Gine S Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Jeg skal lage kokosmakroner, og vil ha den seige typen. Jeg finner i prinsippet to ulike typer oppskrifter; en med hele egg og mel, og en med bare eggehviter (som gjerne skal varmes). Hvilken vil gi fine seige kokosmakroner? Noen som har god oppskrift? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har oppskrift på verdens beste sige kokosmakroner (mammas oppskrift). Dette er familiens favoritt av julekaker: 200 g melis 250 g kokosmasse 1/2 ss hvetemel 4-5 eggehviter Bland det tørre, pisk eggehvitene stive, og skjær dem inn i det tørre. Settes med teskje på bakepapir (ikke matpapir, da sitter de fast). Stekes på 150 grader i 10-15 minutter. 0 Siter
Gine S Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Skrevet 6. desember 2009 Jeg har oppskrift på verdens beste sige kokosmakroner (mammas oppskrift). Dette er familiens favoritt av julekaker: 200 g melis 250 g kokosmasse 1/2 ss hvetemel 4-5 eggehviter Bland det tørre, pisk eggehvitene stive, og skjær dem inn i det tørre. Settes med teskje på bakepapir (ikke matpapir, da sitter de fast). Stekes på 150 grader i 10-15 minutter. Takk, dette skal prøves! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 For seigt resultat er det viktig å blande sammen for hånd. Bortsett fra det vet jeg ingenting om kokosmakroner 0 Siter
Gine S Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Skrevet 6. desember 2009 For seigt resultat er det viktig å blande sammen for hånd. Bortsett fra det vet jeg ingenting om kokosmakroner Takk for tips - da skal jeg la kjøkkenmaskinen få en pause! 0 Siter
Gjest trooghåp Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har oppskrift på verdens beste sige kokosmakroner (mammas oppskrift). Dette er familiens favoritt av julekaker: 200 g melis 250 g kokosmasse 1/2 ss hvetemel 4-5 eggehviter Bland det tørre, pisk eggehvitene stive, og skjær dem inn i det tørre. Settes med teskje på bakepapir (ikke matpapir, da sitter de fast). Stekes på 150 grader i 10-15 minutter. panikk i heimen! glemte å kjøpe noe til kaffen.Så leste jeg oppskriften din. og vet du hva: jeg er ikke noe glad i å bake...men disse Kokosmakronene ble Kjempegode! Gjort på en blunk og nå smaker gubben på makronene dine og koser seg! Har spist 5 stk alt .O)))) 0 Siter
Hønemoren Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har oppskrift på verdens beste sige kokosmakroner (mammas oppskrift). Dette er familiens favoritt av julekaker: 200 g melis 250 g kokosmasse 1/2 ss hvetemel 4-5 eggehviter Bland det tørre, pisk eggehvitene stive, og skjær dem inn i det tørre. Settes med teskje på bakepapir (ikke matpapir, da sitter de fast). Stekes på 150 grader i 10-15 minutter. Takk! Ja, disse må prøves. Fortsatt god førjulstid. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 panikk i heimen! glemte å kjøpe noe til kaffen.Så leste jeg oppskriften din. og vet du hva: jeg er ikke noe glad i å bake...men disse Kokosmakronene ble Kjempegode! Gjort på en blunk og nå smaker gubben på makronene dine og koser seg! Har spist 5 stk alt .O)))) Så bra!!!! Vi har ikke fått bakt dem ennå, men vi skal gjøre det en dag til uka. Alle liker dem, og som du sier, så er de greie og enkle å lage :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.