Gå til innhold

Hva hadde du gjort med en mil. kroner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fått noen til å pusse opp huset, kjøpt ny sofa og utendørs boblebad.

Fortsetter under...

Skrevet

Angående din mor, hvis hun ønsker å gå ned i vekt finnes det opptreningssentre og lignende som hun kan søke seg inn på hvor hun får profesjonell hjelp til både kosthold og trening. Den viktigste faktoren for henne er ikke om du har basseng eller ikke. Det finnes mange tilbud man kan benytte hvis man virkelig ønsker å gå ned i vekt.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Synes studielånet er en pest og plage, men kan være en ide å betale halbparten iallefall, så blir ikke terminbeløpene så store. Det jeg tenkte på med investering er å kjøpe en leilighet. Bor i distriktet og her kan en få en leilighet helt ned i 400.000.... Men så er det også et styr å leie ut...

Du kan investere i leilighet, men som du sier, det kan være et styr å leie ut, i tillegg må du betale 28 % skatt av inntekten, etter fradrag.

Jeg leier ut 4 leiligheter og det har gitt store gevinster, men jeg har vært heldig med leietagerne og i og med at leilighetene har vært helt nye så har det vært lite problemer med dem.

Men er du uheldig kan du få leietagere fra helvete også. Derfor jeg sa at ikke noe kommer helt av seg selv, uansett om du er heldig med leietagere eller ikke.

Skrevet

Studielånet er en billig lån, som blir slettet om du dør. Ikke prioriter å betale tilbake det lånet.

Jeg synes heller ikke du skal bygge basseng til moren din...

Oppussing - innen rimelighetens grenser - av bosted er nok kjekt.

1 million er ikke sååååå mange penger. Starter man noen store prosjekt, så går de utrolig fort.

Personlig hadde jeg brukt noen av dem til å pusse opp kjøkkenet. Så hadde jeg nok tatt meg en god shopping-tur. Så hadde nok fornuften sagt jeg skulle spare resten, mens hele resten av meg hadde satt meg ned for å planlegge en skikkelig reise med hele familien :)

Skrevet

Jeg hadde betalt ned nesten hele boliglånet, latt studielånet være (det er billig lån), pusset opp så strøm og rør var i orden og kanskje spandert på meg en tur til et utland jeg ville se.

Tror ikke jeg ville investert i basseng og annen luksus.

Skrevet

Har du barn?

Ingen barn nei...

Leiemarkedet her henger mye sammen med svingningene i den lokale industrien... I dissekrisetider tor jeg mye står tomt rundt om, mens andre tider er det krig rundt ledige leiligheter og blodpriser.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...