Gå til innhold

Vaksinepress?


Gjest Ikke vaksine mamma

Anbefalte innlegg

Gjest me et moi

Joda, men det forurensede miljøet kan jeg som mamma gjøre lite med. Ungene mine har fått masse grønsaker, og vi spiser ikke frityrstekt mat. Forstår at dette bare var eksempel. Men godt med litt galgenhumor også:)

''og vi spiser ikke frityrstekt mat.''

åneiiiii.... har ungene dine virkelig aldri fått opplevd McDonalds? hva slags mor er du egentlig?? ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ervaksinert

Joda, men det forurensede miljøet kan jeg som mamma gjøre lite med. Ungene mine har fått masse grønsaker, og vi spiser ikke frityrstekt mat. Forstår at dette bare var eksempel. Men godt med litt galgenhumor også:)

''Joda, men det forurensede miljøet kan jeg som mamma gjøre lite med.''

Vi velger jo hvor vi vil bo, f.eks., i forurenset by eller i landlige omgivelser. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Ok, da svarte jeg på feil spørsmål :)

Jeg har vel opplevd omtrent like mye av begge deler. Men jeg synes at de som vil la seg vaksinere, ofte er mer usaklige enn de som ikke vil.

Jeg har hørt litt for mange ganger: "Men hvis barna dine får influensaen og dør, da kan du angre da!"

''Jeg har hørt litt for mange ganger: "Men hvis barna dine får influensaen og dør, da kan du angre da!"''

Men... Ville du ikke det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer følelsen fra, da? Hvis det ikke er noe mer konkret enn en følelse, er det jo ikke sikkert det er noe som helst i det.

De fleste aksepterer vel at dette er valgfritt, akkurat som barnevaksinene.

Jeg synes vi er heldige som kan velge uavhengig av om vi har god eller dårlig råd. Det finnes fanatikere i begge leire som sikkert synes motstanderne er dårlige foreldre, men det er ingen grunn til å la dem sette dagsorden.

Sønnen min tok vaksinen på torsdag, det gjorde flertallet på skolen hans også, men ikke alle. Noen av de som ikke tok den, hadde tatt den fra før. Eksempelvis hadde Jakob tatt den på jobben til moren sin, mens Lucas visstnok ikke skulle ta den i det hele tatt - trodde junior. Så man får litt av en jobb hvis man skal kartlegge og evt. fordømme andre enn de man vet svært mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Ok, da svarte jeg på feil spørsmål :)

Jeg har vel opplevd omtrent like mye av begge deler. Men jeg synes at de som vil la seg vaksinere, ofte er mer usaklige enn de som ikke vil.

Jeg har hørt litt for mange ganger: "Men hvis barna dine får influensaen og dør, da kan du angre da!"

Tenkte ikke over at du svarte på feil spørsmål:) Var jeg som hadde forklart litt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

''og vi spiser ikke frityrstekt mat.''

åneiiiii.... har ungene dine virkelig aldri fått opplevd McDonalds? hva slags mor er du egentlig?? ;)))

Bra du har humor;) Jeg er nok en ganske dårlig mor. Vi var i Paris i fjor og da var vi faktisk på McDonalds, for første gang. Men viktig å ikke være fanatisk, enten det gjelder mat eller vaksine. Og godt at vi alle har forskjellige meninger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke vaksine mamma

''Joda, men det forurensede miljøet kan jeg som mamma gjøre lite med.''

Vi velger jo hvor vi vil bo, f.eks., i forurenset by eller i landlige omgivelser. :-)

Bor på landet vi:)

Men sikkert ikke helt rent her heller.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

Hvor kommer følelsen fra, da? Hvis det ikke er noe mer konkret enn en følelse, er det jo ikke sikkert det er noe som helst i det.

De fleste aksepterer vel at dette er valgfritt, akkurat som barnevaksinene.

Jeg synes vi er heldige som kan velge uavhengig av om vi har god eller dårlig råd. Det finnes fanatikere i begge leire som sikkert synes motstanderne er dårlige foreldre, men det er ingen grunn til å la dem sette dagsorden.

