Gå til innhold

HJELP jeg har hostet som en gal i 11 dg nå!


Gjest lei av å hoste nå

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Sitter nå på apoteket Og skal hente antibiotika (doxylin) og mer cozylan. Hadde krepitasjon I mitre del av lungene, så det er starten på noe.

Hva er krepitasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Hvis du har hatt slimhoste kan det være galt å gi Cosylan.

Denne miksturen er hostedempende og ikke slimløsende.

Dette kan ha forårsaket at du har dratt på deg noe du nå trenger mer og annen medisin for å komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Sitter nå på apoteket Og skal hente antibiotika (doxylin) og mer cozylan. Hadde krepitasjon I mitre del av lungene, så det er starten på noe.

Tror jeg personlig hadde prøvd å bruke minst mulig Cosylan. Prøv Bisolvon som blir foreslått av noen lengre nede i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Huff, det høres ikke bra ut.

Og jeg er egentlig forundret over legen som gir Cosylan når du har slim i lungene! Så vidt jeg vet, så virker Cosylan hostedempende. Men når du har slim, så bør du jo nettopp hoste det opp. Da foreskrives oftere efedrinmiksturer, trodde jeg. Mens Cosylan brukes mot tørrhoste når det ikke er slim...

Uansett - grønt oppspytt kan tyde på infeksjon, bronkitt eller lignende. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha bedt om en crp for å få sjekka infeksjonsnivået og vurdert om antibiotika er tingen.

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Tror jeg personlig hadde prøvd å bruke minst mulig Cosylan. Prøv Bisolvon som blir foreslått av noen lengre nede i tråden.

heisann

Takk for tips. Jeg fikk med ny flaske cozylan, men kjøpte med meg Biosolvn også, i tablettform. er ganske greit å bringe med seg.

Nå håper jeg at antibiotikaen tar knekken på betennelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lei av å hoste nå

Hva er krepitasjon?

Det er en "lyd" man hører.. Hvis du tar og gnir på noen hårstrå ved æret ditt så høres det en krepitasjon. En sånn lyd i lungene betyr at det er en betennelse der.

Ved berøring på evt ledd, ved palpasjon, så kan betennelse også kjennes ut som "potetmel" Dette indikerer betennelse.

Vanskelig forklart kanskje.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Huff, det høres ikke bra ut.

Og jeg er egentlig forundret over legen som gir Cosylan når du har slim i lungene! Så vidt jeg vet, så virker Cosylan hostedempende. Men når du har slim, så bør du jo nettopp hoste det opp. Da foreskrives oftere efedrinmiksturer, trodde jeg. Mens Cosylan brukes mot tørrhoste når det ikke er slim...

Uansett - grønt oppspytt kan tyde på infeksjon, bronkitt eller lignende. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha bedt om en crp for å få sjekka infeksjonsnivået og vurdert om antibiotika er tingen.

Crp var litt forhøyet. (lurer på om den var 37). Tok også prøve på om det var Mykoplasma i lungene, for det har både min brors familie og søster hatt.. men denne prøven var negativ.

Cozylanen har hjulpet om natten for å få sovet ivhertfall.. så har hosten dempet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

heisann

Takk for tips. Jeg fikk med ny flaske cozylan, men kjøpte med meg Biosolvn også, i tablettform. er ganske greit å bringe med seg.

Nå håper jeg at antibiotikaen tar knekken på betennelsen...

Ja, antibiotikaen tar nok knekken på dette ganske raskt nå! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crp var litt forhøyet. (lurer på om den var 37). Tok også prøve på om det var Mykoplasma i lungene, for det har både min brors familie og søster hatt.. men denne prøven var negativ.

Cozylanen har hjulpet om natten for å få sovet ivhertfall.. så har hosten dempet seg.

Godt å høre at du har fått hjelp, og håper du blir bedre nå. I fhd til Cosylan, så ville i hvert fall jeg ha forsøkt å unngå den i det lengste. Du sover nok bedre med den, fordi den er morfinbasert, og det er beroligende både for lunger, kropp og hode. Men når du har slimdannelse, så kan den faktisk bidra til å forlenge problemet og påføre deg infeksjon fordi du ikke hoster opp det slimet som hosten ville ha tatt seg av hvis den hadde fått "arbeide uforstyrret".

Uansett: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er en "lyd" man hører.. Hvis du tar og gnir på noen hårstrå ved æret ditt så høres det en krepitasjon. En sånn lyd i lungene betyr at det er en betennelse der.

Ved berøring på evt ledd, ved palpasjon, så kan betennelse også kjennes ut som "potetmel" Dette indikerer betennelse.

Vanskelig forklart kanskje.?

Hm, ja, men takk for forklaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å hoste nå

Ja, antibiotikaen tar nok knekken på dette ganske raskt nå! God bedring!

Takk.. skal bli godt å slippe å hoste noe mer nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lei av å hoste nå

Godt å høre at du har fått hjelp, og håper du blir bedre nå. I fhd til Cosylan, så ville i hvert fall jeg ha forsøkt å unngå den i det lengste. Du sover nok bedre med den, fordi den er morfinbasert, og det er beroligende både for lunger, kropp og hode. Men når du har slimdannelse, så kan den faktisk bidra til å forlenge problemet og påføre deg infeksjon fordi du ikke hoster opp det slimet som hosten ville ha tatt seg av hvis den hadde fått "arbeide uforstyrret".

Uansett: God bedring!

HUFF, rart jeg fikk med ny flaske da ?! Skal la den stå i kjøleskapet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.R.-07

3 mnd... Å gud bedre... stakkars deg. God bedring :-)

Takk for det....er så godt som bra heldigvis. Ang.Cosylan, jeg ble også verre av den. Mer slim.

God bedring til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...