Gå til innhold

Gave som forlover


Gjest plliis gi meg råd:o)

Anbefalte innlegg

Gavekort blir alltid brukt. Tenk litt på hva de bryr seg om. Eks hage, friluft, reiser mm så kjøper du gavekort der på tja... 1.500-2000kr?? vet om forlovere som øser ut penger mot det dobbelte og vel så det, men brudeparet vet om deres økonomi, så det bør holde greit med den summen...eller?

Du kan også kjøpe en prydplante de kan ha i hagen.

Vi fikk et epletre av naboen når vi giftet oss. Veldig koslig og en ny vri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    8

  • mariaflyfly

    6

  • frosken

    5

  • Lillemus

    3

Mest aktive i denne tråden

''Rent prinsippielt synes jeg gaver selvsagt er til for mottakeren, og at bytting er bra hvis den ikke "traff", men jeg merker at det er litt irrieterende at nesten ALT byttes''

Enig i det. Har venninner som bytter omtrent alt de får av smykker o.l. fra sin mann, f.eks. For meg sitter det langt inne å bytte et smykke min mann omhyggelig har valgt ut til meg, selv om jeg nok sterkt ville vurdert det hvis jeg mistenkte at det var dyrt + at jeg ikke likte det noe særlig (og han kanskje åpnet for at det kunne byttes).

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort blir alltid brukt. Tenk litt på hva de bryr seg om. Eks hage, friluft, reiser mm så kjøper du gavekort der på tja... 1.500-2000kr?? vet om forlovere som øser ut penger mot det dobbelte og vel så det, men brudeparet vet om deres økonomi, så det bør holde greit med den summen...eller?

Du kan også kjøpe en prydplante de kan ha i hagen.

Vi fikk et epletre av naboen når vi giftet oss. Veldig koslig og en ny vri. :)

''Du kan også kjøpe en prydplante de kan ha i hagen. Vi fikk et epletre av naboen når vi giftet oss. Veldig koslig og en ny vri. :)''

Vi har flere ganger fått planter til å plante i hagen av venner. Skjønner det er artig gave om det er full klaff, men ikke alltid det passer med enhver plante i en allerede "ferdig" hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du kan også kjøpe en prydplante de kan ha i hagen. Vi fikk et epletre av naboen når vi giftet oss. Veldig koslig og en ny vri. :)''

Vi har flere ganger fått planter til å plante i hagen av venner. Skjønner det er artig gave om det er full klaff, men ikke alltid det passer med enhver plante i en allerede "ferdig" hage.

hehe, nei en må se hagen an. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men synes du ikke det er litt dumt å gi gave som ikke kan byttes? Dvs. jeg antar at det ikke kan byttes hvis det blir kjøpt på salg.''

Det minner meg om en tante som likte å kjøpe gaver som ikke kunne byttes - hun synes det var så kjedelig om folk byttet gaver som hun omhyggelig hadde valgt ut!

Nødvendig å si at loppemarkedet har fått sin andel av gavene vi har fått?

Bra noen har hatt glede av dem...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei en må se hagen an. ;)

...og så må man se an _mottakerne_. Hvis noen skulle gi meg et tre, vil jeg helst at gavven også inkluderer selve jobben med å få det ned i joorda...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og så må man se an _mottakerne_. Hvis noen skulle gi meg et tre, vil jeg helst at gavven også inkluderer selve jobben med å få det ned i joorda...;-)

Samma her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra noen har hatt glede av dem...*s*

Nå kom jeg på en historie jeg hørte fra noen venner. De hadde vært i selskap hos noen som var ganske nygifte. Som en slags 'selskapslek' hadde de nygifte en slags tulleloddtrekning, der premiene var bryllupsgaver de ikke likte og heller ikke fikk byttet...;-) Det hadde visst blitt meget munterhet rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så må man se an _mottakerne_. Hvis noen skulle gi meg et tre, vil jeg helst at gavven også inkluderer selve jobben med å få det ned i joorda...;-)

+ jevnlig vanning hvis det er påkrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du ikke det er litt dumt å gi gave som ikke kan byttes? Dvs. jeg antar at det ikke kan byttes hvis det blir kjøpt på salg.

Nei, det er kun kampanje pga at kjeden er 270 år. Det går fint an å bytte gavene/varene, for det har jeg faktisk spurt om. De samme varene er til full pris alle andre dager. Hver enkelt butikk får beskjed fra dag til dag om hele sortimentet skal kjøres til 50% avslag, eller til vanlig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så må man se an _mottakerne_. Hvis noen skulle gi meg et tre, vil jeg helst at gavven også inkluderer selve jobben med å få det ned i joorda...;-)

:)

Du liker ikke hagearbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er kun kampanje pga at kjeden er 270 år. Det går fint an å bytte gavene/varene, for det har jeg faktisk spurt om. De samme varene er til full pris alle andre dager. Hver enkelt butikk får beskjed fra dag til dag om hele sortimentet skal kjøres til 50% avslag, eller til vanlig pris.

Da må jo det bli årets julegavekjøpested!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...