Gå til innhold

Vaksinepress?


Gjest Ikke vaksine mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke vaksine mamma

I dag var det vaksinering på skolen til barna våre. Vi har bestemt oss for å ikke vaksinere, og holder fast på det. Er skeptisk etter å ha lest så mye negativt om vaksinen. Men i dag har jeg likevel en følelse av at flere ser på oss som dårlige foreldre. Helt greitt det:) Men jeg ble bare nysgjerrig på om det er flere som har fått den følelsen, eller som har følt vaksinepress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si jeg har følt noe voldsomt press, men skolen sender lapper med hjem til stadighet med informasjon om vaksinasjon :)

Vi har også bestemt oss for ikke å vaksinere oss, og jeg er trygg på den beslutningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestemt oss for ikke å vaksineres og står fast ved det. Men jeg føler som deg at jeg er en dårlig mor som nekter sønnen min vaksine. På skolen til sønnen min starter de opp med vaksinering i morgen og hele FAU jubler i samstemt kor,"endelig blir våre unger vaksinert"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Du har lest så mye negativt om vaksinen, sier du, men jeg lurer på: Har du lest noe negativt om svineinfluensaen?

Kunne sikkert ha forklart meg litt bedre:)

Har lest masse negativt om svineinflunsaen. Jeg føler likevel at jeg vet hva svineinfluensaen er. Vi er friske, og vil mest sannsynlig greie oss fint selv om vi får den. Ja, jeg vet at det er en risiko.....Men ikke sikkert at vi får den heller:)

Vaksinen derimot føler jeg meg veldig usikker på. Er mest redd for langtidsvirkninger. Hvordan vil vaksinen påvirke barna mine om f.eks. 20 år? Synest det har blitt gitt altfor lite info om sånne ting , derfor skal barna mine få slippe. Synest du den tanken er rar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke vaksine mamma

Vi har også bestemt oss for ikke å vaksineres og står fast ved det. Men jeg føler som deg at jeg er en dårlig mor som nekter sønnen min vaksine. På skolen til sønnen min starter de opp med vaksinering i morgen og hele FAU jubler i samstemt kor,"endelig blir våre unger vaksinert"

Rare greier. Muligt jeg tar feil. Men føler meg, som jubalong70, trygg på valget vårt.

Og jeg ville ikke ha jublet over vaksinen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Kunne sikkert ha forklart meg litt bedre:)

Har lest masse negativt om svineinflunsaen. Jeg føler likevel at jeg vet hva svineinfluensaen er. Vi er friske, og vil mest sannsynlig greie oss fint selv om vi får den. Ja, jeg vet at det er en risiko.....Men ikke sikkert at vi får den heller:)

Vaksinen derimot føler jeg meg veldig usikker på. Er mest redd for langtidsvirkninger. Hvordan vil vaksinen påvirke barna mine om f.eks. 20 år? Synest det har blitt gitt altfor lite info om sånne ting , derfor skal barna mine få slippe. Synest du den tanken er rar?

Tja, jeg synes nok det er litt rart å tenke slik, siden det er plenty av andre ting folk gjør med/mot ungene sine helt uten hemninger - og som de heller ikke vet konsekvensen av om 20 år.

Jeg har allerede mistet et barn, og er ikke villig til å ta den risikoen i forhold til svineinfluensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Tja, jeg synes nok det er litt rart å tenke slik, siden det er plenty av andre ting folk gjør med/mot ungene sine helt uten hemninger - og som de heller ikke vet konsekvensen av om 20 år.

Jeg har allerede mistet et barn, og er ikke villig til å ta den risikoen i forhold til svineinfluensaen.

Vet ikke helt hva du sikter til i det første avsnittet. Men jeg må bare få lov til å følge MIN magefølelse. Og den er helt imot vaksine .Må også nevne at barna mine er så store at de er opptatt av dette med vaksine, mye diskusjon i klassen. De er begge helt bestemte på å ikke ta. Og jeg har vært helt nøytral. Men det gjorde selvsagt valget mitt lettere i dag.

