Gå til innhold

FU: Må du feire jul med folk du ikke kan fordra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har fått fri for at jeg skulle slippe å være alene.

det er bra =)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• Colette

10

• meg__123!

6

• mariaflyfly

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det er bra =)

Ja. det er jeg glad for, jeg er ikke sikker på om jeg hadde synes julaften var noe stas alene

Skrevet

Ja. det er jeg glad for, jeg er ikke sikker på om jeg hadde synes julaften var noe stas alene

nei det hadde jeg syntes at hadde vært helt forferdelig..

Trist å høre om folk som gjør det :/

Skrevet

nei det hadde jeg syntes at hadde vært helt forferdelig..

Trist å høre om folk som gjør det :/

Men det blir jo slik når man ikke er gift og hele familen dør i løpet av noen år og ungene ikke er skikkelig voksne enda. Det bedrer seg nok når ungene får etablert seg og får unger.

Jeg sier jo alltid at det skulle være forbudt å bare få et barn, jeg er jo et typisk eksempel på det. Så jeg har fått tre for sikkerhets skyld.

Skrevet

Men det blir jo slik når man ikke er gift og hele familen dør i løpet av noen år og ungene ikke er skikkelig voksne enda. Det bedrer seg nok når ungene får etablert seg og får unger.

Jeg sier jo alltid at det skulle være forbudt å bare få et barn, jeg er jo et typisk eksempel på det. Så jeg har fått tre for sikkerhets skyld.

ja, jeg er glad for at jeg ikke er enebarn.. tror det hadde vært stusselig etterhvert :/

Skrevet

En person av de jeg feirer jul med har gjort noe jeg aldri kan tilgi, mot en person som nå er død.

De andre veier opp for det, jeg er veldig glad i dem, og det har aldri vært noe spørsmål for meg hvor jeg feirer jul.

Skrevet

Heldigvis feirer jeg aldri jul med folk jeg ikke kan fordra - bare med folk jeg er veldig glad i og bryr meg om :)

Skrevet

Vanligvis feirer jeg jul sammen med nærmeste familie. Det er veldig avslappet og veldig koselig.

I år må jeg dessverre spise lunsj/middag hos svigerfamilien den første juledag. Der finnes det noen jeg rett og slett ikke fordrar. Men slik er livet.

Lillejulaften og julaften skal det bare være meg, sambo, sønn og babyen i magen ;), så da koser vi oss :)

Gjest JulForEn
Skrevet

Jeg velger å være helt alene i jula, fordi jeg ikke har et nært forhold til familien min, og fordi jeg sliter med depresjon og angst som gjør det sosiale slitsomt. Men jeg regner med at det går helt greit. Jeg er en sånn person som trives alene, så jeg kommer ikke til å sitte og synes synd på meg selv. Skal kose meg med mye god mat og enda mer godterier :)

Skrevet

''Ja. det er jeg glad for, jeg er ikke sikker på om jeg hadde synes julaften var noe stas alene''

Jeg vet av en kar som ville være alene på julaften, men var buden to plasser og ingen ville høre på annet enn at han skulle komme til en av dem, sitte alene - hørt på sånt tøys!

Luringen sa til begge to at han skulle til den andre og storkoste seg i eget selskap på julaften. :o) Men det ble en viss oppstandelse utpå kvelden da de to andre partene begynte å ringe hverandre for å takke ham for gavene og så var han ingen av stedene. *Hehe*

Skrevet

Nei, heldigvis ikke - skal bare være sammen med folk jeg er glad i på julaften. :o) Senere i jula blir det nok selskaper her og der, men det skal jeg tåle - antar nyttårshelga blir roligere og det er en lang og deilig nyttårshelg denne gangen. :o)

Skrevet

Heldigvis har jeg aldri feiret jul med folk jeg ikke kan fordra.

Skrevet

Jeg kjenner en dame som er enebarn og skilt, men hennes foreldre lever, Men eksmannen hennes er _også_ enebarn (dvs absolutt ingen onkler og tanter og søskenbarn for barna deres!), og hans foreldre er døde for lenge siden.

Men han feirer alltid jul sammen med ekskona, de voksne barna, og hennes gamle foreldre.-)

Skrevet

Nei, heldigvis har jeg aldri trengt å feire jul med folk jeg ikke kan fordra.

Skrevet

Ja, da jeg var barn. Et familiemedlem skulle alltid krangle, hele året, og julaften var ikke noe unntak. Men jeg hadde ikke noe alternativ den gang, nei.

Heldigvis ser jeg ikke mennesket noe særlig mer, og nå har jeg en flott og hyggelig familie som har det koselig sammen. :-)

Skrevet

Jeg kjenner en dame som er enebarn og skilt, men hennes foreldre lever, Men eksmannen hennes er _også_ enebarn (dvs absolutt ingen onkler og tanter og søskenbarn for barna deres!), og hans foreldre er døde for lenge siden.

Men han feirer alltid jul sammen med ekskona, de voksne barna, og hennes gamle foreldre.-)

Men det går ikke her, da er jeg heller alene. Det er en grunn til at jeg ikke bor med ham mer. Jeg vil mye heller være med dattera mi på julaften enn han og familien hans. Dessuten så liker ikke familien hans meg og ikke kommer jeg inn til noen av dem heller. Jeg skjønner ikke hvorfor alle jeg kjenner bor i fjerde etasje.

Skrevet

Men det går ikke her, da er jeg heller alene. Det er en grunn til at jeg ikke bor med ham mer. Jeg vil mye heller være med dattera mi på julaften enn han og familien hans. Dessuten så liker ikke familien hans meg og ikke kommer jeg inn til noen av dem heller. Jeg skjønner ikke hvorfor alle jeg kjenner bor i fjerde etasje.

Uff, sjønner det ikke er bare-bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...