Gå til innhold

Hvordan fjerner du "barten"?


Gjest julise

Anbefalte innlegg

Jeg ser at jeg har begynt å få noen mørke hår over overleppen. Noe jeg ikke liker.. (jeg er kvinne i starten av 30 åra) Er det vanlig å få det?

Ser også noen mørke hår på haken.. Hvordan fjerner dere "barten"? Og evt de mørke håra på haken..

Jeg la dette innlegget på "hud og hår", men fikk ingen respons, så jeg legger det her i stedenfor. Ser det er mye mer aktivitet på dette forumet. Beklager hvis noen føler seg støtt av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også. Jeg napper en del med pinsett. Jeg har også vokset "barten".

I tillegg har jeg brukt laser på hårene under haka. Men jeg hadde veldig mye. I hvert fall i mine øyne. Tok dette samtidig med bikinilinja og leggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å føle seg støtt over det, vel!

Voks og pinsett er svaret for min del. Kommer til å bekjempe uveksten så lenge jeg klarer selv, og så får jeg betale noen for å gjøre det for meg når jeg havner på aldershjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å føle seg støtt over det, vel!

Voks og pinsett er svaret for min del. Kommer til å bekjempe uveksten så lenge jeg klarer selv, og så får jeg betale noen for å gjøre det for meg når jeg havner på aldershjem ;)

Jeg har prøvd med pinsett, men det var så innmari vondt..

Tårene bare rant.. Blir det kanskje bedre etterhvert?

Har aldri prøvd voks.. Enkelt å bruke selv?

Frister å ta høvelen, men da kommer det mye mer tilbake, og det ønsker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også. Jeg napper en del med pinsett. Jeg har også vokset "barten".

I tillegg har jeg brukt laser på hårene under haka. Men jeg hadde veldig mye. I hvert fall i mine øyne. Tok dette samtidig med bikinilinja og leggene.

Ok.

Jeg syns pinsett var veldig vondt. Prøvd en gang. Og da rant tårene som bare det.. Men kanskje det blir bedre etterhvert?

Er ikke laser dyrt?

Jeg ønsker ikke å gå rundt m de håra.. De er svarte.. Noe vil jeg få gjort så de forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har prøvd med pinsett, men det var så innmari vondt..

Tårene bare rant.. Blir det kanskje bedre etterhvert?

Har aldri prøvd voks.. Enkelt å bruke selv?

Frister å ta høvelen, men da kommer det mye mer tilbake, og det ønsker jeg ikke...

''Frister å ta høvelen, men da kommer det mye mer tilbake,''

Det gjør det nok ikke, men når du kutter hårenden vil håret se ekstra kraftig ut når det kommer tilbake. Dessuten kommer det jo kjedelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd med pinsett, men det var så innmari vondt..

Tårene bare rant.. Blir det kanskje bedre etterhvert?

Har aldri prøvd voks.. Enkelt å bruke selv?

Frister å ta høvelen, men da kommer det mye mer tilbake, og det ønsker jeg ikke...

Det blir bedre etter hvert, ja.

Voks gjør nok mer vondt enn pinsett også. Det er uproblematisk å gjøre det selv, men det kan kanskje være lurt å forsøke seg litt fram på en legg eller arm før du går til verks i ansiktet?

Om det gjør fryktelig vondt, så er det kanskje mulig å bruke lokalbedøvende krem først, og så nappe etterpå? Jeg er redd kremen er såpass fet at det kan være vanskelig å vokse etterpå.

Men uansett: Man må lide for skjønnheten, vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre etter hvert, ja.

Voks gjør nok mer vondt enn pinsett også. Det er uproblematisk å gjøre det selv, men det kan kanskje være lurt å forsøke seg litt fram på en legg eller arm før du går til verks i ansiktet?

Om det gjør fryktelig vondt, så er det kanskje mulig å bruke lokalbedøvende krem først, og så nappe etterpå? Jeg er redd kremen er såpass fet at det kan være vanskelig å vokse etterpå.

