Gå til innhold

Barneoppdragelse i Guds navn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville vært fint for dere;)

Men jeg sa følge/lyde bud, regler etc, ikke fornekte hva som står der;)

Nei, du sa ikke det. Du sa

''Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!

''

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

27

• mariaflyfly

10

• Sjøbris

6

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ville vært fint for dere;)

Men jeg sa følge/lyde bud, regler etc, ikke fornekte hva som står der;)

''Men jeg sa følge/lyde bud, regler etc, ikke fornekte hva som står der;)''

Neida, du sa at ingenting fra GT var gyldig etter at Jesus kom. :o) Ikke at det bryr meg, jeg har min tro og den bærer jeg i hjertet mitt på min egen måte. :o) En 2000 år gammel bok har ingenting med den å gjøre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Si ifra når du har bestemt deg for hvorvidt de er kristne eller jøder, da.

Ganske enkelt egentlig;) De som godtar vold= jødisk tradisjon, de som er helt imot vold=følger Jesus;)

Jødene, er faktisk mer fredelige enn noen konservative kristne! Bare konservative kristne godtar drap på leger som utfører abort....For meg er ingenting fjernere fra kristen tro.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei det er vitterlig ikke nok å komme med noen bibelsitat, som liksom skal legitimere dine lett henslengte påstander om at de som driver nettstedet er jøder. Det blir bare patetisk rett og slett. Sorry hidi, jeg gir meg nå.

Ikke for å være slem, men du burde holde deg for god til å påstå slike ting, som en slags unnskyldning for idiotiske kristne. Det finnes råtne epler i alle leirer. Ikke bare hos muslimer og jøder.

Beklager, mente ikke å såre noen. Men mange konservative kristne, er skyld i mye elendighet:((

De fleste jøder oppfører seg bedre enn dem.

Skrevet

Ganske enkelt egentlig;) De som godtar vold= jødisk tradisjon, de som er helt imot vold=følger Jesus;)

Jødene, er faktisk mer fredelige enn noen konservative kristne! Bare konservative kristne godtar drap på leger som utfører abort....For meg er ingenting fjernere fra kristen tro.

Jeg gir opp å diskutere mer med deg. Du rører.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, du sa ikke det. Du sa

''Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!

''

Mente da regler, lover og ikke helheten.

Jeg tror på Bibelen, men husker samtidig at historiene gikk fra munn til munn, så noe er farget av de menneskene som skrev ned historiene.

Gjest kildehenvisning takk
Skrevet

Beklager, mente ikke å såre noen. Men mange konservative kristne, er skyld i mye elendighet:((

De fleste jøder oppfører seg bedre enn dem.

synes det var på sin plass med den beklagelsen hidi, selv om jeg personlig ikke ble såret.

Det er bare det at jeg ser at du har en tendens til å skyve alle de råtne eplene over i "de andres" leirer.

Så jeg setter pris på det du skrev nå :)

Skrevet

''De som godtar vold= jødisk tradisjon, de som er helt imot vold=følger Jesus;)

''

Og akkurat da jeg trodde du tok litt selvkritikk så serverer du dette. Jeg sier som flyfly. Jeg gir opp. Over og ut.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Men jeg sa følge/lyde bud, regler etc, ikke fornekte hva som står der;)''

Neida, du sa at ingenting fra GT var gyldig etter at Jesus kom. :o) Ikke at det bryr meg, jeg har min tro og den bærer jeg i hjertet mitt på min egen måte. :o) En 2000 år gammel bok har ingenting med den å gjøre.

Skal vedde på at dere som kritiserer kristne mest, ikke har lest Bibelen engang, men elsker å finne ord som skal knuse oss:)

Det klarer dere aldri;)

Jeg elsker min fredselskende Jesus, og Hans bud!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg gir opp å diskutere mer med deg. Du rører.

Nei, det gjør jeg ikke;)

Gjest kildehenvisning takk. og nå ER det over og ut! :(
Skrevet

Skal vedde på at dere som kritiserer kristne mest, ikke har lest Bibelen engang, men elsker å finne ord som skal knuse oss:)

Det klarer dere aldri;)

Det innlegget fortjener ikke noe svar i grunnen.... Nå ble jeg fryktelig skuffet rett og slett!

