Gå til innhold

Er det vanlig dette om flytting?


Gjest Aldri vært i mine tanker

Anbefalte innlegg

Pst, det går an a tape igjen skuffene. Det har jeg gjort når vi har flyttet - selv med tomme skuffer.

Jeg tapet en gang igjen dørene på et vitrineskap. Gikk det an å få av alt limet igjen etterpå? Nope...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg tapet en gang igjen dørene på et vitrineskap. Gikk det an å få av alt limet igjen etterpå? Nope...

Kanskje ikke så lurt å bruke gaffatape? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så lurt å bruke gaffatape? ;)

Brun pakketape. Satt for godt på syrelutet furu den gitt. Dette er noen år siden og såvidt jeg vet lever ikke skapet lenger. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flyttet noen kommoder uten å tømme dem først, så det går an. Men de kan være ganske tunge, ja. Og jeg ville aldri kjøpt en stor kommode FØR flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man flytter en full kommode risikerer man jo at skuffene sklir opp og at alt ramler ut, men det er kanskje ikke alle som har noe imot at trusene havner utover hele oppgangen... ;o)

Jeg synes også planen er helt tullete, men antar faktisk at flytebyrået fikser det helt greit med seler og evt. sikre skuffene med enten tape eller en stropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har leid inn ett flyttebyrå til å bære alt. De kommer sikkert til å reagere på dette eller hva?

''Hun har leid inn ett flyttebyrå til å bære alt. De kommer sikkert til å reagere på dette eller hva?''

Nei, med byrå går det sikkert greit. De er vant til store tunge ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flyttmester!

Jeg har flytta MYE, og alltid fylt opp eksisterende kommoder og slikt med klær. Idiotisk å kjøre tomrom! MEN: jeg har aldri kjøpt et nytt møbel FØR flytting, da, det hadde jeg ikke giddi.

Fylle små skap og skuffer med ting, og så sette på tape. Finnes tape som ikke avgir liv på møbelet, alternativt bruke stropper om man er veldig redd for møbelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kanskje hun slipper å bære den selv? :-)

Jeg hadde vært troende til det samme.

''Jeg hadde vært troende til det samme.''

Ho ho!

Hørte en gang om en som fylte fryseboksen med bøker før flyttefolkene kom. Tenkte vel at flyttingen ble mer effektiv på den måten. Det var vel ikke deg, vel!? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde vært troende til det samme.''

Ho ho!

Hørte en gang om en som fylte fryseboksen med bøker før flyttefolkene kom. Tenkte vel at flyttingen ble mer effektiv på den måten. Det var vel ikke deg, vel!? :-)

En fryseboks med bøker?! Den må ha veid et tonn! Bøker pakkes i så små esker om mulig omtrent for i det hele tatt å kunne flyttes! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde vært troende til det samme.''

Ho ho!

Hørte en gang om en som fylte fryseboksen med bøker før flyttefolkene kom. Tenkte vel at flyttingen ble mer effektiv på den måten. Det var vel ikke deg, vel!? :-)

Oisann, det høres ut som om man skulle hatt B-gjengen eller noen andre som er vant med å bære tunge pengeskap for å bære ut den der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fryseboks med bøker?! Den må ha veid et tonn! Bøker pakkes i så små esker om mulig omtrent for i det hele tatt å kunne flyttes! :o)

Definitivt!

Vi fikk et tips (som iallfall passet bra når man bare skal flytte noen ganske få km) om å skaffe gode bæreposer med "hank2 (ala Rema1000) og legge bøker oppi der med ryggen ned. Selv temmelig gravide meg klarte fint å ta med et par poser med bøker, mens en stor, tung kasse hadde vært en utfordring selv for to karer som bærer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tapet en gang igjen dørene på et vitrineskap. Gikk det an å få av alt limet igjen etterpå? Nope...

Da vi flyttet sist for mange år siden, fikk vi et tips om å ta slike små skåler man har under kaffekoppen og surre pakketeip rundt, for da slapp man å pakke inn hver enkelt skål..

Utrolig irriterende råd, for det satt igjen såpass mye lim aat vi måtte legge skålene i bløt i oppvaskkummen :-(

Det beste tipset når det gjaldt kjøkkenting, var å kjøpe en stor bunke silkepapir og ha rundt glass osv før man hadde på avispapir, for da kunne vi sette utstyret rett opp i hylla uten et eneste trykksvertemerke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi flyttet sist for mange år siden, fikk vi et tips om å ta slike små skåler man har under kaffekoppen og surre pakketeip rundt, for da slapp man å pakke inn hver enkelt skål..

Utrolig irriterende råd, for det satt igjen såpass mye lim aat vi måtte legge skålene i bløt i oppvaskkummen :-(

Det beste tipset når det gjaldt kjøkkenting, var å kjøpe en stor bunke silkepapir og ha rundt glass osv før man hadde på avispapir, for da kunne vi sette utstyret rett opp i hylla uten et eneste trykksvertemerke:-)

Jeg bruker kjøkkenhåndklær, vaskekluter, vanlige håndklær og slike ting for å pakke glass og sånt. Når jeg går tom går jeg over på tørkepapir, det kan fint brukes i enkelttørk etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe det er vanlig.

Men jeg må fortelle om en gang vi flyttet på den mest behagelige måte som tenkes kan. Vi pakket ingenting. Flyttebyrået ordnet absolutt alt. Og da mener jeg alt. Vi trengte ikke en gang å ta klærne ut av skapene. Forsvarets beordringssystem kan ha sine gode sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde vært troende til det samme.''

Ho ho!

Hørte en gang om en som fylte fryseboksen med bøker før flyttefolkene kom. Tenkte vel at flyttingen ble mer effektiv på den måten. Det var vel ikke deg, vel!? :-)

*glis*

Nei - det var nok ikke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...