Gå til innhold

Hjelp, jeg har nakkepine igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest Nakkevondt

Jeg har kroniske nakkesmerter, som jeg er mest plaget med om natten. Ca 1-4 ganger i mnd får jeg "nakkepine" som varer i 1-3 dager.Jeg er veldig irritabel når jeg har dette. Det minner om kraftig hodepine, det er bare det at jeg har ikke smertene i hodet , men i nakken, jeg får også vondt i øynene og må gå med solbriller også når det er overskyet(folk ser dumt på meg)Jeg mister matlysten og blir kvalm, noen ganger kaster jeg opp. Hva kan jeg gjøre? Jeg har barn å ta meg av , jeg kan ikke være sint og uvel da, er det noen medisin for meg som kan hjelpe?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33909-hjelp-jeg-har-nakkepine-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg synes først og fremst du bør få dette undersøkt hos legen din og diskutere medikamentbruk men også eventuelle undersøkelser. Det bør jo gjøres en vurdering på hva årsaken til disse plagene kan være og om andre behandlingsalternativer enn medikamenter kan være aktuelle. Medikamentbruk bør også vurderes ut fra diagnosen og individuelle forhold.

Tar du migrenemedisin?

Ike spesielt for migrene, men når det er ille nok tar jeg Naproxen, 500 mg. (2 ggr. daglig) i en dag eller tre.

Den er vel både betennelseshemmende og smertestillende så vidt jeg vet.

Men må ikke ta for mye, for da ryker magen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...