Gå til innhold

Gave som forlover


Gjest plliis gi meg råd:o)

Anbefalte innlegg

Gjest plliis gi meg råd:o)

Jeg skal være forlover for en venninne, og i den sammenhengen skal vi reise bort for helgen(utlandet). Det er verdens minste bryllup, og brudeparet spanderer reisen på forloverene. Det blir bare oss.

Jeg trenger råd rundt gave. Deet er bryllup nr. 2 for dem, og de hevder at de ikke vil ha gave. De har alt de trenger, noe som forsåvidt er sant. men jeg vil jo gi dem noe. Jeg kan ikke gi dem ting, men lurer på om noen har gode forslag.

Jeg vet ikke om de er så gira på opplevelser, revyer, teater og slikt. Heller ikke spaopplevelser Aner ikke.

Jeg har som sagt prøvd å si til min venninne at hun må tipse meg her, men hun sier at jeg ikke skal kjøpe noe, så lite hjelp å få der:o)

Hvor mye burde det være på sånn i anstendighetens navn? jeg vil ikke overdrive, da de vet jeg har dårlig økonomi og bare vifter bort gavespørsmålet, men jeg vil ikke være i nærheten av gnien heller.

Og hva finner jeg på? Et gavekort på en forretning? Jeg ville uansett ikke kjøpt med meg en større gave og dradd på den. Før eller siden må det være noe de ønsker seg..

Jeg tenkte også at jeg skal ta mye bilder der, og i ettertid lage dem en fin bildebok, som er så populært nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    8

  • mariaflyfly

    6

  • frosken

    5

  • Lillemus

    3

Mest aktive i denne tråden

Når hun har sagt hun ikke vil ha gave, og hun vet at du har dårlig økonomi, synes jeg ikke gavekort er noe. En mer personlig gave er mye hyggeligere (og gjerne billigere).

Evt. kan du jo gi en bok, det kan jo være både hyggelig og personlig. Kanskje fine kjærlighetsdikt? Evt. en bok om noe som symboliserer deres vennskap eller ting dere har gjort sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Når hun har sagt hun ikke vil ha gave, og hun vet at du har dårlig økonomi, synes jeg ikke gavekort er noe. En mer personlig gave er mye hyggeligere (og gjerne billigere).

Evt. kan du jo gi en bok, det kan jo være både hyggelig og personlig. Kanskje fine kjærlighetsdikt? Evt. en bok om noe som symboliserer deres vennskap eller ting dere har gjort sammen?

''Når hun har sagt hun ikke vil ha gave''

Noen svarer alltid at de ikke ønsker seg noe og at det er unødig med gave, men i enkelte situasjoner synes jeg at man gir gave uansett. Som forlover i et bryllup ville jeg synes det var merkelig å ikke gi brudeparet gave. Ja, jeg ville føle det direkte pinlig å ikke skulle gi noe, uansett hvor dårlig råd jeg måtte ha. Et gavekort er enkelt og greit, om ikke så personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gavekort var en god idè :). Lett å ta med seg når dere skal reise bort. Det gir også valgfrihet ift. hva man senere bruker kortet/gaven til.

Hvis ikke du vil gi gave, kan du jo f.eks. spandere en middag på brudeparet hvis dere er borte flere kvelder enn selve bryllupskvelden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plliiis  ..

''Når hun har sagt hun ikke vil ha gave''

Noen svarer alltid at de ikke ønsker seg noe og at det er unødig med gave, men i enkelte situasjoner synes jeg at man gir gave uansett. Som forlover i et bryllup ville jeg synes det var merkelig å ikke gi brudeparet gave. Ja, jeg ville føle det direkte pinlig å ikke skulle gi noe, uansett hvor dårlig råd jeg måtte ha. Et gavekort er enkelt og greit, om ikke så personlig.

Det er helt uaktuelt for meg å ikke gi noe. Hvilken sum ville du hatt på kortet, uavhengig av min dårlige økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plliiis..

Synes gavekort var en god idè :). Lett å ta med seg når dere skal reise bort. Det gir også valgfrihet ift. hva man senere bruker kortet/gaven til.

Hvis ikke du vil gi gave, kan du jo f.eks. spandere en middag på brudeparet hvis dere er borte flere kvelder enn selve bryllupskvelden...?

Hvor mye ville du kjøpt gavekort for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gitt en bok som passer til brudeparet - enten en bok om noe de begge interesserer seg for eller en annen vakker bok, ta en titt i bokhandelen og se om du finner noe som passer dem. Det er litt vanskelig å foreslå noe når man ikke kjenner paret. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når hun har sagt hun ikke vil ha gave''

Noen svarer alltid at de ikke ønsker seg noe og at det er unødig med gave, men i enkelte situasjoner synes jeg at man gir gave uansett. Som forlover i et bryllup ville jeg synes det var merkelig å ikke gi brudeparet gave. Ja, jeg ville føle det direkte pinlig å ikke skulle gi noe, uansett hvor dårlig råd jeg måtte ha. Et gavekort er enkelt og greit, om ikke så personlig.

Jeg ville virkelig stusset om jeg fikk gavekort av en venninne til bryllupet mitt. Men mulig andre tenker helt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plliis..

Jeg ville gitt en bok som passer til brudeparet - enten en bok om noe de begge interesserer seg for eller en annen vakker bok, ta en titt i bokhandelen og se om du finner noe som passer dem. Det er litt vanskelig å foreslå noe når man ikke kjenner paret. :o)

Ingen av dem interesserer seg for bøker, så da blir det liksom en gave for syns skyld. Det kjennes ikke helt riktig ut det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville du kjøpt gavekort for?

Jeg var forlover for veninnen min for noen få år siden, og da lå vel gaven i størrelsesorden 750 kr, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Ingen av dem interesserer seg for bøker, så da blir det liksom en gave for syns skyld. Det kjennes ikke helt riktig ut det heller.

Ricki Lake Show komplett på DVD kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem interesserer seg for bøker, så da blir det liksom en gave for syns skyld. Det kjennes ikke helt riktig ut det heller.

''Ingen av dem interesserer seg for bøker, så da blir det liksom en gave for syns skyld.''

Etter min oppfatning er det heller nettoppp gavekort (foreslått her) som er en "gave" for syns skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ingen av dem interesserer seg for bøker, så da blir det liksom en gave for syns skyld.''

Etter min oppfatning er det heller nettoppp gavekort (foreslått her) som er en "gave" for syns skyld.

Da kan de velge ut noe som et minne fra meg i det minste. En ting de setter pris på fra en fin gavebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har tydeligvis bestemt deg, så ;)

Nei, jeg ikke det:o(

Det er bare det at jeg heller kjøper et gavekort enn å gi en helt feil gave, og noe vil jeg gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...