Gå til innhold

Sol og sommer! Eller neste reise osv.


Axcia

Anbefalte innlegg

Reiser til hytta i nyttårshelgen og kanskje i vinterferien. 6 timer i bil, så det er en liten reise.

Ellers skal vi forhåpentligvis til Østerrike i påskeferien og kanskje en helgetur til Berlin før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Göteborg. Visstnok på julehandel, sammen med tenåringsdatteren min. Bare en helg.

Det er én av oss som liker shopping.

Tror du er håp om at jentungen også vokser opp til å bli shoppingnerd?

13 år hittil, ingen tegn ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til London, men det er i nyttårshelga, så det teller kanskje ikke?

Og så har vi hatt en søkerunde etter flybilletter til Seattle. Jentungen har fått det for seg at hun vil til Forks, jeg vil til USA, gubben vil noe annet enn det vi pleier. God kombinasjon, tror jeg :-) Blir først i skoleferien, men uansett... Planlegging er planlegging, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er håp om at jentungen også vokser opp til å bli shoppingnerd?

13 år hittil, ingen tegn ennå....

Jeg tror de neste to årene blir kritiske. Denne lidelsen debuterer sjelden etter 15-16 årsalderen, dersom ikke dårlig økonomi holder den latent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for opplysningen :-)

Akutten? Hva er det? ;-)

Det er jo ingen som svarer deg ordentlig, så derfor:

ER er Emergency Room, legevakt for øyeblikkelig hjelp.

Akutten er en TV-serie jeg aldri har sett, men den handler visstnok om livet på en slik akutt-legevakt. Som de norske dokusåpene "Sykehuset" eller "Jordmødrene", men uten rot i virkeligheten, slik at både pasienter og ansatte kan eksponeres helt fritt og tillegges mer underholdende trekk enn i RL. Jeg tipper Akutten er atskillig mer legeroman-aktig enn dokumentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig Amsterdam, en gang på våren. Der var det jeg og min kjære møttes, og vi har mange fine minner derfra. "Syden" har jeg aldri vært i, men forskjellen mellom Nord-Norge og Amsterdam i april er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som svarer deg ordentlig, så derfor:

ER er Emergency Room, legevakt for øyeblikkelig hjelp.

Akutten er en TV-serie jeg aldri har sett, men den handler visstnok om livet på en slik akutt-legevakt. Som de norske dokusåpene "Sykehuset" eller "Jordmødrene", men uten rot i virkeligheten, slik at både pasienter og ansatte kan eksponeres helt fritt og tillegges mer underholdende trekk enn i RL. Jeg tipper Akutten er atskillig mer legeroman-aktig enn dokumentarene.

''slik at både pasienter og ansatte kan eksponeres helt fritt og tillegges mer underholdende trekk enn i RL.''

Ja, man kan tillate seg mye mer i fantasiens verden enn i dokumentarprogrammer.

Men jeg har noen ganger sett "ekte" akutten-programmer fra USA, tror det har vært på Discovery, der det nesten er sjokkerende å se hvor mye de viser av folk som er fulle, rusa, osv.

Men jeg antar at de også der må ha samtykke fra pasientene til å vise det? Isåfall er det vel betegnende at de nesten utelukkende viste folk fra mer 'spesielle' miljøer der, som kanskje ikke selv er i stand til å skjønne hva slik eksponering kan medføre. (Eller kanskje det ikke er noe mer å 'ødelegge' i deres liv, slik at eksponering av dem i den tilstanden de er i ikke gjør noe fra eller til?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''slik at både pasienter og ansatte kan eksponeres helt fritt og tillegges mer underholdende trekk enn i RL.''

Ja, man kan tillate seg mye mer i fantasiens verden enn i dokumentarprogrammer.

Men jeg har noen ganger sett "ekte" akutten-programmer fra USA, tror det har vært på Discovery, der det nesten er sjokkerende å se hvor mye de viser av folk som er fulle, rusa, osv.

Men jeg antar at de også der må ha samtykke fra pasientene til å vise det? Isåfall er det vel betegnende at de nesten utelukkende viste folk fra mer 'spesielle' miljøer der, som kanskje ikke selv er i stand til å skjønne hva slik eksponering kan medføre. (Eller kanskje det ikke er noe mer å 'ødelegge' i deres liv, slik at eksponering av dem i den tilstanden de er i ikke gjør noe fra eller til?)