Ellers har jeg ingen vanskeligheter med å forstå at noen også ønsker å vaksinere. Og når du skriver at du har mistet et barn, så forstår jeg deg ekstra godt. Varme tanker til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min mor ringer stadig vekk og utøver vaksinepress. Ender antagelig med vaksinering av oss voksne og toåringen, men hadde egentlig bestemt meg for å la være.

Er redd for langtidsvirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Vet ikke helt hva du sikter til i det første avsnittet. Men jeg må bare få lov til å følge MIN magefølelse. Og den er helt imot vaksine .Må også nevne at barna mine er så store at de er opptatt av dette med vaksine, mye diskusjon i klassen. De er begge helt bestemte på å ikke ta. Og jeg har vært helt nøytral. Men det gjorde selvsagt valget mitt lettere i dag.

Ellers har jeg ingen vanskeligheter med å forstå at noen også ønsker å vaksinere. Og når du skriver at du har mistet et barn, så forstår jeg deg ekstra godt. Varme tanker til deg.

''Vet ikke helt hva du sikter til i det første avsnittet.''

Altså, du skrev at du var skeptisk til vaksinen bl.a. fordi du ikke vet hva det fører til om f.eks. 20 år. Og det var det som bare var mitt lille poeng, at vi hele tiden gjør ting med/mot ungene våre som vi ikke vet konsekvensen av om 20 år.

Vi gir barna frityrstekt mat, barn slipper å spise grønnsaker og barn leker i forurensede miljøer - for å ta noen veldig konkrete, enkle eksempler.

Takk med medfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen få som har valgt å ikke vaksinere ungene sine og det synes jeg er helt greit. Folk må selv følge magefølelsen:)

Jeg tror iallefall ikke at de som har valgt å ikke vaksinere ungene sine er dårligere foreldre enn andre. Kanskje heller tvert imot? ;) Når man velger bort vaksinen så vil jeg tro det er godt gjennomtenkt. Sikkert ikke alle som velger vaksinen som har tenkt like nøye gjennom det?

For vår del har vi valgt å vaksinere ungene våre, og da mest fordi vi ikke tør å ta sjansen på å få svineinfluensaen da det uansett er større risiko forbundet med å få den enn med å ta vaksinen. Det beste er selvsagt sikkert å slippe både influensa og vaksine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Vi har ikke opplevd noe vaksineringspress fra skolen - enda. Vi har bare fått hjem et skjema der vi skulle krysse av for om barnet skulle vaksineres eller ikke.

Men så ble hele vaksineringen utsatt på ubestemt tid. Vi har ikke hørt et pip mer om saken, selv om det har gått over en måned. Jeg hadde vel forventet at vi skulle blitt litt oppdatert underveis, men den gang ei.

Jeg har bare skrevet i meldingsboken at sønnen min ikke skal vaksineres likevel, sånn i tilfelle de setter i gang med vaksine en dag uten å informere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nesten inntrykk av at det er motsatt. De som er skeptiske til vaksinen mener at de som lar seg og sine vaksinere er hjernevaskede, tomhjernede, uten evne til å tenke selv, men bare stoler blindt på myndighetene (som jo egentlig er ute etter å redde sitt eget skinn/ta livet av oss alle for å få bedre plass på jorda/tjene penger som gress på vaksinen/etc. ).

Det har vært så mye debatt av både saklig og usaklig art at jeg tror alle føler at noen ser rart på dem uansett hva de velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

''Vet ikke helt hva du sikter til i det første avsnittet.''

Altså, du skrev at du var skeptisk til vaksinen bl.a. fordi du ikke vet hva det fører til om f.eks. 20 år. Og det var det som bare var mitt lille poeng, at vi hele tiden gjør ting med/mot ungene våre som vi ikke vet konsekvensen av om 20 år.

Vi gir barna frityrstekt mat, barn slipper å spise grønnsaker og barn leker i forurensede miljøer - for å ta noen veldig konkrete, enkle eksempler.