Sønnen min tok vaksinen på torsdag, det gjorde flertallet på skolen hans også, men ikke alle. Noen av de som ikke tok den, hadde tatt den fra før. Eksempelvis hadde Jakob tatt den på jobben til moren sin, mens Lucas visstnok ikke skulle ta den i det hele tatt - trodde junior. Så man får litt av en jobb hvis man skal kartlegge og evt. fordømme andre enn de man vet svært mye om.

Som jeg skrev i et annet svar, så var jeg bare litt nysgjerrig på OM noen føler vaksinepress. Jeg mener ikke å være verken fordømmemde eller noe annet når det gjelder vaksine eller ikke. Forstår begge deler.

Og det jeg skriver om magefølelsen, det kan jeg nesten ikke forklare.Sjelden man kan forklare akkurat den følelsen, den bare er der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Jeg har hørt litt for mange ganger: "Men hvis barna dine får influensaen og dør, da kan du angre da!"''

Men... Ville du ikke det, da?

Uskaligheten kom hit også, ja.

Jeg synes du er skikkelig usmakelig nå. Det hjelper ikke at andre har vært usmakelige før deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint skrevet. Jeg må bare få nevne at jeg også har en voksen sønn i risikogruppen (ikke av det mest alvorlige, men dog).

I den samme situasjonen som jeg er i nå, så ville jeg nok valgt å vaksinere han for noen år tilbake. Er ingen fanatiker:)

Men nå bestemmer han selv. Og jeg er ikke jublende glad for at han ikke vil vaksinere seg. Men forstår hans valg.

Takk :)

Jeg hadde nok forsøkt å få ham på andre tanker? Synes det virker skummelt å ikke ta vaksinen når man er i en risikogruppe... Men så er ikke jeg spesielt redd for vaksinen heller da... Har blitt veldig beroliget av leger jeg kjenner,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ervaksinert

Uskaligheten kom hit også, ja.

Jeg synes du er skikkelig usmakelig nå. Det hjelper ikke at andre har vært usmakelige før deg.

Hæ? Du kan da vel ikke kalle det usakelig eller usmakelig (er ikke helt sikker på hva du opprinnelig mente) å påpeke en slik ting, vel?

Du latterliggjør folk som har valgt å vaksinere ungene sine fordi de vil beskytte sine barn, fordi de ikke ønsker å leve med skyldfølelsen ved å utsette sitt barn for en dødlig pandemi _om_ det skulle slå til. Og da lurer jeg på om du ikke ville fått dårlig samvittighet om ditt valg i denne sammenhengen slo helt feil ut?

For all del, du trenger absolutt ikke å svare på spørsmålet, jeg antar at det er vanskelig, men å si at jeg er usmakelig eller usakelig er vel drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i et annet svar, så var jeg bare litt nysgjerrig på OM noen føler vaksinepress. Jeg mener ikke å være verken fordømmemde eller noe annet når det gjelder vaksine eller ikke. Forstår begge deler.

Og det jeg skriver om magefølelsen, det kan jeg nesten ikke forklare.Sjelden man kan forklare akkurat den følelsen, den bare er der:)

Jeg tolket ikke _deg_ som fordømmende, heller. Jeg mente bare at det ikke er så lett å ha oversikt over _hvem_ man evt. skal stemple som dårlige foreldre, så jeg tror ikke det er så mange som blir gjenstand for fordømmelse akkurat denne gangen. Saken er for "innviklet" og ikke lik for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke vaksine mamma

''Joda, men det forurensede miljøet kan jeg som mamma gjøre lite med.''

Vi velger jo hvor vi vil bo, f.eks., i forurenset by eller i landlige omgivelser. :-)

Som et lite tillegg til det jeg skrev i går så må jeg si at selv om jeg ikke vaksinerte ungene mine i går, så har jeg en liten svart samvittighet ang solidaritet. Tanken på å smitte andre er ikke god.Men foreløpig er jeg egoistisk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...