Gå til innhold

Iphone - er det noe bra da?


Gjest Mamma på handletur

Anbefalte innlegg

Har hørt den er litt klønete å skrive sms med, hva mener du?

Synes ikke det er klønete, men det er jo en tilvenningssak når man er vant til vanlig mobil med flere bokstaver på samme knapp.

Det er også enkelt å gå tilbake og rette evt feilstavinger, og man får hele lista med konversasjon fram og tilbake på et sted som kan scrolles opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Synes ikke det er klønete, men det er jo en tilvenningssak når man er vant til vanlig mobil med flere bokstaver på samme knapp.

Det er også enkelt å gå tilbake og rette evt feilstavinger, og man får hele lista med konversasjon fram og tilbake på et sted som kan scrolles opp og ned.

''man får hele lista med konversasjon fram og tilbake på et sted som kan scrolles opp og ned.''

Det synes jeg er helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Fordi hovedgrunnen til å ha en iphone er alt det andre man kan bruke den til i tillegg til å ringe, og det koster å kjøpe programmene, samt nettrafikken for å laste ned / ha tilgang til alt den åpner mulighetene for. Man bør ha et ( i utgangpunktet) dyrere abonnement som inkluderer en del av dette, med et vanlig barnevennlig abonnement, vil det bli beldig dyrt å utnytte iphonens muligheter.

Hvis man hovedsakelig bruker den til å ringe og sende sms, er det en dyr og ikke kjempegod telefon som lett går i stykker.

Det er en grunn til at de som har den sier "og så kan man ringe med den også" - det er nemlig ikke hovedgrunnen til å ha en iphone.. (selv om den nye utgaven er en ok telefon i forhold til den forrige..)

''(selv om den nye utgaven er en ok telefon i forhold til den forrige..)

''

Hva mener du med det? Har selv den gamle utgaven (ikke S), og synes den er helt ok å ringe med - hva er bedre på den nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kostnadene baller VELDIG på seg"

Ser flere nevner noe om sånt. Hva mener du med det?

:)

Jeg vet ikke så veldig mye, men hører folk sier at de fleste applikasjonene må man på nettet for å bruke, eller man må laste dem ned. Dette gjør at man må være online ganske mye for å ha noe særlig nytte av en slik telefon.

Om man ikke bruker penger på et abonnement som dekker mye web-aktivitet, så må man bruke penger for å betale for aktiviteten :)

Hvis jeg har forstått min kjære rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg kjøpte den til unger/unge ungdommer"

Hvorfor?

:)

Fordi den ikke tåler allverdens røff håndtering før glasset sprekker, og fordi den har så mange kule gadgets og enkel tilgang til nettbaserte tjenester at veien til skyhøy telefonregning er ganske kort.

Har man imidlertid en ganske pertentlig unge med evne til utsatt behovtilfredsstillelse, er det nok ikke noe problem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ikke tåler allverdens røff håndtering før glasset sprekker, og fordi den har så mange kule gadgets og enkel tilgang til nettbaserte tjenester at veien til skyhøy telefonregning er ganske kort.

Har man imidlertid en ganske pertentlig unge med evne til utsatt behovtilfredsstillelse, er det nok ikke noe problem. ;)

Man får jo ikke kjøpt kule gadgets eller musikk på iPhone uten VISA-kort, så den biten er vel neppe et problem for en 13 åring. Men nettsurfing er dyrt, og kronene kommer til å renne ut der ettersom iPhone er så fin å surfe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt den er litt klønete å skrive sms med, hva mener du?

Det stemmer i alle fall ikke. Jeg med mine revmatiske fingre syns liketil den er god å skrive på. Særlig med liggende tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hovedgrunnen til å ha en iphone er alt det andre man kan bruke den til i tillegg til å ringe, og det koster å kjøpe programmene, samt nettrafikken for å laste ned / ha tilgang til alt den åpner mulighetene for. Man bør ha et ( i utgangpunktet) dyrere abonnement som inkluderer en del av dette, med et vanlig barnevennlig abonnement, vil det bli beldig dyrt å utnytte iphonens muligheter.

Hvis man hovedsakelig bruker den til å ringe og sende sms, er det en dyr og ikke kjempegod telefon som lett går i stykker.

Det er en grunn til at de som har den sier "og så kan man ringe med den også" - det er nemlig ikke hovedgrunnen til å ha en iphone.. (selv om den nye utgaven er en ok telefon i forhold til den forrige..)

''(selv om den nye utgaven er en ok telefon i forhold til den forrige..)''

Det der har jeg aldri skjønt meg på. Mange sier iPhone 3G har dårlig lyd og dårlig dekning, men på mine 15 mnd med telefonen har jeg aldri opplevd en brutt samtale eller hatt problemer med å høre under samtaler. Og jeg har nedsatt hørsel, bare for å nevne det i en bisetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...