Takk med medfølelsen.

Joda, men det forurensede miljøet kan jeg som mamma gjøre lite med. Ungene mine har fått masse grønsaker, og vi spiser ikke frityrstekt mat. Forstår at dette bare var eksempel. Men godt med litt galgenhumor også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Jeg kjenner noen få som har valgt å ikke vaksinere ungene sine og det synes jeg er helt greit. Folk må selv følge magefølelsen:)

Jeg tror iallefall ikke at de som har valgt å ikke vaksinere ungene sine er dårligere foreldre enn andre. Kanskje heller tvert imot? ;) Når man velger bort vaksinen så vil jeg tro det er godt gjennomtenkt. Sikkert ikke alle som velger vaksinen som har tenkt like nøye gjennom det?

For vår del har vi valgt å vaksinere ungene våre, og da mest fordi vi ikke tør å ta sjansen på å få svineinfluensaen da det uansett er større risiko forbundet med å få den enn med å ta vaksinen. Det beste er selvsagt sikkert å slippe både influensa og vaksine ;)

Fint skrevet. Jeg må bare få nevne at jeg også har en voksen sønn i risikogruppen (ikke av det mest alvorlige, men dog).

I den samme situasjonen som jeg er i nå, så ville jeg nok valgt å vaksinere han for noen år tilbake. Er ingen fanatiker:)

Men nå bestemmer han selv. Og jeg er ikke jublende glad for at han ikke vil vaksinere seg. Men forstår hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Vi har ikke opplevd noe vaksineringspress fra skolen - enda. Vi har bare fått hjem et skjema der vi skulle krysse av for om barnet skulle vaksineres eller ikke.

Men så ble hele vaksineringen utsatt på ubestemt tid. Vi har ikke hørt et pip mer om saken, selv om det har gått over en måned. Jeg hadde vel forventet at vi skulle blitt litt oppdatert underveis, men den gang ei.

Jeg har bare skrevet i meldingsboken at sønnen min ikke skal vaksineres likevel, sånn i tilfelle de setter i gang med vaksine en dag uten å informere.

Vi har heller ikke opplevd press fra skolen, tvert imot. Det er heller litt holdninger blandt andre foreldre jeg reagerte litt på i dag. Og var litt spent på hvordan andre opplever det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Jeg har nesten inntrykk av at det er motsatt. De som er skeptiske til vaksinen mener at de som lar seg og sine vaksinere er hjernevaskede, tomhjernede, uten evne til å tenke selv, men bare stoler blindt på myndighetene (som jo egentlig er ute etter å redde sitt eget skinn/ta livet av oss alle for å få bedre plass på jorda/tjene penger som gress på vaksinen/etc. ).

Det har vært så mye debatt av både saklig og usaklig art at jeg tror alle føler at noen ser rart på dem uansett hva de velger.

Ok...interessant og høre forskjellige synspunkter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Vi har heller ikke opplevd press fra skolen, tvert imot. Det er heller litt holdninger blandt andre foreldre jeg reagerte litt på i dag. Og var litt spent på hvordan andre opplever det.

Ok, da svarte jeg på feil spørsmål :)

Jeg har vel opplevd omtrent like mye av begge deler. Men jeg synes at de som vil la seg vaksinere, ofte er mer usaklige enn de som ikke vil.

Jeg har hørt litt for mange ganger: "Men hvis barna dine får influensaen og dør, da kan du angre da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Jeg har ikke følt noe press. Min 14 åring har gitt klar beskjed om at det er uaktuelt å la seg vaksinere. Han er en reflektert ung mann, og det er uakutelt å presse han til å la seg vaksinere. Så i morgen leverer han lapp om at vi ikke ønsker at han skal vaksineres, selv om det strengt tatt er han selv som ikke ønsker det. På lappen stod det spesifikt at barn over tolv skulle høres i sine ønsker, så regner ikke med noe press fra den kanten.

Selv kommer jeg nok til å la meg vaksinere pga jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...