Viser de ikke akkurat en dokumentarserie om John Hopkins på tv? Det er regnet for å være et av de beste sykehusene i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser de ikke akkurat en dokumentarserie om John Hopkins på tv? Det er regnet for å være et av de beste sykehusene i USA.

Aner ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vår første familiesydentur i høst - til Mallorca. Og det gav virkelig mersmak!!!!

Nå skal min kjære endelig få seg en skiferie i Alpene til vinteren, noe han har drømt om i mange år - så jeg regner med at vi andre i familien ikke får noen utenlandstur i 2010, evt kanskje en tur til Danmark eller Sverige.

Men i 2011 håper jeg at vi reiser på sydentur igjen, gjerne Mallorca en gang til. Og så langtidsplanlegger vi en Alpetur med hele familien når alle barna er blitt store nok, dvs om ca 4-5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''slik at både pasienter og ansatte kan eksponeres helt fritt og tillegges mer underholdende trekk enn i RL.''

Ja, man kan tillate seg mye mer i fantasiens verden enn i dokumentarprogrammer.

Men jeg har noen ganger sett "ekte" akutten-programmer fra USA, tror det har vært på Discovery, der det nesten er sjokkerende å se hvor mye de viser av folk som er fulle, rusa, osv.

Men jeg antar at de også der må ha samtykke fra pasientene til å vise det? Isåfall er det vel betegnende at de nesten utelukkende viste folk fra mer 'spesielle' miljøer der, som kanskje ikke selv er i stand til å skjønne hva slik eksponering kan medføre. (Eller kanskje det ikke er noe mer å 'ødelegge' i deres liv, slik at eksponering av dem i den tilstanden de er i ikke gjør noe fra eller til?)

I USA er det så mye forskjellig i rettsvesenet, at det ikke forundrer meg dersom det fins en delstat der personvernet er lavt nok til at man kan la kamera gå.

Det blir i hvert fall mer realisisk med hensyn til hvem som er typiske akutt-tilfeller, spesielt til visse tider. Flertallet av de som kommer inn sent natt til søndag, er som regel ikke nyvasket, pene i tøyet og med blodet pent dandert for ikke å ødelegge håret, for å si det sånn.

Akkurat som at enkelte TV-detektiver ser ut til å bare løse krimgåter som utspiller seg i pyntelige omgivelser i sosialgruppe A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det så mye forskjellig i rettsvesenet, at det ikke forundrer meg dersom det fins en delstat der personvernet er lavt nok til at man kan la kamera gå.

Det blir i hvert fall mer realisisk med hensyn til hvem som er typiske akutt-tilfeller, spesielt til visse tider. Flertallet av de som kommer inn sent natt til søndag, er som regel ikke nyvasket, pene i tøyet og med blodet pent dandert for ikke å ødelegge håret, for å si det sånn.

Akkurat som at enkelte TV-detektiver ser ut til å bare løse krimgåter som utspiller seg i pyntelige omgivelser i sosialgruppe A.

''Det blir i hvert fall mer realisisk med hensyn til hvem som er typiske akutt-tilfeller, spesielt til visse tider. Flertallet av de som kommer inn sent natt til søndag, er som regel ikke nyvasket, pene i tøyet og med blodet pent dandert for ikke å ødelegge håret, for å si det sånn. ''

Ja, det var tydelig i dette programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det blir min neste reise, men jeg ble veldig tent på en reportasje i VG om Kitzbühel om sommeren. Idyllisk alpelandsby som ligger langt sør, heis som tar en opp til fantastiske fjellstier med Bierstuber og landskap a la "Sound of music" og Edelwiss. Med andre ord deilig klima, øl og god mat samt flotte løpemuligheter på en gang.

Da tenkte jeg på å fly til München, leie bil og kjøre innom Mozarts fødeby som jeg nå ikke husker navnet på, og så kjøre til Kitzbühel. Og kanskje en dagstur med leiebilen over alpene (Napoleon med sin hær) til Venedig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...