Men uansett: Man må lide for skjønnheten, vet du ;)

Sant så sant.. :)

Jeg får prøve pinsetten litt mer. Satse på at den kan bli litt mer "venn" med meg etterhvert.. Så kanskje prøve meg fram med litt voks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaptAhab

Jeg har prøvd med pinsett, men det var så innmari vondt..

Tårene bare rant.. Blir det kanskje bedre etterhvert?

Har aldri prøvd voks.. Enkelt å bruke selv?

Frister å ta høvelen, men da kommer det mye mer tilbake, og det ønsker jeg ikke...

Det er bare en myte at barbering gjør at man får mer og tykkere hår. Det som skjer er at tuppene på hårene kan føles litt spissere og skarpere etterpå fordi høvelen bøyer hårene litt før de skjæres over.

Det irriterer meg litt at den myten er så utbredt, fordi det er så mange kvinner som går rundt med bart fordi de tror det blir enda verre hvis de tar det bort. Ganske usexy ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant.. :)

Jeg får prøve pinsetten litt mer. Satse på at den kan bli litt mer "venn" med meg etterhvert.. Så kanskje prøve meg fram med litt voks...

Når du skal nappe må du huske å stramme huden med to fingre , da blir det ikke fullt så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg kjøper voks på HM. Det er strips du kan bruke på barten. Fungerer veldig fint. ER litt vondt å dra det av selv. Jeg ber ofte samboeren min om å gjøre det.

Hender jeg gjør det hos frisøren også. Da bruker de varm voks, resultatet blir veldig fint. Koster ca 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også. Jeg napper en del med pinsett. Jeg har også vokset "barten".

I tillegg har jeg brukt laser på hårene under haka. Men jeg hadde veldig mye. I hvert fall i mine øyne. Tok dette samtidig med bikinilinja og leggene.

Hvor mye betalte du for laseren, hvor lang tid til det og hvordan var effekten?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hårberta

Ok.

Jeg syns pinsett var veldig vondt. Prøvd en gang. Og da rant tårene som bare det.. Men kanskje det blir bedre etterhvert?

Er ikke laser dyrt?

Jeg ønsker ikke å gå rundt m de håra.. De er svarte.. Noe vil jeg få gjort så de forsvinner...

Voks er ikke vondere. Men pinsett er vondt på en annen måte en voks. Med voks får du jo fjernet mange flere hår om gangen og dette er jo en fordel i seg selv.

Kan sammenlignes litt med dersom du lugger hårene dine på hode. Det kan gjøre veeldig vondt så tårene spretter dersom du napper et og et, mens dersom du lugger mange hår om gangen gjør det ofte ikke fullt så vondt og på en annen måte en ved ett og ett.

jeg vokser alle hårene på kroppen min. Det er sant som du sier at huden der du vokser nærmest blir "herdet" og det gjør mindre og mindre vondt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hårberta

Det er bare en myte at barbering gjør at man får mer og tykkere hår. Det som skjer er at tuppene på hårene kan føles litt spissere og skarpere etterpå fordi høvelen bøyer hårene litt før de skjæres over.

Det irriterer meg litt at den myten er så utbredt, fordi det er så mange kvinner som går rundt med bart fordi de tror det blir enda verre hvis de tar det bort. Ganske usexy ja..

Hvor har du lest/hørt at det med barbering bare en en myte? Er du 100% sikker på dette?

Myte eller ei. Jeg er ihvertfall ganske sikker på at jeg har fått mer hår og over større områder og mørkere hår etter at jeg barberte hårene.

Samme med håret på hodet mitt. Det vokste ut tykkere og mørkere etter jeg snauet meg i ungdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaptAhab

Hvor har du lest/hørt at det med barbering bare en en myte? Er du 100% sikker på dette?

Myte eller ei. Jeg er ihvertfall ganske sikker på at jeg har fått mer hår og over større områder og mørkere hår etter at jeg barberte hårene.

Samme med håret på hodet mitt. Det vokste ut tykkere og mørkere etter jeg snauet meg i ungdommen.

Ja, jeg er 100% sikker.

