Gå til innhold

HJELP jeg har hostet som en gal i 11 dg nå!


Gjest lei av å hoste nå

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å hoste nå

NÅ er jeg lei av å hoste. Fikk Cozylan for 8 dager siden, men hosten har ikke gitt seg.. Får skikkelig hostekuler, og nå er det slimete og grønt det som kommer ut.. Burde jeg kanskje sjekke dette på nytt ? Legen sa jeg hadde slim i lungene, og at det var derfor jeg hostet, det virker absolutt som om det fremdeles er slim, om ikke mere enn tidligere! Jeg bær kanskje ha antibiotika ? Er det noen som vet noe om dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min har det akkurat på samme måte. Han har hostet i godt over fire uker. Han trenger ikke antibiotika, det må bare gå over.

Ring legen din og spør om du kan/bør komme inn på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Sønnen min har det akkurat på samme måte. Han har hostet i godt over fire uker. Han trenger ikke antibiotika, det må bare gå over.

Ring legen din og spør om du kan/bør komme inn på nytt.

Oi, 4 uker... Ja da er det vel bare å ståsette seg!

Jeg skal ut å fly på søndag, og ser at man kan bli stoppet om flypersonalet mener man er syk. Jeg får prøve etter beste evne å ikke hoste når jeg ihverftfall går ombord ! :-)

PS og slimet til sønnen din er også grønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 4 uker... Ja da er det vel bare å ståsette seg!

Jeg skal ut å fly på søndag, og ser at man kan bli stoppet om flypersonalet mener man er syk. Jeg får prøve etter beste evne å ikke hoste når jeg ihverftfall går ombord ! :-)

PS og slimet til sønnen din er også grønt!

Ja, jeg tror det. Han spytter det riktignok ikke ut.

Forøvrig går nok flyreisen helt fint så lenge du ikke har feber :) Ta med lommetørkle som du kan hoste i, slik at du ikke støter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Ja, jeg tror det. Han spytter det riktignok ikke ut.

Forøvrig går nok flyreisen helt fint så lenge du ikke har feber :) Ta med lommetørkle som du kan hoste i, slik at du ikke støter noen.

Flott, det skal jeg gjøre ! Så blir det bare å inntak halstabletter igjen ( Å gud, jeg er lei å ha sukkertøy i munnen om natten nå ) Man får jeg en vond smak hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, det skal jeg gjøre ! Så blir det bare å inntak halstabletter igjen ( Å gud, jeg er lei å ha sukkertøy i munnen om natten nå ) Man får jeg en vond smak hele tiden...

Uff, det høres ikke behagelig ut.

Du har ikke smerter i brystet, da? Sånn bortsett fra støle muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det høres ikke bra ut.

Og jeg er egentlig forundret over legen som gir Cosylan når du har slim i lungene! Så vidt jeg vet, så virker Cosylan hostedempende. Men når du har slim, så bør du jo nettopp hoste det opp. Da foreskrives oftere efedrinmiksturer, trodde jeg. Mens Cosylan brukes mot tørrhoste når det ikke er slim...

Uansett - grønt oppspytt kan tyde på infeksjon, bronkitt eller lignende. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha bedt om en crp for å få sjekka infeksjonsnivået og vurdert om antibiotika er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Den hostingen er fæl,og at du hoster opp grønn slim tyder vel på at du kansje har en betennelse? Er du i tillegg tett i nesa,kan du ha en bihulebetennelse...som må kureres med antibiotika!

Selv hoster jeg også veldig mye,men det er tørrhoste...er helt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Uff, det høres ikke behagelig ut.

Du har ikke smerter i brystet, da? Sånn bortsett fra støle muskler?

Det hadde jeg til å begynne med. Litt stikk i høyre lunge liksom. Men det er ikke sånn lenger nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hostingen er fæl,og at du hoster opp grønn slim tyder vel på at du kansje har en betennelse? Er du i tillegg tett i nesa,kan du ha en bihulebetennelse...som må kureres med antibiotika!

Selv hoster jeg også veldig mye,men det er tørrhoste...er helt utslitt.

''...kan du ha en bihulebetennelse...som må kureres med antibiotika!''

Det er rimelig sjeldent man får antibiotika for bihulebetennelse nå for tiden.

