Gå til innhold

FU:Hva gør dere på lillejulaften?


Gjest Meegan

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Pynter og lager det koselig i huset på formiddagen.

I 17-18 tida spiser vi påsmurte julebrødskiver med brunost/hvitost og koser oss foran Tven.. Denne tradisjonen har vi fra mannen min sin familie. De er flinke til å kose seg.

Hjemme hos oss stresset muttern alltid fælt, så der hadde vi ingen spesielle tradisjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • annegunn

    17

  • mariaflyfly

    15

  • Dorthe

    4

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Min favoritt-julesang :)

Du - hva kjøper en sånn som meg av julemusikk?

Skulle gjerne hatt en cd med noe julete som jeg liker,men om det skal funke for de andre her i huset kan det ikke være fra før 1789, heller.... Ikke alt, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - hva kjøper en sånn som meg av julemusikk?

Skulle gjerne hatt en cd med noe julete som jeg liker,men om det skal funke for de andre her i huset kan det ikke være fra før 1789, heller.... Ikke alt, i hvertfall.

Jeg synes denne er fin:

http://cdon.no/musikk/oslo_gospel_choir%2c_mia_gundersen_%26_bjarte_hjelmela/lys_i_m%c3%b8rket-536778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det varierer... Vi har vanligvis sånn annenhverjul hos mine og gubbens foreldre.

Er vi hos gubbens foreldre fikser vi siste rest her hjemme før vi drar dit, og starter jula med grevinnen og hovmesteren og noe godt i glasset... Helt ypperlig :-)

Skal vi til mine foreldre skjer det ikke noe spesielt igrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - hva kjøper en sånn som meg av julemusikk?

Skulle gjerne hatt en cd med noe julete som jeg liker,men om det skal funke for de andre her i huset kan det ikke være fra før 1789, heller.... Ikke alt, i hvertfall.

Solveig Kringlebotn komme med julecd denne uka som vi medvirker på, jeg må jo nesten reklamere litt for den. ;) Men jeg tror faktisk den er veldig bra.

Tine Thing Helseth har jo fått strålende kritikk. Jeg skal kjøpe den nye skiva hennes.

Jeg har ei gammel skive med engelske carols, som er min julecd over alle julecd'er for meg. Tror den heter Carols fron King's. Altså koret fra King's college. Den må jo din anglofile familie ha. ;)

Du har selvfølgelig Händels Messias og Bachs Juleoratoriet stående i hylla?

Har du Spotify på maskina di? Kan sende deg noen eksempler der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert hende, men Oslo Gospel Choir strider mot mitt syn på at alt etter slutten av 1700-tallet er moderne...

*sær*

Jeg trenger noe klassisk som kan fenge andre. Sikkert håpløst, vi har ikke noe julemusikk for å si det sånn, jeg har ikke funnet noen løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du - hva kjøper en sånn som meg av julemusikk?

Skulle gjerne hatt en cd med noe julete som jeg liker,men om det skal funke for de andre her i huset kan det ikke være fra før 1789, heller.... Ikke alt, i hvertfall.

Kanskje et av verdens beste kor (og dirigenter) i mine ører: http://www.oslofilharmonien.no/en/Consert/?aktiv=22;folderpagesize=200

Og noe fra juledelen av Messias: http://www.youtube.com/watch?v=OQVQOW1c0DQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Kringlebotn komme med julecd denne uka som vi medvirker på, jeg må jo nesten reklamere litt for den. ;) Men jeg tror faktisk den er veldig bra.

Tine Thing Helseth har jo fått strålende kritikk. Jeg skal kjøpe den nye skiva hennes.

Jeg har ei gammel skive med engelske carols, som er min julecd over alle julecd'er for meg. Tror den heter Carols fron King's. Altså koret fra King's college. Den må jo din anglofile familie ha. ;)

Du har selvfølgelig Händels Messias og Bachs Juleoratoriet stående i hylla?

Har du Spotify på maskina di? Kan sende deg noen eksempler der. :)

Den engelske saken høres ut som noe, ja! Denne?

http://www.amazon.com/Carols-Kings-College-Choir/dp/B0000ADYAX/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=music&qid=1259442608&sr=1-3

Tror nok jeg har juleoratoriet, ja... Funker ikke for de andre her. Händels Messias har jeg hørt så mye at det er _ikke_ julemusikk - ikke for meg engang. 'For unto us a child is born' er vel det vakreste som noensinne er skrevet, ihvertfall ifølge mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Vi er ferdig med alt innen middag på lille julaften. Så resten av kvelden går til kos og avslapping.

Til middag har vi grøt med mandel.

Senere på kvelden har vi ost, kjeks og rødvin til oss voksne. Da ser vi på tv og koser oss sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den engelske saken høres ut som noe, ja! Denne?

http://www.amazon.com/Carols-Kings-College-Choir/dp/B0000ADYAX/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=music&qid=1259442608&sr=1-3

Tror nok jeg har juleoratoriet, ja... Funker ikke for de andre her. Händels Messias har jeg hørt så mye at det er _ikke_ julemusikk - ikke for meg engang. 'For unto us a child is born' er vel det vakreste som noensinne er skrevet, ihvertfall ifølge mine ører.

Jepp, det er den. Veldig fin, men jeg husker at hjemme holdt mamma og broren min på å gå på veggen av den når pappa og jeg hadde gaula oss gjennom en halvtime. Og det gjensto fortsatt en god del av skiva. ;)

Jeg liker juleplata til Dianna Krall også, jeg. Men den er kanskje ikke spot on for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holder nok på med forberedelser fremdeles. Jeg pynter f.eks. ikke lenge i forveien, det får holde om det er klart i løpet av julaftens formiddag.

Middagen er risengrynsgrøt med mandel, marsipangris til vinneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...