Gå til innhold

Gave som forlover


Gjest plliis gi meg råd:o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    8

  • mariaflyfly

    6

  • frosken

    5

  • Axcia

    3

Mest aktive i denne tråden

Må du ta det med, da? Kan de ikke få det et par dager før avreise?

Jeg skal dessverre ikke treffe dem før avreise. Da hadde det vært en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dessverre ikke treffe dem før avreise. Da hadde det vært en mulighet.

Kjøpt inn noe bra vin, ta et bilde av det og gi dem sammen med et kort på dagen, og så kan de få gaven i etterkant.

Keep it simple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ikke det:o(

Det er bare det at jeg heller kjøper et gavekort enn å gi en helt feil gave, og noe vil jeg gi.

Jeg syns et gavekort nesten som å gi kontanter, og tror det er stor risiko for at de ikke forbinder det de kjøper med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem interesserer seg for bøker, så da blir det liksom en gave for syns skyld. Det kjennes ikke helt riktig ut det heller.

Da blir jo bøker uaktuelt ja. Så synd - tenk alt det flotte de går glipp av ved ikke å like bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jo bøker uaktuelt ja. Så synd - tenk alt det flotte de går glipp av ved ikke å like bøker!

''Så synd - tenk alt det flotte de går glipp av ved ikke å like bøker!''

Enig. Og jeg synes egentlig det er rart å overhodet ikke være interessert i bøker. Om du kanskje ikke liker å lese poesi eller skjønnlitteratur, skulle en jo tro du kunne være interessert i en bok om hobbyen din - enten det er fotografering, matlaging eller rallycross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi vin om du vet de liker vin :-)

Og kjøp vinen selv - jeg elsker å få vin i gave, selv om jeg kjøper masse vin selv - andre kjøper ting jeg ofte ikke tenker på, så jeg får smakt noe nytt.

Jeg likte flyflys forslag om bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så synd - tenk alt det flotte de går glipp av ved ikke å like bøker!''

Enig. Og jeg synes egentlig det er rart å overhodet ikke være interessert i bøker. Om du kanskje ikke liker å lese poesi eller skjønnlitteratur, skulle en jo tro du kunne være interessert i en bok om hobbyen din - enten det er fotografering, matlaging eller rallycross.

Jeg elsker bøker! Har dog omtrent ikke "vanlig" skjønnlitteratur i egen bokhylle, men leser en del av det via jobben. Faktabøker derimot får jeg ikke nok av! :o) Av alskens typer - hest, hage, hus, håndarbeide, kokebøker, natur - you name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ikke det:o(

Det er bare det at jeg heller kjøper et gavekort enn å gi en helt feil gave, og noe vil jeg gi.

Jeg syns egentlig ikke gavekort er så hyggelig å få. Litt flaut egentlig, for det er som å få penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uaktuelt for meg å ikke gi noe. Hvilken sum ville du hatt på kortet, uavhengig av min dårlige økonomi?

Jeg ville gitt kr 1000,-

Jeg synes ikke gavekort er optimalt, men hvis du ikke har noen ide om noe du tror de har lyst på, så er det kanskje den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på Christiana Glassmagasin. De har 50% på alt i butikkene nå. Kjekt! :-)

Men synes du ikke det er litt dumt å gi gave som ikke kan byttes? Dvs. jeg antar at det ikke kan byttes hvis det blir kjøpt på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi vin om du vet de liker vin :-)

Og kjøp vinen selv - jeg elsker å få vin i gave, selv om jeg kjøper masse vin selv - andre kjøper ting jeg ofte ikke tenker på, så jeg får smakt noe nytt.

Jeg likte flyflys forslag om bilder...

*Smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi vin om du vet de liker vin :-)

Og kjøp vinen selv - jeg elsker å få vin i gave, selv om jeg kjøper masse vin selv - andre kjøper ting jeg ofte ikke tenker på, så jeg får smakt noe nytt.

Jeg likte flyflys forslag om bilder...

Da bør hun isåfall få vinen levert hjem til brudeparet før avreise, evt bare ha med et kort med bilde av vinflaskene på, ref reglene om hva du kan ha med deg i håndbagasjen av flytende saker;-)

(forbehold om at utlandet = flyreise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du ikke det er litt dumt å gi gave som ikke kan byttes? Dvs. jeg antar at det ikke kan byttes hvis det blir kjøpt på salg.

''Men synes du ikke det er litt dumt å gi gave som ikke kan byttes? Dvs. jeg antar at det ikke kan byttes hvis det blir kjøpt på salg.''

Det minner meg om en tante som likte å kjøpe gaver som ikke kunne byttes - hun synes det var så kjedelig om folk byttet gaver som hun omhyggelig hadde valgt ut!

Nødvendig å si at loppemarkedet har fått sin andel av gavene vi har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så synd - tenk alt det flotte de går glipp av ved ikke å like bøker!''

Enig. Og jeg synes egentlig det er rart å overhodet ikke være interessert i bøker. Om du kanskje ikke liker å lese poesi eller skjønnlitteratur, skulle en jo tro du kunne være interessert i en bok om hobbyen din - enten det er fotografering, matlaging eller rallycross.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men synes du ikke det er litt dumt å gi gave som ikke kan byttes? Dvs. jeg antar at det ikke kan byttes hvis det blir kjøpt på salg.''

Det minner meg om en tante som likte å kjøpe gaver som ikke kunne byttes - hun synes det var så kjedelig om folk byttet gaver som hun omhyggelig hadde valgt ut!

Nødvendig å si at loppemarkedet har fått sin andel av gavene vi har fått?

Hmmm... nå fikk jeg en idé når det gjelder min ekstremt bytteivrige søster...;-)

Rent prinsippielt synes jeg gaver selvsagt er til for mottakeren, og at bytting er bra hvis den ikke "traff", men jeg merker at det er litt irrieterende at nesten ALT byttes, både gaver til henne og barna, med mindre det er 100% i samsvar med et uttrykt ønske.... *puh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... nå fikk jeg en idé når det gjelder min ekstremt bytteivrige søster...;-)

Rent prinsippielt synes jeg gaver selvsagt er til for mottakeren, og at bytting er bra hvis den ikke "traff", men jeg merker at det er litt irrieterende at nesten ALT byttes, både gaver til henne og barna, med mindre det er 100% i samsvar med et uttrykt ønske.... *puh

''Rent prinsippielt synes jeg gaver selvsagt er til for mottakeren, og at bytting er bra hvis den ikke "traff", men jeg merker at det er litt irrieterende at nesten ALT byttes''

Enig i det. Har venninner som bytter omtrent alt de får av smykker o.l. fra sin mann, f.eks. For meg sitter det langt inne å bytte et smykke min mann omhyggelig har valgt ut til meg, selv om jeg nok sterkt ville vurdert det hvis jeg mistenkte at det var dyrt + at jeg ikke likte det noe særlig (og han kanskje åpnet for at det kunne byttes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...