Gå til innhold

sydenferie i februar


Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Hvor reiser man på sydenferie i vinterferien? Cran Canaria har jeg ikke lyst på, det er "oppbrukt". Er på det sterkeste blitt frarådet til å reise til Egypt (jeg og dattera 12 ) Thailand og Mexico og sånn blir for langt bare for ei uke. Hvor drar man hen da? Finnes det i det hele tatt et varmt sted ( ca 25 grader ) og badetemperaturer noe sted, sånn maks 6/7 timers flytur unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fra Osssschlo, vel ;)

Tja, bor du i øst-finnmark, så kommer du vel til Oslo på den tiden?

6-7 timer fra Oslo og sørover er noe annet. ;-)

De som ikke oppgir noe utgagspunkt tar det som en selvfølge at alle skal forstå at det er Oslo som er utgangspunktet for alt av avstandsberegninger her i verden:) Det er ganske artig å observere, egentlig. De andre pleier å oppgi fra-til.

Om man nå ikke bor på kysten av Øst-Finnmark (som ikke trenger å ta det for gitt å komme seg avgårde i det hele tatt i februar), så kommer man seg feks til Dubai/Emiratene og flere nordafrikanske land på 6-7 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slik er det med den saken

I februar er det vel kun to steder om du ikke vil langt avgårde, og det er nettopp GranCanaria og Egypt som du skriver. Er helt enig med den/de som fraråder Egypt, og da blir det vel GranCanaria da .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Vi drar til Florida vi :)

Høres deilig ut, men det blir litt for langt. Og skal jeg dit vil jeg ha med mannen også, ikke reise alene.

Han jobber nemlig turnus og skal jobbe hele uka, og da tenkte jeg å finne på noe bare for meg og frøkna. Men det ser visst dårlig ut *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Gambia i desember i fjor. Der var det skikkelig varmt. Det er ordentlig Afrika med fattigdom, slumhus osv., så det er nok en fordel å ha vært ute og reist litt før. Men vi hadde det helt supert der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I februar er det vel kun to steder om du ikke vil langt avgårde, og det er nettopp GranCanaria og Egypt som du skriver. Er helt enig med den/de som fraråder Egypt, og da blir det vel GranCanaria da .... :)

Hvorfor fraråder folk en å reise til Egypt?

Ble veldig nysgjerrig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommer aldri til å dra dit ...

Vi var i Gambia i desember i fjor. Der var det skikkelig varmt. Det er ordentlig Afrika med fattigdom, slumhus osv., så det er nok en fordel å ha vært ute og reist litt før. Men vi hadde det helt supert der:-)

Har ei venninne som har vært der, hun var "så der" fornøyd med stedet .... alt for mye rotter som kom fram i mørket ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tarald-turist

Hvorfor fraråder folk en å reise til Egypt?

Ble veldig nysgjerrig nå.

Veldig mange som blir syke der, selv om de følger vaksinasjonsprogrammet når det gjelder Egypt, så blir de syke.

De "innfødte" bruker ikke toalettpapir, de bruker hånda til å tørke seg med .... akkurat de bakteriene der tåler ikke vi. Kanskje ikke kokkene klarer å vaske seg godt nok på hendene etter et toalettbesøk .....

Hørte også at når de tømmer septiktankene der nede, så tømmer de igjen bilene rett ut i naturen, om det så er i nærmeste rundkjøring, dette siger igjen inn i vannkildene ....

Holdingene til mannfolka der nede er visst også helt forferdelig, hvis du er en kvinnelig turist .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har vært der, hun var "så der" fornøyd med stedet .... alt for mye rotter som kom fram i mørket ....

Fantastisk temperatur der. Og jeg synes det var et spennende land. Dessuten så jeg ingen rotter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange som blir syke der, selv om de følger vaksinasjonsprogrammet når det gjelder Egypt, så blir de syke.

De "innfødte" bruker ikke toalettpapir, de bruker hånda til å tørke seg med .... akkurat de bakteriene der tåler ikke vi. Kanskje ikke kokkene klarer å vaske seg godt nok på hendene etter et toalettbesøk .....

Hørte også at når de tømmer septiktankene der nede, så tømmer de igjen bilene rett ut i naturen, om det så er i nærmeste rundkjøring, dette siger igjen inn i vannkildene ....

Holdingene til mannfolka der nede er visst også helt forferdelig, hvis du er en kvinnelig turist .....

Uffda, og vi som skal dit i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tja, bor du i øst-finnmark, så kommer du vel til Oslo på den tiden?

6-7 timer fra Oslo og sørover er noe annet. ;-)

Det bor nå en gang litt fler av oss "her nede" :)

Kautokeino har 0,3 innbyggere per km2, det sentrale østlandet (Østfold, Akershus og Oslo) har 134,2 innb. per km2 landareal.

Men areal har "dere" mer av da, Kautokeino kommune med ca. 3000 innb. har et areal større enn Østfold, Akershus og Oslo til sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Fantastisk temperatur der. Og jeg synes det var et spennende land. Dessuten så jeg ingen rotter:-)

Så ikke en eneste rotte jeg heller på våre to besøk i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Veldig mange som blir syke der, selv om de følger vaksinasjonsprogrammet når det gjelder Egypt, så blir de syke.

De "innfødte" bruker ikke toalettpapir, de bruker hånda til å tørke seg med .... akkurat de bakteriene der tåler ikke vi. Kanskje ikke kokkene klarer å vaske seg godt nok på hendene etter et toalettbesøk .....

Hørte også at når de tømmer septiktankene der nede, så tømmer de igjen bilene rett ut i naturen, om det så er i nærmeste rundkjøring, dette siger igjen inn i vannkildene ....

Holdingene til mannfolka der nede er visst også helt forferdelig, hvis du er en kvinnelig turist .....

Tja, nå har jeg hatt 2 flotte ferier i Egypt, så du skal ikke tro alt du hører. Klart spiller bosted en stor rolle.

Og septiktankene tømmes ikke i hytt og pine, men selve vannet brukes til å vanne med. Det vil si at ca en halv time om dagen kan en inne i enkelt byer kjenne litt kloakklukt, dette holdes separat fra det vannet de har i springen, siden det vannet kommer i tankbiler fra Nilen. Det er rett og slett fordi at landet består av mest ørken, og det er planet endel grønt for oss turister.

Når det er sagt ble det ikke brukt slikt vann der vi bodde. Palmene kan bl.a vannes med sjøvann.

Jeg er kvinne og beveget meg endel alene, eller sammen med ei venninne og lillesøster. Har aldri opplevd å bli behandlet dårlig.

Bakteriefloraen er annerledes, så en kan oppleve turistdiare, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Uffda, og vi som skal dit i vinter.

Vi har hatt to flotte ferier i Egypt :o)

Jeg var litt skeptisk første gangen, men mine fordommer var rett og slett fordommer ;o)

Annen kultur, annerledes, det er det, og noen enkle forholdsregler bør dere ta. Vi fikk mye for pengene, og storkoste oss begge gangene.

Temperaturen er deilig, og rødehavet er bare fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1260191601' post='4264503]

Så ikke en eneste rotte jeg heller på våre to besøk i landet.

Forskjellige erfaringer:-) Og det finnes jo masse rotter her i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Forskjellige erfaringer:-) Og det finnes jo masse rotter her i landet også.

Sist jeg var på hotellferie i en by her i Norge, så ruslet det en feit rotte forbi meg da jeg skulle hjem om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...