktig:-)

Og så er jeg veldig glad i store bølger/krøller, men ikke "krus".

Livet kan være ganske urettferdig.

Mine sønner har tykt hår som vokser fort, mens min datter som alltid har ønsket seg langt hår har tynt hår som vokser sakte. Hun var vel 4 år før det begynte å vokse. Nå har hun omsider langt hår men det er tynt og slites fort, akkurat som mitt eget. :((

Heldigvis finnes det mange fine sveiser for oss med tynt hår også, og hun kommer sikkert over drømmen om langt, tykt hår en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine meninger her

Alt hår er pent hvis det er nyvasket og passer til alder på personen.

Jeg synes kort kort hår er supertøft og rocka til aktive personer.

Langt hår er nydelig på unge jenter. Damer over 35 er altfor gamle til langt hår. Da bør håret stoppe på skuldrene max.

All farge på hår er pent før det blir farget i ung alder.. Farget hår tilsier at personen har fått gråe hår og vil skjule dette mest mulig. Da er det viktig at håret ikke aviker for mye fra hudfargen til personen, ellers blir det altfor kunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hår er pent hvis det er nyvasket og passer til alder på personen.

Jeg synes kort kort hår er supertøft og rocka til aktive personer.

Langt hår er nydelig på unge jenter. Damer over 35 er altfor gamle til langt hår. Da bør håret stoppe på skuldrene max.

All farge på hår er pent før det blir farget i ung alder.. Farget hår tilsier at personen har fått gråe hår og vil skjule dette mest mulig. Da er det viktig at håret ikke aviker for mye fra hudfargen til personen, ellers blir det altfor kunstig.

''Farget hår tilsier at personen har fått gråe hår og vil skjule dette mest mulig.''

Javel? Fra hvilken alder tar du dette for gitt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt langt, rødt bølgete hår. Ikke krøllete og ikke krusete, men bølgete. Moulin Rouge-hår ville jeg hatt:) Det har jeg ikke:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet kan være ganske urettferdig.

Mine sønner har tykt hår som vokser fort, mens min datter som alltid har ønsket seg langt hår har tynt hår som vokser sakte. Hun var vel 4 år før det begynte å vokse. Nå har hun omsider langt hår men det er tynt og slites fort, akkurat som mitt eget. :((

Heldigvis finnes det mange fine sveiser for oss med tynt hår også, og hun kommer sikkert over drømmen om langt, tykt hår en dag.

Jeg er tutet ørene fulle fra svigermor om hvor urettferdig det er at sønnen hennes fikk det tykke, bølgete håret, mens datteren fikk slett og tynnere, samtidig som sønnen også fikk de tetteste øyenvippene...;-) Jeg er fornøyd med fordelingen, jeg da *he he*, og tenker som så at en jente kan jo tross alt gjøre mye mer med håret + sminke seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tutet ørene fulle fra svigermor om hvor urettferdig det er at sønnen hennes fikk det tykke, bølgete håret, mens datteren fikk slett og tynnere, samtidig som sønnen også fikk de tetteste øyenvippene...;-) Jeg er fornøyd med fordelingen, jeg da *he he*, og tenker som så at en jente kan jo tross alt gjøre mye mer med håret + sminke seg:-)

Det har du rett i ja, jenter har mange valg, men nå kommer jamen guttene etter så det suser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hår er pent hvis det er nyvasket og passer til alder på personen.

Jeg synes kort kort hår er supertøft og rocka til aktive personer.

Langt hår er nydelig på unge jenter. Damer over 35 er altfor gamle til langt hår. Da bør håret stoppe på skuldrene max.

All farge på hår er pent før det blir farget i ung alder.. Farget hår tilsier at personen har fått gråe hår og vil skjule dette mest mulig. Da er det viktig at håret ikke aviker for mye fra hudfargen til personen, ellers blir det altfor kunstig.

''Damer over 35 er altfor gamle til langt hår. Da bør håret stoppe på skuldrene max.''

*puster lettet ut over at håret ikke er for langt* ;-)

Men jeg er forøvrig ikke enig i slike bombastiske utsagn uten rom for konkrete vurderinger.

