Gå til innhold

Sånn mini-pc

Gjest Kanskje julegave

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje julegave
Skrevet

Er det noe brukbart?

Jeg synes den virker keitete, små taster, liten skjerm, slitsom å se på osv

Men kjæresten ønsker seg en slik.

Han er kun på internet, mail, laster over bilder fra kamera. Kjører alltid trådløst hjemme.

Duger en sånn liten en da? Er skjermkort, minne, trådløst kort osv brukbart på knærten?

Skrevet

jeg har en liten pc, og den funker greit. Spørs jo helt hvilket merke du kjøper. Eneste som er kjipt er at man ikke får med seg hele bildet på en gang, så da må jeg bla nedover for å få med meg resten..

Skrevet

Jeg har en liten mini-pc, som jeg setter stor pris på til skriving, surfing og bildebehandling. Den har i tillegg 6 t batterikapasitet, så den er like lett å dra med seg omkring i huset som ei bok. Om det nå er oppskrifter jeg vil ha ved kjøkkenbenken, eller underholdning mens minstemann ser på TV.

Men mannen min får litt panikk over at den er treig i fhd til den større bærbare. Så hvis det er en faktor som kan komme til å irritere han, så pass på at du får en kraftig nok maskin.

Skrevet

Ungene har det, men jeg blir gal av all scrollingen siden skjermen er så liten, hva med den nye skjermstørrelsen som har kommet nå 15,6". Veldig fin sån midt-imellom :)

Skrevet

Spørs hva man skal bruke den til.

Jeg har hatt en liten Acer Aspire One, med 8.9 skjerm og 1 gb. Skulle bruke den som en mer portabel pc, til ferier etc. Solgte den nettopp. Syntes den jobbet for sakte, hadde for liten skjerm - og jeg hadde ikke så stort behov for den som jeg trodde at jeg hadde. Om jeg skulle kjøpe noe lignende senere (dette var jo en av de første modellene), vil jeg definitivt ha mer gb ram - og større skjerm.

Ellers var jeg veldig fornøyd med støy - eller mangelen på støy, og skjermbildet ute i dagslys.

Skrevet

Ungene har det, men jeg blir gal av all scrollingen siden skjermen er så liten, hva med den nye skjermstørrelsen som har kommet nå 15,6". Veldig fin sån midt-imellom :)

15 tommers skjerm er da standardstørrelse på bærbare så vidt jeg vet...?

Skrevet

15 tommers skjerm er da standardstørrelse på bærbare så vidt jeg vet...?

15,6" litt større enn 15"....

Skrevet

Det har kommet mange nye modeller på marekdet i høst. Dell har blant annet en som har fått veldig god omtale. Stort tastatur bra skjermkort 10,6 skjerm og ganske bra kapasitet.

En slik liten pc er grei å ha på forelesninger og å ta med seg når man har behov for tilgang til pc,men ikke trenger all verdens kapasitet.

Skrevet

For de som driver med spill er vel skjermkortet den største begrensningen på sånne små pcer. Jeg bruker min eee til alt mulig på nettet og skjønner nesten ikke nå hva jeg gjorde uten. Er veldig fornøyd.

Skrevet

15,6" litt større enn 15"....

Ja - jeg skjønner det ;).

Men - med andre ord - ikke noe å gjøre i en debatt om mini-pc`er? ;)

Skrevet

Jeg har en Asus eee, tror tallet etterpå er 1000. Jeg er veldig fornøyd, men man kan ikke forvente det samme fra en slik pc som fra en større og kraftigere pc.

Jeg bruker den til internett og litt enkle notater osv. Er superfornøyd.

Skrevet

Ja - jeg skjønner det ;).

Men - med andre ord - ikke noe å gjøre i en debatt om mini-pc`er? ;)

fordi det kan være et bedre alternativ enn en ren mini, mindre scrolling, hun spurte om mini-pc var et ok kjøp... og jeg ga min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...