Hår er dødt vev, og du tror vel ikke at du får mer hår hvis du stusser tuppene på håret ditt? Så hvorfor skulle det utgjøre en forskjell hvis du istedet kutter håret innerst ved huden?

Det er mulig du har mer hår enn før, men det skyldes isåfall helt andre ting, og du ville fått det uansett om du barberte deg eller ikke.

Et raskt søk på google:

http://www.mayoclinic.com/health/hair-removal/AN00638

http://media.www.dailyorange.com/media/storage/paper522/news/2007/01/19/Feature/Fact-Or.Myth.Shaving.Hair.Makes.It.Grow.Back.Thicker-2654095.shtml

http://www.snopes.com/oldwives/hairgrow.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lest/hørt at det med barbering bare en en myte? Er du 100% sikker på dette?

Myte eller ei. Jeg er ihvertfall ganske sikker på at jeg har fått mer hår og over større områder og mørkere hår etter at jeg barberte hårene.

Samme med håret på hodet mitt. Det vokste ut tykkere og mørkere etter jeg snauet meg i ungdommen.

''Hvor har du lest/hørt at det med barbering bare en en myte? Er du 100% sikker på dette?''

Jepp. Myte. :o) Du får jo ikke flere hårrøtter selv om du barberer deg! Men som sagt vokser da håret ut igjen med flat topp istedetfor spiss og kjennes hardere og stivere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for laseren, hvor lang tid til det og hvordan var effekten?

:D

Laser er kjempedyrt. Tror jeg har fortrengt prisen.... (4000 pr. gang eller noe....)

Da tok jeg både i ansiktet, bikinilinja og leggene. Jeg gjorde dette to ganger, men det anbefales flere ganger. (4-8?)

Mener at det tok ca 30 minutter. Det var ganske ubehagelig. Det er laserlys som brenner i stykker hårsekkene. Det fungerer best dersom du har lys hud og mørke hår. Med det brenner bare i stykker hårsekkene på hår i en bestemt del av vekstfasen. Det er jo derfor man må ta flere behandlinger.

Jeg har fått betydlig redusert hårmengde. Det aller mest vellykkede var bikinilinja. Nå kan jeg bare nappe noen få hår. I ansiktet og leggene er også mengden veldig redusert, men jeg må allikevel nappe i ansiktet + vokse leggene.

Jeg burde jo tatt det flere ganger, men i fjor rakk jeg det ikke ettersom vi reiste til syden i desember. Da ble jeg liksom ikke skikkelig vinterhvit. Vi får se i år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg syns pinsett var veldig vondt. Prøvd en gang. Og da rant tårene som bare det.. Men kanskje det blir bedre etterhvert?

Er ikke laser dyrt?

Jeg ønsker ikke å gå rundt m de håra.. De er svarte.. Noe vil jeg få gjort så de forsvinner...

Se svaret over til Jubalong70. Men om du synes pinsett er vondt, så frykter jeg at laser føles mye værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laser er kjempedyrt. Tror jeg har fortrengt prisen.... (4000 pr. gang eller noe....)

Da tok jeg både i ansiktet, bikinilinja og leggene. Jeg gjorde dette to ganger, men det anbefales flere ganger. (4-8?)

Mener at det tok ca 30 minutter. Det var ganske ubehagelig. Det er laserlys som brenner i stykker hårsekkene. Det fungerer best dersom du har lys hud og mørke hår. Med det brenner bare i stykker hårsekkene på hår i en bestemt del av vekstfasen. Det er jo derfor man må ta flere behandlinger.

Jeg har fått betydlig redusert hårmengde. Det aller mest vellykkede var bikinilinja. Nå kan jeg bare nappe noen få hår. I ansiktet og leggene er også mengden veldig redusert, men jeg må allikevel nappe i ansiktet + vokse leggene.

Jeg burde jo tatt det flere ganger, men i fjor rakk jeg det ikke ettersom vi reiste til syden i desember. Da ble jeg liksom ikke skikkelig vinterhvit. Vi får se i år:-)

Hmmmm, må vurdere dette ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...