Gå til innhold

Hvordan fjerner du "barten"?


Gjest julise

Anbefalte innlegg

Hmmmm, må vurdere dette ja :)

Husk at hvis du har diagnoser som medfører økt hårvekst, som feks PCOS, så kan du forsøke å trekke utgiftene fra på skatten som medisinsk utgift. Det tipset har jeg fått fra ei som jobber i skatteetaten, som har gjort det selv ;) Og om de ikke godtar det, så ank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare en myte at barbering gjør at man får mer og tykkere hår. Det som skjer er at tuppene på hårene kan føles litt spissere og skarpere etterpå fordi høvelen bøyer hårene litt før de skjæres over.

Det irriterer meg litt at den myten er så utbredt, fordi det er så mange kvinner som går rundt med bart fordi de tror det blir enda verre hvis de tar det bort. Ganske usexy ja..

Ja, det er en myte, men ettersom hårene kuttes rett av der de er på det tykkeste, blir det mer 'stubb' når det vokser ut igjen enn dersom man fjerner hårene med voks.

Derfor burde kvinner absolutt IKKE barbere seg i ansiktet, men heller f eks spørre på dol eller andre steder om gode råd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du har diagnoser som medfører økt hårvekst, som feks PCOS, så kan du forsøke å trekke utgiftene fra på skatten som medisinsk utgift. Det tipset har jeg fått fra ei som jobber i skatteetaten, som har gjort det selv ;) Og om de ikke godtar det, så ank!

Jeg har PCOS, men trodde det bare var epilering (eller hva det nå var) som ble dekket - ikke laserbehandling.

Kanskje det har endret seg? Hvor kan jeg finne ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PCOS, men trodde det bare var epilering (eller hva det nå var) som ble dekket - ikke laserbehandling.

Kanskje det har endret seg? Hvor kan jeg finne ut det?

Iflg min kilde, så trakk hun fra utgifter til både høvler, barbergel, voks og laser. Men jeg aner ikke om man kan sjekke det og få det bekreftet på forhånd. Jeg tipper man er avhengig av saksbehandlers goodwill, sannsnligvis får man avslag først og må så anke. Dokumentasjon fra lege om behov for hårfjerning må sikkert til for å få det godkjent som en medisinsk utgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg min kilde, så trakk hun fra utgifter til både høvler, barbergel, voks og laser. Men jeg aner ikke om man kan sjekke det og få det bekreftet på forhånd. Jeg tipper man er avhengig av saksbehandlers goodwill, sannsnligvis får man avslag først og må så anke. Dokumentasjon fra lege om behov for hårfjerning må sikkert til for å få det godkjent som en medisinsk utgift.

Hmmmm, ikke dumt dette her...

Tusen takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en maskin som "napper" ut hår, den er praktisk å bruke enten det er på haken eller i rompa :-)

Hva slags maskin er det? Evt., hvor kan jeg få kjøpt en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...