''Antibiotika benyttes i noen tilfeller hvis legen mistenker at infeksjonen er forårsaket av bakterier, f.eks. ved plager som varer lengre enn 10-14 dager eller ved forverrelse og feber etter 5-7 dager. Men mange kan klare seg bra uten antibiotika. Forskning tyder på at antibiotika har liten effekt ved akutt bihulebetennelse og brukes for ofte.''

http://nhi.no/sykdommer/ore-nese-hals/bihulene/bihulebetennelse-akutt-3441.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg til å begynne med. Litt stikk i høyre lunge liksom. Men det er ikke sånn lenger nå

Ring legen og be om videre undersøkelser, du. Han/hun har nok vært litt i svima sist gang du var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.R.-07

Jeg har akkurat hostet i tre måneder. Ikke så ille som det du beskriver altså. Det som til slutt hjalp meg var noe så enkelt som Bisolvon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Huff, det høres ikke bra ut.

Og jeg er egentlig forundret over legen som gir Cosylan når du har slim i lungene! Så vidt jeg vet, så virker Cosylan hostedempende. Men når du har slim, så bør du jo nettopp hoste det opp. Da foreskrives oftere efedrinmiksturer, trodde jeg. Mens Cosylan brukes mot tørrhoste når det ikke er slim...

Uansett - grønt oppspytt kan tyde på infeksjon, bronkitt eller lignende. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha bedt om en crp for å få sjekka infeksjonsnivået og vurdert om antibiotika er tingen.

FLOTT, ringte til legen nå og har fått beskjed om å komme å ta en crp..

Så da må jeg fyke avgårde! Takk for hjelpen alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lei av å hoste nå

Jeg har akkurat hostet i tre måneder. Ikke så ille som det du beskriver altså. Det som til slutt hjalp meg var noe så enkelt som Bisolvon.

3 mnd... Å gud bedre... stakkars deg. God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Da jeg hostet slik i fjor ble jeg sendt til røntgen, fikk beskjed om lungebetennelse, og måtte ta antibiotika.

Jeg har leddgikt og går på sprøyter som gjør at immunforsvaret svekkes. På disse tre og et halvt årene så har jeg ALDRI ( bank, bank) hatt noen form for infeksjon. Håper ikke at det kommer noe sånt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

''...kan du ha en bihulebetennelse...som må kureres med antibiotika!''

Det er rimelig sjeldent man får antibiotika for bihulebetennelse nå for tiden.

''Antibiotika benyttes i noen tilfeller hvis legen mistenker at infeksjonen er forårsaket av bakterier, f.eks. ved plager som varer lengre enn 10-14 dager eller ved forverrelse og feber etter 5-7 dager. Men mange kan klare seg bra uten antibiotika. Forskning tyder på at antibiotika har liten effekt ved akutt bihulebetennelse og brukes for ofte.''

http://nhi.no/sykdommer/ore-nese-hals/bihulene/bihulebetennelse-akutt-3441.html

Fikk en Antibiotikakur i våres,da jeg fikk Bihulebetennelse.Det hjalp meg straks! Var så dårlig at jeg ikke klarte å holde øyene mine oppe engang!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg hadde vondt i skuldrene mine når jeg hadde lungebetennelse, har du det så bør du i allefall vurdere sterkt å ringe legen. Har du feber så har du nok noe betennelse....

Bisolvon slimløsende får du også i tabetettform, veldig greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei av å hoste nå

Mener å huske at jeg hadde vondt i skuldrene mine når jeg hadde lungebetennelse, har du det så bør du i allefall vurdere sterkt å ringe legen. Har du feber så har du nok noe betennelse....

Bisolvon slimløsende får du også i tabetettform, veldig greie.

Sitter nå på apoteket Og skal hente antibiotika (doxylin) og mer cozylan. Hadde krepitasjon I mitre del av lungene, så det er starten på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei av å hoste nå

Mener å huske at jeg hadde vondt i skuldrene mine når jeg hadde lungebetennelse, har du det så bør du i allefall vurdere sterkt å ringe legen. Har du feber så har du nok noe betennelse....

Bisolvon slimløsende får du også i tabetettform, veldig greie.

Sitter nå på apoteket Og skal hente antibiotika (doxylin) og mer cozylan. Hadde krepitasjon I mitre del av lungene, så det er starten på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...