Gå til innhold

Glemmer fort


Gjest bølger

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Er det mulig å lage siden slik at vi kan se spørsmålet

mens vi svarer, slik at jeg og alle med like dårlig hukommelse vet

mer nøyaktig på hva vi svarer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kopier og lim inn

Kopier innlegget og lim det inn i det du svarer på. Så sletter du bare det du ikke vil ha med. Hvis du ønsker å sitere, så bruker du bare to sånne tegn før og etter det du vil sitere: '

To tegn etter hverandre slik at det ser sånn ut "sitat", og da vil sitatet komme i en boks sån:

''sitat''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ble det riktig?

Kopier innlegget og lim det inn i det du svarer på. Så sletter du bare det du ikke vil ha med. Hvis du ønsker å sitere, så bruker du bare to sånne tegn før og etter det du vil sitere: '

To tegn etter hverandre slik at det ser sånn ut "sitat", og da vil sitatet komme i en boks sån:

''sitat''

"To tegn etter hverandre slik at det ser sånn ut "sitat", og da vil sitatet komme i en boks sån: "

Sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"To tegn etter hverandre slik at det ser sånn ut "sitat", og da vil sitatet komme i en boks sån: "

Sånn?

Ikke anførselstegnene på 2-tasten, men fnuttene på *-tasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kopier og lim inn

"To tegn etter hverandre slik at det ser sånn ut "sitat", og da vil sitatet komme i en boks sån: "

Sånn?

Nei, ikke helt sånn....

Du bruker tegnet som ser slik ut: '

Det befinner seg vel oftest til høyre for tasten Æ og på samme tast som *. Så setter du to slike tegn etter hverandre både foran og etter det du vil sitere. Da ser det sånn ut på din melding: "sitat"

Når du poster det, så kommer sitatet i ramme. Men hvis du bruker anførselstegn, som ser slik ut: ", så blir det ikke sitatramme.

Prøv igjen - det er lov å spamme litt for å lære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke helt sånn....

Du bruker tegnet som ser slik ut: '

Det befinner seg vel oftest til høyre for tasten Æ og på samme tast som *. Så setter du to slike tegn etter hverandre både foran og etter det du vil sitere. Da ser det sånn ut på din melding: "sitat"

Når du poster det, så kommer sitatet i ramme. Men hvis du bruker anførselstegn, som ser slik ut: ", så blir det ikke sitatramme.

Prøv igjen - det er lov å spamme litt for å lære ;)

Men da må man vel først trykke "svar på innlegg" og da forsvinner jo innlegget man vil svare på??

Jeg ser at jeg kan markere og kopiere fra et innlegg jeg leser, men jeg kan ikke plassere markøren på det stedet jeg vil sette de tegnene dere snakker om...

Etter mange år på DOL har jeg ennå ikke lært å få til de fine gule rammene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må man vel først trykke "svar på innlegg" og da forsvinner jo innlegget man vil svare på??

Jeg ser at jeg kan markere og kopiere fra et innlegg jeg leser, men jeg kan ikke plassere markøren på det stedet jeg vil sette de tegnene dere snakker om...

Etter mange år på DOL har jeg ennå ikke lært å få til de fine gule rammene..

''Jeg ser at jeg kan markere og kopiere fra et innlegg jeg leser, men jeg kan ikke plassere markøren på det stedet jeg vil sette de tegnene dere snakker om...

Etter mange år på DOL har jeg ennå ikke lært å få til de fine gule ''

Du markerer og klipper det du vil ha med, så klikker du svar og tastener inn de to fnuttene, før du limer inn. Så kan du evt. kutte ut det du ikke vil ha med fra det du kopierer. Til slutt setter du to fnutter til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må man vel først trykke "svar på innlegg" og da forsvinner jo innlegget man vil svare på??

Jeg ser at jeg kan markere og kopiere fra et innlegg jeg leser, men jeg kan ikke plassere markøren på det stedet jeg vil sette de tegnene dere snakker om...

Etter mange år på DOL har jeg ennå ikke lært å få til de fine gule rammene..

Du kopierer hele innlegget, trykker Svar og limer inn hele innlegget. Så legger du inn tegnene før og etter den teksten du vil markere, skriver inn din egen kommentartekst bak sitatet, og sletter evt. overflødig originaltekst. Du kan gjenta dette flere ganger nedover.

Sitatrammen er ikke synlig på forhåndsvisning, den kommer når du har sendt svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kopierer hele innlegget, trykker Svar og limer inn hele innlegget. Så legger du inn tegnene før og etter den teksten du vil markere, skriver inn din egen kommentartekst bak sitatet, og sletter evt. overflødig originaltekst. Du kan gjenta dette flere ganger nedover.

Sitatrammen er ikke synlig på forhåndsvisning, den kommer når du har sendt svaret.

''Sitatrammen er ikke synlig på forhåndsvisning, den kommer når du har sendt svaret.

''

Joda! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sitatrammen er ikke synlig på forhåndsvisning, den kommer når du har sendt svaret.

''

Joda! :D

Du har rett (æsj også), det er linker som ikke vises på forhåndsvisning. Altså, de ser ikke ut til å være klikkbare før de er sendt.

Tror jeg da. Må visst begynne å være mindre skråsikker :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fnuttene, nytt ord? For meg har det vært dagligtale i over 20 år.

Enkeltfnutter og dobbeltfnutter.

LOL Har aldri hørt det ordet før så det må være dialekt.

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL Har aldri hørt det ordet før så det må være dialekt.

:))

Nja, mer dataspråk, kanskje...? Jeg kjenner i alle fall ingen som ikke sier - eller vet hva fnutter er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett (æsj også), det er linker som ikke vises på forhåndsvisning. Altså, de ser ikke ut til å være klikkbare før de er sendt.

Tror jeg da. Må visst begynne å være mindre skråsikker :-|

En kan jo bare nyte muligheten for å ta deg i feil og unøyaktigheter en sjelden gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, mer dataspråk, kanskje...? Jeg kjenner i alle fall ingen som ikke sier - eller vet hva fnutter er :)

''Nja, mer dataspråk, kanskje...? Jeg kjenner i alle fall ingen som ikke sier - eller vet hva fnutter er ''

Haha, nok et eksempel på ting jeg har lært her på DOL. Tidligere skrev jeg apostrofer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - fnutt er et velkjent dol-ord. :o)

fnutt er da ikke bare et dol-ord. Jeg brukte fnutt lenge før jeg hadde hørt om dol. Fnutt har vært brukt av datafolk i alle år såvidt jeg vet. I alle fall i ovr 15 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...