Gå til innhold

Nytt gulv


lu30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, absolutt ikke. Alt synes på hvitt, og alt synes på helt mørkt/svart. Det er best med en mellomting.

Best med en litt gusjemøkkefarge med grumsete mønster:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i sta, vi merker stor forskjell på den gamle og den nye, synes ikke den er så hard å gå på den nye.

Tenker på noen vi kjenner, kjøpte parkett til over 800kr. pr. kvm. Med en ettåring i huset som slår med lekene sine er det merker under et år etterat de la parketten.

Er vel smak og behag dette som mye annet:-) Etter nesten 26 år med vegg til veggteppe (nesten flaut å skrive det...) stortrives jeg med mitt nye gulv og ellers nyoppussete stue.

Intet er bedre enn at dere er fornøyde selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du mente sånn lys furu :)

Lys furu er vel tregolv, altså plank. For det finnes vel ikke furu-parkett? Mørke golv er mahogny og kirsebær f.eks., lyse er bjørk, bøk og furu. Eik er sånn midtimellom, jeg er ikke så begeistret for eik i det hele tatt. Men dette er mine egne definisjoner av mørke / lyse golv altså. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støv er faktisk mye mer synlig på mørke overflater enn på lyse. :o)

Det stemmer neimen ikke alltid! Ene stue her har skikkelig lyst gulv, og alt viser på det. Skipsgulvet på kjøkkenet derimot viser nesten ingen ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ikke tro at skitt var synlig på et mørkt gulv men...

Det er kanskje støvet som vises best? Og støv setter seg som regel i evt kliss som blir liggende på gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...