En ung jente kan lettere "komme unna med" langt hår sam bare "henger der", mens en mer vosken dame gjerne må ha litt mer dreis på sveisen for å se stilig ut. Og så bør hun unngå de mer typiske ungpikefrisyrene.

Og dette med at man MÅ klippe seg med alderen er jo en gangske nymotens greie - i gamle da'r hadde jo de voksne kvinnene langt, oppsatt hår.

Her er noen eksempler på e.m.m. flott langt hår på damer over 35:

http://blogs.dallasobserver.com/unfairpark/EmmylouHarris1.jpg

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/11_01/seymourMS0411_228x368.jpg

http://primetime.unrealitytv.co.uk/wp-content/uploads/2008/10/desperate-housewives.jpg (unntatt hun lengst til venstre som ennå kun er 34 ¨år...)

http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Sarah-Jessica-Parker-sarah-jessica-parker-51126_1024_768.jpg

http://media.bigoo.ws/content/image/celebrities_female/celebrities_female_242.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Damer over 35 er altfor gamle til langt hår. Da bør håret stoppe på skuldrene max.''

*puster lettet ut over at håret ikke er for langt* ;-)

Men jeg er forøvrig ikke enig i slike bombastiske utsagn uten rom for konkrete vurderinger.

En ung jente kan lettere "komme unna med" langt hår sam bare "henger der", mens en mer vosken dame gjerne må ha litt mer dreis på sveisen for å se stilig ut. Og så bør hun unngå de mer typiske ungpikefrisyrene.

Og dette med at man MÅ klippe seg med alderen er jo en gangske nymotens greie - i gamle da'r hadde jo de voksne kvinnene langt, oppsatt hår.

Her er noen eksempler på e.m.m. flott langt hår på damer over 35:

http://blogs.dallasobserver.com/unfairpark/EmmylouHarris1.jpg

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/11_01/seymourMS0411_228x368.jpg

http://primetime.unrealitytv.co.uk/wp-content/uploads/2008/10/desperate-housewives.jpg (unntatt hun lengst til venstre som ennå kun er 34 ¨år...)

http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Sarah-Jessica-Parker-sarah-jessica-parker-51126_1024_768.jpg

http://media.bigoo.ws/content/image/celebrities_female/celebrities_female_242.jpg

Men alle disse damene kommer jo rett fra frisøren. De færreste av oss ser slik ut i det daglige, og knapt nok når vi kommer fra frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle disse damene kommer jo rett fra frisøren. De færreste av oss ser slik ut i det daglige, og knapt nok når vi kommer fra frisøren.

Det har du rett i, men jeg synes uansett at der mange flotte damer over 35 år med hår nedenfor skuldrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i, men jeg synes uansett at der mange flotte damer over 35 år med hår nedenfor skuldrene:-)

Jeg lar i hvert fall ikke mitt lange, bølgete, blanke og absolutt fargede hår falle for saksen - bare fordi noen surmagede anonyme skribenter mener jeg er for gammel ;) Riktig flott er det, vil jeg påstå. Helt objektivt, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar i hvert fall ikke mitt lange, bølgete, blanke og absolutt fargede hår falle for saksen - bare fordi noen surmagede anonyme skribenter mener jeg er for gammel ;) Riktig flott er det, vil jeg påstå. Helt objektivt, selvsagt.

Og jeg tror deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine meninger her

Jeg lar i hvert fall ikke mitt lange, bølgete, blanke og absolutt fargede hår falle for saksen - bare fordi noen surmagede anonyme skribenter mener jeg er for gammel ;) Riktig flott er det, vil jeg påstå. Helt objektivt, selvsagt.

For å si det rett ut så er jeg ikke i tvil om at du kan ha flott hår, men det passer ikke med rynker i trynet til langt hår.

Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut så er jeg ikke i tvil om at du kan ha flott hår, men det passer ikke med rynker i trynet til langt hår.

Sorry

Hva med ihjelbleket hår, solariumstryne, rynket hud og over sin beste alder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...