Gå til innhold

Krise - trenger sydame fort


Gjest Helt krise

Anbefalte innlegg

Gjest Helt krise

Det er krise i gården. Jeg hadde levert kjolen til sydame og skulle etter avtalen hentes i går. Julebordet går av stabelen på lørdag.

Det viser seg at sydamen ikke engang har begynt på kjolen da jeg tilslutt troppet opp på døren hennes i kveld. Da har jeg forsøkt å ringe henne i 3 dager for å høre hvordan det lå an...

Fanker'n..kjolen er perfekt, jeg trenger å legge den opp da den er for lang...

Please....er det noen som vet om noen i Stavanger distriktet som kan påta seg et kjapt oppdrag?? Har lite lyst å springe og kjøpe kjole i panikk...alt blir liksom nedtur etter å ha gledet meg sånn til å ha på den kjolen.... Må prøve å ta ringerunden til alle systuer, men vet at det er travelt før jul og jeg har knapt med tid.... så hvis noen har peiling..please let me know!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helt krise

Sa du ikke ifra til sydamen at du trengte den ferdig til lørdag?

Jo, men hun har tydelig gitt F...hun har unngått å svare meg på telefon og når jeg kom idag..så beklaget hun seg og sa hun ikke hadde tid denne uken,..jeg er egentlig rasende..hadde hun bare gitt beskjed så kunne jeg fått fixet det et annet sted...litt i seneste laget nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hun har tydelig gitt F...hun har unngått å svare meg på telefon og når jeg kom idag..så beklaget hun seg og sa hun ikke hadde tid denne uken,..jeg er egentlig rasende..hadde hun bare gitt beskjed så kunne jeg fått fixet det et annet sted...litt i seneste laget nå....

Fy f... så sint jeg hadde vært!!!

Jeg har idesverre ingen tips til deg da jeg ikke bor i Trondheim:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... så sint jeg hadde vært!!!

Jeg har idesverre ingen tips til deg da jeg ikke bor i Trondheim:-/

Trondheim? Bodde ikke trådstarter i Stavanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helt krise

Fy f... så sint jeg hadde vært!!!

Jeg har idesverre ingen tips til deg da jeg ikke bor i Trondheim:-/

Jeg er mildt sagt forbannet ja...og jeg som har trent som en gal for å passe inn i kjolen også..har kjøpt på nett og den var bittelitt for trang over rompa...nå har jeg klart å gått ned 4 cm i omkrets og ganske stolt...så skal jeg ikke få brukt kjolen??????

Det er rett og slett for jævlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh så utrolig irriterende!

Noen folk er dessverre ganske upålitelige. Jeg er litt skeptisk til slike damer som finner ut at det er lurt å spe på husholdningspengene og kontantstøtten ved å drive litt "hjemme-business" - selve arbeidet er sikkert bra, men de er ikke så vant med arbeidslivets krav til oppfølging... *fordomsfull, men også med erfaring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke kan klare det selv? Evt. "lime" den opp?

Tanken slo meg også, men kan jo risikere å ødelegge kjolen på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt krise

Er du sikker på at du ikke kan klare det selv? Evt. "lime" den opp?

Nei, jeg klarer det ikke selv...den har på en måte et slags slep bak...og det er dobbelt stoff...sånn sateng stoff/polyester..det er glatt og det er for mye stoff til å brette opp...er nødt for å klippe av noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke finner noen som kan sy, så får du kjøpt et bånd i div sybutikker (bla princess også) som du legger mellom en brett og stryker over. Da får du en ny fald. Jeg har lagt opp et par penbukser ved hjelp av det, da jeg ikke har symaskin.

Vet ikke hva det heter, men det er laget av vliselin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt krise

Hvis du ikke finner noen som kan sy, så får du kjøpt et bånd i div sybutikker (bla princess også) som du legger mellom en brett og stryker over. Da får du en ny fald. Jeg har lagt opp et par penbukser ved hjelp av det, da jeg ikke har symaskin.

Vet ikke hva det heter, men det er laget av vliselin.

Ja, jeg har gjort det på gardiner hehe..men tør ikke ta sjansen med kjolen...jeg trenger en proff...er livredd for å ødelegge.

Men takk for tipset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mildt sagt forbannet ja...og jeg som har trent som en gal for å passe inn i kjolen også..har kjøpt på nett og den var bittelitt for trang over rompa...nå har jeg klart å gått ned 4 cm i omkrets og ganske stolt...så skal jeg ikke få brukt kjolen??????

Det er rett og slett for jævlig!!

Det går bare ikke ann. Kjenner jeg blir utrolig sint på dine vegne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort det på gardiner hehe..men tør ikke ta sjansen med kjolen...jeg trenger en proff...er livredd for å ødelegge.

Men takk for tipset :-)

Hmm, da vet jeg ikke. Ingen venninner som syr, eller mødre til noen venninner som kan hjelpe deg da?

Finnes det en skole med "søm-linje", form og farge eller lignende der da? Mulig du kunne ringe å høre om det er mulig at de kan hjelpe deg på kort varsel, evt om noen kan gjøre det på fritiden sin?

Ellers kjenner jeg ikke til noen som syr i Stavanger. Du har vel sjekket ut om det finnes noen butikker? Hva med å spørre på f.eks husfliden om noen kan hjelpe deg, evt kjenner noen som kan å sy?

Lykke til, synes det var utrolig dårlig av den som hadde tatt på seg jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort det på gardiner hehe..men tør ikke ta sjansen med kjolen...jeg trenger en proff...er livredd for å ødelegge.

Men takk for tipset :-)

Hvis du nettopp har kjøpt kjolen, så tror jeg kanskje jeg ville prøvd å spørre i butikken der du kjøpte dem om de har noen mulighet til å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt krise

Hvis du nettopp har kjøpt kjolen, så tror jeg kanskje jeg ville prøvd å spørre i butikken der du kjøpte dem om de har noen mulighet til å hjelpe til.

Det går desverre ikke, jeg har kjøpt den via nett fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt krise

Hmm, da vet jeg ikke. Ingen venninner som syr, eller mødre til noen venninner som kan hjelpe deg da?

Finnes det en skole med "søm-linje", form og farge eller lignende der da? Mulig du kunne ringe å høre om det er mulig at de kan hjelpe deg på kort varsel, evt om noen kan gjøre det på fritiden sin?

Ellers kjenner jeg ikke til noen som syr i Stavanger. Du har vel sjekket ut om det finnes noen butikker? Hva med å spørre på f.eks husfliden om noen kan hjelpe deg, evt kjenner noen som kan å sy?

Lykke til, synes det var utrolig dårlig av den som hadde tatt på seg jobben.

Jeg driver å forhører meg rundt nå, har spurt alle jeg kjenner om de kjenner noen...men så langt har ingen hatt tid....det er jo så kort varsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å forhører meg rundt nå, har spurt alle jeg kjenner om de kjenner noen...men så langt har ingen hatt tid....det er jo så kort varsel

Ja, det er fryktelig kort varsel.

Men hva med anssatte i brudebutikker? De bruker jo å sy utleiekjoler ut og inn og opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å forhører meg rundt nå, har spurt alle jeg kjenner om de kjenner noen...men så langt har ingen hatt tid....det er jo så kort varsel

Kanskje du kan tilby deg å betale dobbelt pris for jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...