Gå til innhold

Allergitesting pga vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er allergisk for formalin (formaldehyd) har jeg ikke kunnet ta svineinfluensavaksinen, enda jeg hører til risikogruppene. Det er formalin i alle slike vaksiner. Nå leser jeg at svineinfluensaen kommer vi til å stifte bekjennskap med i nye omganger i mange år framover, og har tenkt mye på denne dumme allergien min.

Jeg husker når jeg ble allergisk (da vi for tjue år siden la nytt, limt gulv i stua, limet inneholdt formalin) og jeg husker allergispesialisten som da jeg kom med astma og kløe og tett nese, spurte meg om mange ting i hverdagen, og så sa han plutselig: - Dere har vel ikke lagt nytt gulv eller noe sånt det siste året?

Så var synderen funnet.

Men jeg kan altså ikke huske om han bare gjettet riktig (jeg ble bedre da vi luftet ekstremt mye det første året gulvet var der) - eller om jeg ble testet ved blodprøve. Jeg vet heller ikke om den allergien (jeg har mange) fremdeles er hos meg. Jeg vil gjerne bli svinevaksinert - og tenker på å gå og be om å bli testet for formalinallergi.

Noen her som har peiling på at om jeg reagerer negativt på en sånn enkel test - så vil jeg også tåle vaksinen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...