Gå til innhold

Mer om mat på julaften.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt 1. ennå, men juletråden må være lov nå :o) Hva skal dere spise på julaften, 1. og 2. dag?

Vi skal feire julaften hjemme (familien kommer), og skal lage ribbe, medisterkaker, julepølse, surkål og det som hører med..

1. dag skal vi på brunsj til svigermor, da blir det vel både kald og varm julemat, lefser, ribbe, laks osv. Jeg tar nok med resten fra julemiddagen, siden svigermor kommer til oss julaften og ikke lager sånt selv i år.

2. dag kommer faren og brødrene til samboeren, og da tenkte jeg å lage enten kalkunbryst eller skinkestek.. 3. dag blir det taco eller pizza på samboeren og meg i pysjen under pleddet på sofaen :o)

Hva spiser dere? Har spist pinnekjøtt en gang, og synes ikke det var særlig godt.. Jeg var 6 uker på vei, så bare lukta gjorde meg kvalm. Mye fett og bare bein, men det kan jo tenkes jeg liker det nå..

Skrevet

Julaften: mølje klokka 12 og ribbe (pluss medister) ca kl 17.

1.dag: jule"frokost" hos min far, dvs koldtbord som varer fra 12 til langt på natt.

2. dag vet jeg ikke ennå, kanskje pinnekjøtt hjemme hos oss selv hvis vi ikke blir invitert til mora mi.

Skrevet

Julaften blir det viltstek for min del og ribbe til min kjære, gjestene får velge hva de vil ha av de to tingene. :o)

1. og 2. juledag aner jeg ikke ennå. Regner med vi blir budne bort en av dagene og ellers har vi nok masse rester fra julaften, men må nok sørge for å ha noe fiskmat i fryseren.

Skrevet

Vi skal til svigers på julaften i år.

Før vi drar dit, spiser vi risengrynsgrøt til lunsj.

Til julemiddag spiser vi pinnekjøtt med mandelpoteter og grønnsaker til. Engletisser (sossisser) serveres også, men ungene foretrekker pinnekjøtt de som vi :)

Til dessert er det som regel multekrem og fruktsalat (til ære for meg som ikke liker multer :()

1. juledag har vi brunch hos svigers. Jeg elsker kald ribbe på lefse, så jeg steker alltid ribbe julaften som jeg tar med. Gleder meg allerede :D

2. juledag har vi ikke noen fast tradisjon.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi skal ha røkt pinnekjøtt på julaften, med kålrabistappe, poteter og løksaus.

Ja, og en pepperbiff, siden en av oss ikke liker pinnekjøtt og ønsket seg en biff.

1.dag blir det svineribbe med surkål, poteter, brun saus, og sikkert medisterpølse tenker jeg.

2.dag pleier vi ha ovnsbakt laks, men han som ikke liker pinnekjøtt liker ikke laks heller, så jeg lurer på om vi skal lage hjortebiff istedenfor, vi får se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...