Skrevet

Det klarer dere aldri;)

Vi er da proppet opp og ned i mente om bibelhistorien. Det står mye fint i bibelen, men det finnes så utrolig mange skinnhellige mennesker som kaller seg kristne, men er mest opptatt av at andre følger bibelens ord. Det er så mange kristne mennesker der ute med en så ukristen oppførsel at det er til å bli kvalm av. Det er Gud som skal dømme levende og døde, hvorfor dømmer kristne mennesker hvis de tror på bibelens ord.

Skrevet

Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!

Man kan henvise til GT, som man henviser til all annen historie, men de som følger bud, regler eller lover fra GT har ikke overgitt seg til Jesus!

Så det er altså ingen kristne ledere som formaner ungdom å holde seg unna onani? ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

synes det var på sin plass med den beklagelsen hidi, selv om jeg personlig ikke ble såret.

Det er bare det at jeg ser at du har en tendens til å skyve alle de råtne eplene over i "de andres" leirer.

Så jeg setter pris på det du skrev nå :)

''Det er bare det at jeg ser at du har en tendens til å skyve alle de råtne eplene over i "de andres" leirer.''

Jeg er _ikke_ innmeldt i noen sin tro! Jeg tror på tross av etablerte kristne miljøer...Tror ikke på bispeskapet eller pavedømmet, for meg handler det om alt _annet_ enn tro!

Man trenger ingen kirke for å tro, og Jesus ville spydd av all den makt og rikdom som kirkene over hele verden sitter på. Han ville sagt: "Hvorfor ble ikke rikdommene fordelt?"

Paver og biskoper som står der i all sin glans, er et hån mot Jesus...

Skrevet

Det klarer dere aldri;)

''Jeg elsker min fredselskende Jesus,''

Det er mange som elsker Jesus som langt fra er fredselskende selv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi er da proppet opp og ned i mente om bibelhistorien. Det står mye fint i bibelen, men det finnes så utrolig mange skinnhellige mennesker som kaller seg kristne, men er mest opptatt av at andre følger bibelens ord. Det er så mange kristne mennesker der ute med en så ukristen oppførsel at det er til å bli kvalm av. Det er Gud som skal dømme levende og døde, hvorfor dømmer kristne mennesker hvis de tror på bibelens ord.

Vi skal ikke dømme;)

Og ikke alle av oss er skinnhellige heller.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg elsker min fredselskende Jesus,''

Det er mange som elsker Jesus som langt fra er fredselskende selv.

Da er spørsmålet: "Kan de lese?"

Skrevet

''Det er bare det at jeg ser at du har en tendens til å skyve alle de råtne eplene over i "de andres" leirer.''

Jeg er _ikke_ innmeldt i noen sin tro! Jeg tror på tross av etablerte kristne miljøer...Tror ikke på bispeskapet eller pavedømmet, for meg handler det om alt _annet_ enn tro!

Man trenger ingen kirke for å tro, og Jesus ville spydd av all den makt og rikdom som kirkene over hele verden sitter på. Han ville sagt: "Hvorfor ble ikke rikdommene fordelt?"

Paver og biskoper som står der i all sin glans, er et hån mot Jesus...

''Jeg tror på tross av etablerte kristne miljøer...''

Men likevel mente du at disse dustete kristne måtte være jøder!!

*irriterer meg grenseløst over at jeg gidder*

Skrevet

Jødene, er faktisk mer fredelige enn noen konservative kristne! ''

*sender hidi en lærebok i elementær logikk*

hidi, the scorpion
Skrevet

Jødene, er faktisk mer fredelige enn noen konservative kristne! ''

*sender hidi en lærebok i elementær logikk*

Skjønner hva du mener!

Det er så vanskelig å si alt jeg tror på her, så det blir mer biter enn et helhetlig bilde.

Jødene sluttet å praktisere ofring etter Tempelets fall, og de vil ikke ofre noe igjen før Tempelet er reist av deres Messias.

Så for noen å gå tilbake i tid, er ikke i tråd med hva Jesus sa: "Jeg er Livet, Sannheten og Veien!"

Gjennom hele GT er Gud en hevnens Gud, men I NT tilgir Han alt!

Finnes det ett eneste mennekse på denne jord, som ikke føler skyld? (Bortsett fra psykisk syke?)

Synd mot Gud, føles i alles hjerter. Om det er feil eller riktig, vil ethvert menneske føle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...